Οι αλλαγές που θα υπάρξουν στο πρωτάθλημα του 2010 είναι πολλές και σημαντικές. Θα υπάρξουν τροποποιήσεις στoν τρόπο βαθμολόγησης, στους κανονισμούς, στο πρόγραμμα των αγώνων αλλά και στις ομάδες που θα συμμετέχουν. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν φέρει μεγάλη σύγκρουση ανάμεσα στην Ένωση των ομάδων που συμμετέχουν(FOTA) και στη FIA.
Η ΔΙΑΜΑΧΗ FIA-FOTA
Η αφορμή για τη διαμάχη των δύο πλευρών ήταν η αλλαγή που ανακοίνωσε η FIA και σύμφωνα με αυτή θα υπάρχει από την επόμενη αγωνιστική χρονιά όριο στο προϋπολογισμό της κάθε ομάδας.
Οι περισσότερες ομάδες αντέδρασαν και ιδίως η Φεράρι, η οποία απείλησε πως θα αποχωρούσε και θα δημιουργούσε δικό της ξεχωριστό πρωτάθλημα. Οι μόνες ομάδες οι οποίες συμφώνησαν με τον νέο κανονισμό ήταν η Γουίλιαμς και η Φορς Ίντια.
Μέχρι τα τέλη Μαΐου όλες οι ομάδες υπέβαλαν στη FIA την συμμετοχή τους για το επόμενο πρωτάθλημα αλλά μαζί με κάποιους όρους οι οποίοι δεν έγιναν δεκτή και όλα βρισκόντουσαν στον αέρα.
Όμως στις 24 Ιουνίου κα έπειτα από εκατέρωθεν υποχωρήσεις οι δύο πλευρές κατέληξαν στη συμφωνία διεξαγωγής του πρωταθλήματος το 2010.
ΝΕΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
Η FIA θεώρησε ευεργετικό για το άθλημα να διευρύνει τον αριθμό των ομάδων που θα συμμετέχουν τη νέα χρονιά. Δέχτηκε 10 αιτήσεις από εταιρείες οι οποίες φιλοδοξούσαν να μπουν στον μαγικό κόσμο της Φόρμουλα 1, αλλά μόνο 4 το κατάφεραν.
Πρώτα απ’ όλα η μεγάλη επιστροφή, η Λότους, μία ιστορική ομάδα που μετά από χρόνια επανέρχεται με στόχο να πρωταγωνιστήσει. Τεχνικός διευθυντής της ομάδας θα είναι ο Μάικ Γκασκόιν.
Η επόμενη ομάδα που η αίτηση έγινε δεκτή είναι η Campos Meta 1, ιδιοκτήτης της οποία είναι ο πρώην πιλότος της Φόρμουλα, Άντριαν Κάμπος.
Η επόμενη ομάδα έχει την ονομασία US F1 Team, υπεύθυνοι της οποίας είναι ο σχεδιαστής Κεν Άντερσον και ο πρώην μηχανικός της Γουίλιαμς, Πίτερ Γουίντσορ.
Τέλος, η Virgin Racing είναι κυριολεκτικά η τελευταία ομάδα η οποία μπήκε στη λίστα, αφού η συμμετοχή της δεν ήταν γνωστή πριν ανακοινωθούν επίσημα οι ομάδες. Το όνομά της άλλαξε μαζί με τον ιδιοκτήτη της. Προηγουμένως λεγόταν Manor Grand Prix.
ΝΕΟΙ ΟΔΗΓΟΙ
Με την αύξηση των ομάδων, όπως είναι φυσικό, αυξάνεται και ο αριθμός των πιλότων που θα συμμετέχουν. Επομένως σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά έχουμε τρεις οδηγούς οι οποίοι θα κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στη Φόρμουλα 1.
Ο πρώτος από αυτούς κουβαλάει μία πολύ βαριά κληρονομιά αφού πρόκειται για τον ανιψιό του αείμνηστου Άιρτον Σένα.
Ο Μπρούνο Σένα θα κάνει το όνειρό του πραγματικότητα οδηγώντας το μονοθέσιο της Campos Meta και θα επαναφέρει το μεγάλο αυτό όνομα στη Φόρμουλα 1, δεκαέξιχρόνια μετά το θάνατο του θείου του.
Ο δεύτερος οδηγός είναι ο Νίκο Χίλκενμπεργκ, πρωταθλητής στο GP2, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του οδηγώντας το μονοθέσιο της Γουίλιαμς.
Τέλος, ο Λούκα Ντι Γκράσι, ο οποίος ήταν τρίτος στο πρωτάθλημα του GP2, θα βρεθεί στη Φόρμουλα 1 για λογαριασμό της νεοσύστατης Virgin Racing.
ΤΟ «ΠΑΡΕ-ΔΩΣΕ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Στο διάστημα που πέρασε από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η προηγούμενη χρονιά, με το Τζένσον Μπάτον, να αναδεικνύεται παγκόσμιος πρωταθλητής, έχουν αλλάξει πάρα πολλά στα ρόστερ των ομάδων και θα προσπαθήσουμε να ξετυλίξουμε αυτό το κουβάρι των αλλαγών.
Ουσιαστικά όλα λειτούργησαν σαν ντόμινο και το γιατί θα το καταλάβετε στη συνέχεια. Αρχικά ο Τζιανκάρλο Φισικέλα θα παραμείνει στη Φεράρι αλλά ως δοκιμαστής και αν κάποια ομάδα τον ζητήσει έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει.
Ο Αλόνσο από τη μεριά του θα μετακομίσει στην ιταλική ομάδα αντικαθιστώνταςτον Κίμι Ράικονεν, ο οποίος εγκατέλειψε την Φόρμουλα και θα συνεχίσει στο WRC με την ομάδα της Citroen.
Το κενό που άφησε ο Αλόνσο στη Ρενό θα καλύψει ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα ο οποίος αποχώρησε από τη Ζάουμπερ, όπου θα μετακομίσει ο Κομπαγιάσι από την Τογιότα η οποία αποχώρησε λόγω χρεών.
Το ντόμινο όμως δεν σταματά εδώ. Ο Νίκο Ρόσμπερκ άφησε τη Γουίλιαμς για λογαριασμό της Mercedes GP. Το κενό του θα καλύψει ο Μπαρικέλο ο οποίος αποχώρησε από την πρωταθλήτρια Brawn, νυν Mercedes GP.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Τζένσον Μπάτον άφησε επίσης την Brawn και θα αποτελέσει το δίδυμο της ΜακΛάρεν μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον.
Για να μεταβεί όμως ο Μπάτον στη βρετανική ομάδα έπρεπε να «αδειάσει» μία θέση. Και αυτό έγινε μ την αποχώρηση του Κοβαλάινεν, ο οποίος θα οδηγάει το μονοθέσιο της νέας Λότους.
Παρτενέρ της θρυλικής ομάδας που επέστρεψε θα είναι ο Γιάνο Τρούλι, ο οποίος έμεινε χωρίς ομάδα όταν αποφάσισε να αποχωρήσει η Toyota.
Φυσικά όμως όλες αυτές οι μετακινήσεις έχουν επισκιαστεί από τη μεγάλη επιστροφή του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Μίκαελ Σουμάχερ, ο οποίος θα οδηγήσει ξανά μονοθέσιο της Φόρμουλα 1 και συγκεκριμένα της Mercedes GP.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.
www.sportdog.gr