Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Απόσπαση προσοχής και επιθετική οδήγηση οι αιτίες για τα τροχαία δυστυχήματα

Θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη, ιδίως στους νέους ηλικίας 18- 24 χρόνων, οι οποίοι διαπράττουν και τις περισσότερες παραβάσεις.

Η απόσπαση προσοχής την ώρα της οδήγησης είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, καθώς...
μόλις τρία δευτερόλεπτα απροσεξίας αρκούν για το μοιραίο.

Τα παραπάνω τονίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε σήμερα από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ), κατά την οποία παρουσιάστηκε η ενημερωτική καμπανιά για την «Επιθετική Οδήγηση» και την «Απόσπαση Προσοχής».

Στατιστικά στοιχεία στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο αποκαλύπτουν ότι η απόσπαση προσοχής συγκαταλέγεται στους βασικότερους παράγοντες εμπλοκής σε τροχαία δυστυχήματα με αυξητικές τάσεις. Στην Ελλάδα, η «αφηρημένη» οδήγηση ευθύνεται για την πρόκληση του 35% των τροχαίων. Η απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση μπορεί να οφείλεται σε παράγοντες εντός και εκτός του οχήματος.

Οι βασικότεροι από αυτούς είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου (συνομιλία, ανάγνωση και γραφή σύντομων μηνυμάτων), η κατανάλωση φαγητού και ποτού, το κάπνισμα, η απόσπαση προσοχής από διαφημιστικές πινακίδες, η ενασχόληση με συσκευές μέσα στο όχημα (π.χ. χρήση συστήματος πλοήγησης, αλλαγή cd, ρύθμιση ραδιοφώνου), η δυνατή μουσική, η έντονη συζήτηση με συνεπιβάτες εντός του οχήματος, η αλληλεπίδραση με τα παιδιά στο πίσω κάθισμα.

Η επιθετική οδήγηση είναι ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας πρόκλησης τροχαίων, που συνδέεται άμεσα με την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων, καθώς φωνές, χειρονομίες, απρεπής και ανάρμοστη συμπεριφορά στο τιμόνι αποτελούν καθημερινότητα για εκατομμύρια Έλληνες οδηγούς στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Όπως ανέφερε η πρόεδρος του Ινστιτούτου, Βασιλική Δανέλλη- Μυλωνά, η συγκεκριμένη συμπεριφορά είναι συνέπεια της έλλειψης παιδείας, επισημαίνοντας ότι «η πρωταρχική ευθύνη για την ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση των παιδιών και μελλοντικών οδηγών βρίσκεται στα χέρια κυρίως των γονέων, καθώς τα παιδιά μιμούνται τους γονείς και ως εκ τούτου ο τρόπος οδήγησης των γονέων αντανακλάται στον μετέπειτα τρόπο οδήγησης των παιδιών τους».

Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της νέας καμπάνιας ενημέρωσης για ασφαλή οδήγηση είναι ο προβληματισμός και η παρότρυνση του κοινού για την πρόληψη και μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα νέους. Επίσης, στόχος είναι η ασφαλής μετακίνηση των παιδιών και η προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον πολιτισμού και ασφάλειας στον δρόμο.

Όσον αφορά την ευθύνη της Πολιτείας, τονίστηκε η ανάγκη αυστηρής και διαρκούς επιβολής κανόνων κυκλοφορίας, εκστρατείες ενημέρωσης των οδηγών και προγράμματα για συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών, π.χ. νέοι οδηγοί.

Πηγή: Newsit.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Alfa Romeo Racing ORLEN – Grand Prix Αυστρίας

Alfa Romeo Racing ORLEN – Grand Prix Αυστρίας Η Alfa Romeo Racing ORLEN για ακόμα μια φορά πλησίασε πολύ κοντά στην κατάκτηση βαθμών, χωρίς όμως τελικά να έχει την τύχη να ολοκληρώσει το έργο της. Ο Kimi Räikkönen, και ενώ πάλευε μέχρι τον τελευταίο γύρο για την 10η θέση, τερμάτισε 16ος μετά από μια σύγκρουση, ενώ ο Antonio Giovinazzi ολοκλήρωσε την προσπάθεια του τερματίζοντας στην 14η θέση μετά από μια ποινή που δέχθηκε στην αρχή του αγώνα.