Εκτός ορίων έχει τεθεί πλέον το μέτρο της απόσυρσης, καθώς ακόμη και σήμερα να δημοσιευθούν οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οι πρώτοι καταναλωτές που θα εισπράξουν χρήματα από κάποιο παλιό όχημα που έχουν αποσύρει θα το πράξουν μετά τις 4 Οκτωβρίου.
Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου εκφράζουν πλέον και δημόσια την αγανάκτησή τους για τους κυβερνητικούς χειρισμούς που αφορούν στο μέτρο της απόσυρσης. Μάλιστα κάποιοι αφήνουν σαφείς αιχμές για ψηφοθηρία καθώς, όπως επισημαίνουν, το μέτρο εσκεμμένα καθυστέρησε να αποσταλεί στην Προεδρία της Δημοκρατίας για υπογραφή και στη συνέχεια προχώρησαν με ρυθμούς χελώνας οι υπογραφές από τους υπουργούς, ώστε να ενεργοποιηθεί λίγες ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές.
Εν τω μεταξύ η αγορά αυτοκινήτου έχει κυριολεκτικά «παγώσει» παρά τις μεγάλες προσφορές των εισαγωγικών εταιρειών, καθώς όσοι επισκέπτονται τις αντιπροσωπείες το πρώτο πράγμα που ρωτάνε είναι αν έχει ξεκινήσει η απόσυρση!
Από την άλλη, στην αγορά των μεταχειρισμένων χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, καθώς η έλλειψη ρευστότητας οδήγησε στην εκτίναξη των οφειλών τους τόσο προς τις τράπεζες όσο και προς τους προμηθευτές και το προσωπικό τους, με αποτέλεσμα να οδηγούνται προς το λουκέτο.
Σήμερα
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κοινή Υπουργική Απόφαση αναμένεται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως σήμερα και όπως έχουν αναφέρει στελέχη της κυβέρνησης σε στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου το αργότερο έως την Τετάρτη θα έχουν αποσταλεί οι εγκύκλιοι στις εφορίες, στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών αλλά και στα μέλη της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ).
Οπότε η απόσυρση που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση από τις 22 Ιουλίου θα ξεκινήσει την Τετάρτη και θα διαρκέσει μόλις 2 ημέρες, καθώς την Παρασκευή λόγω των εθνικών εκλογών όλες οι Δημόσιες Υπηρεσίες θα υπολειτουργούν.
Από την ερχόμενη Δευτέρα θα έχει αρχίσει και η αντίστροφη μέτρηση της απόσυρσης παλαιών ΙΧ, καθώς θα πρέπει εντός 40 ημερών η νέα κυβέρνηση να επικυρώσει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, διαφορετικά το μέτρο ακυρώνεται!
Το ΠΑΣΟΚ έχει δεσμευτεί ότι θα επανεξετάσει το μέτρο, χωρίς ωστόσο να το ακυρώσει, και σύμφωνα με πληροφορίες θα αυξήσει το ποσό της επιδότησης (θα ανέλθει σε 2.500-3.000 ευρώ) για οχήματα που εκπέμπουν έως 140 γρ./χλμ., ενώ στα ΙΧ με εκπομπές από 141 έως και 180 γρ./χλμ. το ποσό της εποδότησης δεν θα ξεπερνά τις 2.000 ευρώ. Τα οχήματα με υψηλότερους ρύπους δεν θα επιδοτούνται και στελέχη του ΠΑΣΟΚ εξετάζουν την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης στη συγκεκριμένη κατηγορία για να εξισορροπήσουν την αγορά.
Τα «αγκάθια»
Το μέτρο της απόσυρσης πάντως έχει πολλές ασάφειες, τις οποίες καλείται να επιλύσει άμεσα η επόμενη κυβέρνηση, ώστε να τονωθούν οι πολύ χαμηλές πωλήσεις στην αγορά αυτοκινήτου και να διασφαλιστούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Αρχικά, η προϋπόθεση αντικατάστασης του παλιού ΙΧ με κάποιο μεταχειρισμένο που πληροί όμως τις προδιαγραφές ρύπων Euro4 ή Euro5 με πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας μετά την 1/1/2005 είναι λανθασμένη, καθώς μπορεί το συγκεκριμένο όχημα να έχει εισαχθεί από άλλη χώρα της Ε.Ε. μετά την ημερομηνία που θέτει το μέτρο, ενώ στην πραγματικότητα το όχημα να είναι κατασκευής του 2002 ή του 2003 και τελικά να μην είναι τόσο «καθαρό».
Το δεύτερο ερώτημα είναι αν μπορεί να επιδοτηθεί για δεύτερη φορά ένα καινούργιο ή μεταχειρισμένο ΙΧ που έχει αποκτηθεί από απόσυρση. Αν κάποιος ιδιοκτήτης παλιού ΙΧ το αντικαταστήσει με καινούργιο ή μεταχειρισμένο, τότε θα αναγράφεται στην άδεια του καινούργιου ο αριθμός κυκλοφορίας του αποσυρόμενου οχήματος.
Η αναγραφή της πινακίδας κυκλοφορίας του παλιού ΙΧ στην άδεια του νέου προφανώς γίνεται για να δουν κάποιοι πως το συγκεκριμένο ΙΧ έχει αποκτηθεί με την παροχή οικονομικών κινήτρων.
Ωστόσο, αν ο ιδιοκτήτης του για κάποιους λόγους αναγκαστεί να το πουλήσει σε κάποιο άλλον, ο οποίος διαθέτει παλιό ΙΧ για απόσυρση, τότε θα πρέπει να επιδοτηθεί και πάλι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή θα απαγορεύεται επειδή ήδη έχει επιδοτηθεί;
Σύμφωνα με πληροφορίες το κάθε αυτοκίνητο θα επιδοτείται μόνο μία φορά και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αναγράφεται στο αυτοκίνητο που αντικαθιστά το παλιό ο αριθμός κυκλοφορίας του αποσυρόμενου ΙΧ.
Ασάφειες του μέτρου
Το μέτρο της απόσυρσης πάντως έχει πολλές ασάφειες, τις οποίες καλείται να επιλύσει άμεσα η επόμενη κυβέρνηση, ώστε να τονωθούν οι πολύ χαμηλές πωλήσεις στην αγορά αυτοκινήτου και να διασφαλιστούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η αναγραφή της πινακίδας κυκλοφορίας του παλιού ΙΧ στην άδεια του νέου προφανώς γίνεται για να δουν κάποιοι πως το συγκεκριμένο ΙΧ έχει αποκτηθεί με την παροχή οικονομικών κινήτρων.
autolist.gr
Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:
Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!