Τα AFVs (οχήματα εναλλακτικού καυσίμου) κατέλαβαν το 5.5% του μεριδίου της αγοράς, τη δεύτερη υψηλότερη θέση σε μερίδιο αγοράς που έχει καταγραφεί. Πτώση για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα
ΤΑ AFVs (οχήματα εναλλακτικού καυσίμου) ΚΑΤΕΓΡΑΨΑΝ TO ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΟΥΣ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕΝΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΤΩΣΗ 9.9% ΣΤΙΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2017
- Οι ταξινομήσεις επιβατικών στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 5.6%, με το σύνολο να φτάνει τις 1.202.877 ταξινομήσεις τον Οκτώβριο του 2017
- Τα AFVs (οχήματα εναλλακτικού καυσίμου) κατέλαβαν το 5.5% του μεριδίου της αγοράς, τη δεύτερη υψηλότερη θέση σε μερίδιο αγοράς που έχει καταγραφεί γι αυτού του τύπου οχήματα
- Το VW Golf παρέμεινε στην κορυφή, με μια σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις της τάξης του 24%
Η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έδειξε την αντοχή της τον Οκτώβριο του 2017, με τις νέες ταξινομήσεις να αγγίζουν το 1.202.877, σημειώνοντας αύξηση 5.6% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2016. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο όγκο ταξινομήσεων για μήνα Οκτώβριο από το 2009, όταν είχαν καταγραφεί 1,26 εκατομμύρια ταξινομήσεις. Παρά το ταραχώδες 2017, τα αποτελέσματα για το πρώτο δεκάμηνο του έτους δείχνουν συνολική αύξηση 3.6% στις ταξινομήσεις, με 13,18 εκατ. αυτοκίνητα να έχουν ταξινομηθεί αυτήν την περίοδο. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο όγκο ταξινομήσεων από το 2007, όταν είχαν σημειωθεί 13,62 εκατομ. ταξινομήσεις για την ίδια χρονική περίοδο.
Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση βενζινοκίνητων, ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων και στην εκπληκτική απόδοση των SUV. Ο μεγάλος αριθμός ταξινομήσεων στις κύριες Ευρωπαϊκές αγορές συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, Ιταλίας, Ισπανίας, Πολωνίας και της Ολλανδίας, συνέβαλε στη θετική απόδοση του Οκτωβρίου. Η απόδοση σε αυτές τις αγορές αντιστάθμισε την πτώση στη ζήτηση των πετρελαιοκίνητων και στην πτώση στη Βρετανική αγορά, όπου οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 12.2% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2016.
Υπήρξε σημαντική μεταβολή στην απόδοση των τύπων καυσίμων τον Οκτώβριο. 619.300 βενζινοκίνητα ταξινομήθηκαν αυτό το μήνα, δίνοντας έτσι 51.5% μερίδιο της αγοράς, μια αύξηση μεριδίου 5.1 ποσοστιαίων μονάδων. Αντιθέτως, πτωτική τάση σημείωσε η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα, με 498.500 ταξινομήσεις, μια πτώση της τάξης του 9.9%. Ως αποτέλεσμα, ο συγκεκριμένος τύπος κινητήρα είχε μερίδιο αγοράς 41.4%, το χαμηλότερο για μήνα Οκτώβριο τα τελευταία δέκα χρόνια. Τα οχήματα εναλλακτικού καυσίμου, αντίθετα, σημείωσαν το δεύτερο υψηλότερο μερίδιο αγοράς στην ιστορία τους τον Οκτώβριο του 2017, με 66.000 ηλεκτρικά και υβριδικά να έχουν ταξινομηθεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αποτελέσουν το 5.5% των συνολικών ταξινομήσεων, όταν, αντιθέτως, δέκα χρόνια πριν, τον Οκτώβριο του 2007, τα AFV κατείχαν μόνο το 0.3% της αγοράς.
"Η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρουσίασε πτώση, ως αποτέλεσμα μιας σειράς πρωτοβουλιών για τη μείωση της χρήσης πετρελαίου και της επακόλουθης σύγχυσης γύρω από τις προτεινόμενες απαγορεύσεις. Αυτή η μεταβολή εκτόξευσε τις ταξινομήσεις των βενζινοκίνητων και των AFV. Η αύξηση των ηλεκτρικών και των υβριδικών οχημάτων επιταχύνθηκε τους τελευταίους τέσσερις μήνες και οι καταναλωτές έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των διαθέσιμων επιλογών. Αλλά, παρόλα τα νέα μοντέλα, υπάρχει ακόμα περιορισμένη επιλογή για AFV οχήματα σε τομείς όπως τα SUV. Εξετάζοντας τα δεδομένα για τα AFV1, τα υβριδικά εξακολουθούν να ηγούνται, καταλαμβάνοντας το 59% του συνόλου των AFV σε σύγκριση με τα plug-in (PHEV) και τα πλήρως ηλεκτρικά (BEV) οχήματα, τα οποία σημείωσαν μερίδιο αγοράς 23% και 17% αντίστοιχα,” σχολίασε ο κ. Felipe Munoz, Global Automotive Analyst στη JATO Dynamics.
Οι αποδόσεις των δημοφιλών μαρκών συνέβαλαν καθοριστικά στη θετική απόδοση του Οκτωβρίου. Σε αντίθεση, η μεγάλη κατηγορία σημείωσε πτώση 1% και κατέλαβε το 23.5% του συνόλου των ταξινομήσεων, καθώς επιβραδύνθηκε η ανάπτυξη των τριών μεγάλων γερμανικών μαρκών. Το VW Golf παρέμεινε στην πρώτη θέση, ακολουθώντας μια αύξηση 24% στις ταξινομήσεις σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Ως αποτέλεσμα, το Golf ήρθε πρώτο σε πωλήσεις σε εννέα αγορές. Την ίδια ώρα το Peugeot 208 κατέγραψε μια ιστορική τρίτη θέση.