H ιαπωνική All Nippon Airways έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που εντάσσει στο στόλο της το 787 Dreamliner, το πρωτοποριακό, πλαστικό αεροπλάνο της Boeing που θα προσφέρει πιο οικονομικές, αλλά και πιο άνετες πτήσεις.
Το πρώτο Dreamliner παραδόθηκε την Κυριακή με καθυστέρηση τριών ετών, λόγω αλλεπάλληλων προβλημάτων στην...
ανάπτυξη, στη γραμμή παραγωγής αλλά και στις πτητικές δοκιμές.
Το 787 είναι το πρώτο αεροσκάφος με άτρακτο από σύνθετα πολυμερή υλικά, αντί από αλουμίνιο. Έχει 52% μεγαλύτερη εμβέλεια από το Boeing 767, το αεροπλάνο που προορίζεται να αντικαταστήσει, ενώ χάρη στο μειωμένο βάρος του καταναλώνει 20% λιγότερα καύσιμα για την ίδια διαδρομή.
Με χωρητικότητα που φτάνει μόλις τους 290 επιβάτες, το νέο μοντέλο της Boeing είναι πολύ μικρότερο από το Boeing 747 ή το Airbus A380. Προορίζεται όμως για απευθείας δρομολόγια σε προορισμούς μικρής ζήτησης, τα οποία είναι ασύμφορα για τις αεροπορικές εταιρείες και συνήθως πραγματοποιούνται με ανταποκρίσεις.
Η Airbus επενδύει κι αυτή σε αυτή την αγορά, αφού αναπτύσσει το αντίστοιχο A350, του οποίου οι παραδόσεις προγραμματίζονται να αρχίσουν το 2013.
Εκτός του ότι θα μπορούσε να αποδειχθεί συμφέρον για τις αεροπορικές εταιρείες, το Dreamliner αναμένεται να κάνει το ταξίδι πιο άνετο για τους επιβάτες. Ο αέρας της καμπίνας δεν θα είναι τόσο ξηρός όσο στα σημερινά αεροπλάνα, ενώ τα παράθυρα είναι μεγαλύτερα και μπορούν να σκοτεινιάζουν αυτόματα.
Μέχρι σήμερα η Boeing έχει δεχθεί 821 παραγγελίες για 200 εκατομμύρια δολάρια έκαστη. Από το 2013, η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει δέκα 787 Dreamliner το μήνα.
Ο αριθμός των παραγγελιών και το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων θα κρίνουν τελικά αν το νέο μοντέλο να αποδειχθεί κερδοφόρο για τη Boeing.
Όπως αναφέρει το Reuters, το μέσο κόστος για την ανάπτυξη ενός νέου επιβατικού αεροπλάνου είναι περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα όμως με δημοσίευμα των Seattle Times, το οποίο αρνήθηκε να σχολιάσει η Boeing, το κόστος του 787 έχει φτάσει ήδη τα 32 δισ.