Επιστροφή στην κερδοφορία για την Opel - Στο ‘τιμόνι’ της ηλεκτροκίνησης και των εκπομπών CO2: Εξηλεκτρισμός όλων των σειρών επιβατικών μοντέλων μέχρι το 2024
Στο ‘τιμόνι’ της ηλεκτροκίνησης και των εκπομπών CO2 |
Ο Michael Lohscheller, CEO της Opel Automobile GmbH, ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό σχέδιο PACE! για επιστροφή στα βασικές οικονομικές αρχές και βελτίωση της βιώσιμης ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξης.
Όλες οι πρωτοβουλίες του PACE! θα συμβάλλουν στους στόχους δημιουργίας μιας θετικής, λειτουργικής ταμειακής ροής και ενός λειτουργικού περιθωρίου κέρδους στον τομέα αυτοκινήτων 2% σε πρώτη φάση μέχρι το 2020, και 6% μέχρι το 2026. Οι συνδυασμένες δυνάμεις θα αποφέρουν ετήσιες συνέργειες σε επίπεδο Groupe PSA ύψους 1,1 δις Ευρώ μέχρι το 2020 και 1,7 δις Ευρώ μέχρι το 2026. Όλες οι ενέργειες θα συμβάλλουν σε ένα χαμηλότερο breakeven point για την Opel/Vauxhall των 800.000 οχημάτων, δημιουργώντας ένα κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο ανεξάρτητα από τις όποιες αντιξοότητες.
Έχοντας πλήρη πρόσβαση σε τεχνολογίες του Groupe PSA, η Opel/Vauxhall θα γίνει Νο.1 στην Ευρώπη στον τομέα εκπομπών CO2. Μέχρι το 2024, όλες οι Ευρωπαϊκές σειρές μοντέλων θα γίνουν ηλεκτρικές – προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης ή plug-in υβριδικές εκδόσεις, μαζί με αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μέχρι το 2020, η Opel/Vauxhall θα έχει τέσσερις ηλεκτροκίνητες σειρές μοντέλων στην αγορά, συμπεριλαμβανομένου του Grandland X PHEV και ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος της επόμενης γενιάς Corsa.
Η εταιρία θα βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της μέχρι το 2020 π.χ. μειώνοντας τα κόστη κατά 700 Ευρώ ανά αυτοκίνητο. Η αποδοτικότητα των δαπανών marketing θα βελτιωθεί πάνω από 10%. Οι συνολικές αποδόσεις θα βελτιωθούν μειώνοντας την περιπλοκότητα σε όλες τις λειτουργίες, με την αναλογία G&A (γενικών & διαχειριστικών δαπανών)/εσόδων να μειώνεται από 5,6% σε 4,7% και την εταιρία να στοχεύει στο μέσο όρο του δείκτη της βιομηχανίας ως προς τη σχέση δαπανών μισθοδοσίας/εσόδων. Με τη βελτιστοποίηση της Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) και των Επενδύσεων Κεφαλαίων ( CapEx) στο 7-8% των εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι διαδικασίες παραγωγής και διοίκησης, έως το 2020 και η αποδέσμευση κεφαλαίου κίνησης ύψους 1,2 δισεκ. Ευρώ θα συνεισφέρουν στην επίτευξη συνεργειών.
Η βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων παραγωγής θα οδηγήσει σε νέο καταμερισμό οχημάτων, πετυχαίνοντας καλύτερη αξιοποίηση για την επόμενη δεκαετία. Οι δύο πλατφόρμες του Groupe PSA CMP και EMP2 θα εγκατασταθούν σε όλα τα εργοστάσια της Opel/Vauxhall. Αρχικά, ένα SUV βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2 προγραμματίζεται για το Eisenach το 2019, ενώ ένα όχημα κατηγορίας D βασισμένο στην EMP2 έρχεται στο Rüsselsheim. Ο καταμερισμός νέων κινητήρων στις εγκαταστάσεις παραγωγής της Opel/Vauxhall θα ακολουθήσει τη μετάβαση από τη GM σε κινητήρες και κιβώτια του Groupe PSA.
Το “PACE! θα απελευθερώσει όλες τις δυνατότητές μας. Αυτό το σχέδιο είναι ύψιστης σημασίας για την εταιρία, για την προστασία των εργαζομένων μας από τις αντιξοότητες και την επάνοδο της Opel/Vauxhall σε μία βιώσιμη, κερδοφόρα, εξηλεκτρισμένη και παγκόσμια εταιρία. Το μέλλον μας θα είναι εξασφαλισμένο και θα συμβάλλουμε με την Γερμανική αρτιότητά μας στην εξέλιξη του Groupe PSA. Η υλοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει με όλες τις ομάδες πρόθυμες να πετύχουν τους στόχους,» δήλωσε ο CEO της Opel, Michael Lohscheller.
