Σημαντικές αλλαγές στον τομέα της επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, της εμπορίας και των ανταλλακτικών αναμένεται να επιφέρουν από τον ερχόμενο μήνα οι νέοι κανονισμοί για την ενίσχυση του ανταγωνισμού που υιοθέτησε χθες η Ε.Ε.
Η Κομισιόν ελπίζει ότι θα μειωθεί σημαντικά το κόστος για τη συντήρηση - επισκευή αυτοκινήτων, αλλά και το κόστος πώλησής τους. Στόχος της Επιτροπής είναι να ρίξει το... κόστος επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως, λεωφορείων και φορτηγών, αλλά και το κόστος διανομής τους.
Από την 1η Ιουνίου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι υποχρεωμένες να παρέχουν σε ανεξάρτητα συνεργεία αυτοκινήτων όλες τις τεχνικές πληροφορίες που είναι απαραίτητες για την επισκευή και τη συντήρηση τους. Παράλληλα, οι κατασκευάστριες εταιρείες δεν θα μπορούν πλέον να «απειλούν» τους καταναλωτές ότι θα χάσουν την εγγύηση του αυτοκινήτου τους σε περίπτωση που εκτελέσουν εργασίες συντήρησης σε μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να απαιτούν επισκευές που καλύπτονται από την εγγύηση και πληρώνονται από την ίδια την εταιρεία να γίνονται σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.
Η Κομισιόν υπολογίζει ότι το κόστος επισκευής ενός αυτοκινήτου αποτελεί το 40% του συνολικού κόστους διατήρησής του. Σχετικά με την προμήθεια ανταλλακτικών, αίρονται οι περιορισμοί που θέτουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την πώληση αυθεντικών ανταλλακτικών σε ανεξάρτητα συνεργεία. Σε ό, τι αφορά την εμπορία αυτοκινήτων, η Κομισιόν εκτιμά ότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος στον τομέα και συνεπώς, δεν πρέπει να ισχύσουν στο μέλλον οι κανόνες που περιορίζουν τον ανταγωνισμό.
πηγή