Διαβάζουμε στην εφ. "ΤΟ ΕΘΝΟΣ"
Αρση των εμποδίων για τις εισαγωγές, την αποθήκευση, την πρόσβαση των πρατηριούχων στα διυλιστήρια και για την είσοδο νέων εταιρειών εμπορίας, καθώς και αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου με την εγκατάσταση συστημάτων εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια της διακίνησης πετρελαιοειδών.
Στο σπάσιμο των καρτέλ της αγοράς υγρών καυσίμων μέσα από την άρση των εμποδίων για ...
τις εισαγωγές, την αποθήκευση, την πρόσβαση των πρατηριούχων στα διυλιστήρια και για την είσοδο νέων εταιρειών εμπορίας, καθώς και στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου με την εγκατάσταση συστημάτων εισροών- εκροών σε όλα τα στάδια της διακίνησης πετρελαιοειδών, αποσκοπούν 31 μέτρα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η ανεξάρτητη διοικητική αρχή ύστερα από περίπου τέσσερα χρόνια ερεύνησε εκ νέου τη λειτουργία της αγοράς των καυσίμων και γνωμοδοτεί στην κυβέρνηση τη λήψη μέτρων που έχουν στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού, τη διαφάνεια στην τιμολόγηση και τη μείωση της τελικής τιμής.
Ο υπ. Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανακοινώσει ποια από αυτά θα υιοθετήσει. Η γνωμοδότηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού περιλαμβάνει μέτρα ανά στάδιο διακίνησης.
Στο στάδιο της διύλισης μεταξύ άλλων προτείνεται τα διυλιστήρια υποχρεωτικά να γνωστοποιούν στη ΡΑΕ και το ΥΠΕΚΑ το κόστος τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας που χρεώνουν στις εταιρείες εμπορίας, αλλά και να προβαίνουν σε αναλυτικό επιμερισμό των στοιχείων κόστους για την τιμολόγηση των καυσίμων που πωλούν σε αυτές. Και αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να γνωστοποιούνται στη ΡΑΕ και στο υπουργείο Ανάπτυξης.
Να συσταθεί Ανεξάρτητος Οργανισμός Τήρησης Αποθεμάτων Ασφαλείας, κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ο οποίος θα τιμολογεί τα αποθέματα των εταιρειών εμπορίας και των μεγάλων καταναλωτών αναλογικά με τις καταναλώσεις καυσίμων και όχι σε σχέση με τις εισαγωγές που πραγματοποίησαν. Επίσης να δοθεί η δυνατότητα σε ποσοστό μέχρι 30% τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Να αξιοποιηθεί η δυνατότητα χρήσης αποθηκευτικών χώρων σε παροπλισμένα στρατόπεδα και χώρους μεγάλων τελικών καταναλωτών (ΔΕΗ).
Με τα μέτρα αυτά οι εταιρείες εμπορίας μπορούν να τηρούν τα αποθέματά τους και σε άλλους χώρους πέραν των διυλιστηρίων κι έτσι αποδεσμεύονται στο να αναζητήσουν κι αλλού προμηθευτές καυσίμων.
Στις συμβάσεις με τους βενζινοπώλες οι παροχές και οι εκπτώσεις
Διάβασε τι προτείνεται για χονδρική και λιανική στο ethnos.gr