Το σχέδιο έχει εκπονηθεί με σαφή πρόθεση τη διατήρηση όλων των εργοστασίων και την αποφυγή αναγκαστικών απολύσεων προσωπικού στην Ευρώπη. Η απαραίτητη και βιώσιμη μείωση δαπανών μισθοδοσίας θα εφαρμοστεί με μελετημένα μέτρα όπως καινοτόμες φιλοσοφίες ωραρίου εργασίας και προγράμματα εθελουσίας αποχώρησης ή πρόωρης συνταξιοδότησης.
Όλα τα οχήματα Opel/Vauxhall θα εξελίσσονται στο Rüsselsheim, που θα μετατραπεί σε παγκόσμιο κέντρο εξειδίκευσης για όλο το Groupe PSA. Οι πρώτοι τομείς εξειδίκευσης έχουν ήδη αναγνωριστεί, π.χ. κυψέλες καυσίμου, ορισμένες τεχνολογίες αυτοματοποιημένης οδήγησης και εξέλιξη συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Αυτό θα διασφαλίσει περαιτέρω την Γερμανική μηχανολογική ποιότητα και τις προσιτές καινοτομίες. Συνολικά, ο αριθμός πλατφορμών που χρησιμοποιεί η Opel/Vauxhall για τα επιβατικά οχήματα θα μειωθεί από 9 που είναι σήμερα σε 2 μέχρι το 2024. Επιπλέον, οι οικογένειες κινητήρων θα βελτιστοποιηθούν από 10 σε 4. «Η ευθυγράμμιση αρχιτεκτονικής και οικογενειών κινητήρων θα μειώσει σημαντικά την περιπλοκότητα εξέλιξης και παραγωγής, κάτι που θα επιτρέψει τις οικονομίες κλίμακας και συνέργειες, συμβάλλοντας στη συνολική κερδοφορία,» δήλωσε ο Lohscheller.
Η Opel/Vauxhall έχει μεταβεί σε αποδοτικές και ευέλικτες αρχιτεκτονικές οχημάτων του Groupe PSA ταχύτερα από όσο αναμενόταν αρχικά. Από το 2024 και μετά, όλα τα επιβατικά μοντέλα της Opel/Vauxhall θα βασίζονται σε κοινές αρχιτεκτονικές με του Groupe PSA. Σειρά έχει τώρα το Combo που αναμένεται το 2018 και η επόμενη γενιά του δημοφιλούς Corsa το 2019. Αυτή η πορεία θα συνεχιστεί σταθερά με ένα σημαντικό λανσάρισμα το χρόνο. Υπολογίζοντας όλους τους τύπους αμαξωμάτων, η Opel/Vauxhall θα λανσάρει 9 νέα μοντέλα μέχρι το 2020. Η εν λόγω γκάμα θα επιτρέψει την αύξηση της τιμολογιακής δύναμης των μαρκών Opel/Vauxhall και θα μειώσει τη διαφορά από το μέσο όρο κατά τέσσερις μονάδες.
Η αύξηση πωλήσεων των αναβαθμισμένων και ενισχυμένων brands της Opel/Vauxhall θα ενισχυθεί με πρωτοβουλίες όπως η εφαρμογή ακόμα πιο ελκυστικών οικονομικών προσφορών και μία ολοκληρωμένη γκάμα προσφορών leasing μέσω του τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (Financial Services) της Opel & Vauxhall.
Επιπλέον, η Opel θα κάνει την είσοδό της σε περισσότερες από 20 νέες αγορές εξαγωγών μέχρι το 2022. Πέραν αυτού, η Opel θα διερευνήσει μεσοπρόθεσμες, επικερδείς ευκαιρίες εξαγωγών σε χώρες ανά τον κόσμο.
Για να ενισχύει τον ελκυστικό οικονομικά τομέα ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV), η Opel/Vauxhall θα λανσάρει νέα μοντέλα και θα εισέλθει σε νέες αγορές με σαφή στόχο την αύξηση των LCV πωλήσεών της μέχρι 25% έως το 2020 σε σχέση με το 2017.
Το “PACE! έχει σχεδιαστεί από τη Opel/Vauxhall προς το συμφέρον των εργαζομένων, για να ενισχύει άμεσα την απόδοση» δήλωσε ο Lohscheller.
[1] Σύμφωνα με το πρότυπο υπολογισμού: ROI + D&A – Επενδύσεις Κεφαλαίων – Κεφαλαιοποιημένου R&D – Αλλαγές σε NWC