Ευφυής οδήγηση που εξοικονομεί ενέργεια και αυξάνει την ασφάλεια σημαίνει και πρόβλεψη των μελλοντικών συνθηκών. Μία σειρά αισθητήρων στα σημερινά αυτοκίνητα ήδη βοηθούν στην οδήγηση. Ωστόσο, ο ορίζοντας πρόβλεψης αυτών των αισθητήρων είναι συχνά περιορισμένος και δεν υπερβαίνει το εγγύς περιβάλλον του οχήματος. «Η Car-to-X επικοινωνία αυξάνει σημαντικά τον...
ορίζοντα πρόβλεψης και στο μέλλον θα επιτρέπει στους οδηγούς να ‘βλέπουν’ πολύ πιο μακριά, πράγματα που είναι κρυμμένα ή καραδοκούν πίσω από στροφές», εξηγεί ο Karl-Ernst Steinberg, Manager Projects IT Drive του τμήματος Έρευνας & Τεχνολογίας του BMW Group.
Car-to-X επικοινωνία, σημαίνει ηλεκτρονική δικτύωση οχημάτων και υποδομής για άμεση ανταλλαγή πληροφοριών αφενός μεταξύ οχημάτων, αφετέρου μεταξύ οχημάτων & κυκλοφοριακής υποδομής όπως οι φωτεινοί σηματοδότες. Έτσι η Car-to-X επικοινωνία γίνεται ένα δίκτυο ανταλλαγής μηνυμάτων στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι χρήστες του δρόμου. Καθώς οι δυνατότητες της Car-to-X επικοινωνίας μπορούν να αξιοποιηθούν πλήρως μόνο με μαζική εφαρμογή, είναι λογική η διερεύνηση της εν λόγω τεχνολογίας σε συνεργασία με άλλους εταίρους. Γι’ αυτό, πολλές εταιρίες από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της βιομηχανίας τηλεπικοινωνιών, η κυβέρνηση της Έσσης, η ευρύτερη περιοχή της Φρανκφούρτης (Frankfurt am Main) και αρκετά επιφανή πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα ένωσαν τις δυνάμεις τους στο ερευνητικό πρόγραμμα simTD (Safe Intelligent Mobility – Testing Ground Germany). Κοινός στόχος είναι να δοκιμαστεί η λειτουργικότητα, καθημερινή πρακτικότητα και αποτελεσματικότητα της Car-to-X επικοινωνίας σε ρεαλιστικές συνθήκες για πρώτη φορά.
Car - to - X Επικοινωνία: τεχνολογία δικτύωσης του μέλλοντος.
Η Car-to-X επικοινωνία ουσιαστικά γίνεται μέσω ασύρματου LAN και του δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Βασίζεται σε υψίσυχνο WLAN μέσω του προτύπου IEEE 802.11p ή ITS G5A και επιτρέπει επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο. Η δομή του πρωτοκόλλου επιτρέπει την παράλληλη επικοινωνία πολλών διαφορετικών συνδρομητών με μηδενικές παρεμβολές. Ταυτόχρονα, τα δίκτυα κινητής επικοινωνίας γίνονται όλο και ισχυρότερα με μεγαλύτερο εύρος ζώνης και μικρότερες καθυστερήσεις στην αποστολή δεδομένων ή latency όπως είναι γνωστή.
Κατά συνέπεια παίζουν όλο και σημαντικότερο ρόλο στην Car-to-X επικοινωνία, καθώς συμπληρώνουν την WLAN.
Συμμετοχή 20 αυτοκινήτων και πέντε μοτοσικλετών BMW . Μετά από τέσσερα χρόνια έρευνας, ξεκινά τώρα η λειτουργική δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες - από τις μεγαλύτερες του είδους σε όλο τον κόσμο. Χρησιμοποιώντας ένα στόλο 120 οχημάτων δοκιμών, η τεχνολογία αυτή δοκιμάζεται τώρα για πρώτη φορά σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας σε αυτοκινητόδρομους, σημαντικές λεωφόρους και αστικές διαδρομές στην ευρύτερη περιοχή της Φρανκφούρτης. Το BMW Group είναι ο μοναδικός εταίρος του project που συμμετέχει με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες στη δοκιμή.
BMW ConnectedRide . Ενεργή προστασία και για μοτοσικλετιστές.
Το BMW Group ανέκαθεν λάμβανε υπόψη όλους τους χρήστες του δρόμου επιδιώκοντας να ανεβάσει τον πήχη στα πρότυπα οδικής ασφάλειας. Εκτός από τις εφαρμογές για τα αυτοκίνητα του BMW Group και την προστασία των πεζών και δικυκλιστών, η ενσωμάτωση των μοτοσικλετών στο σύστημα αμφίδρομης δικτύωσης είναι ιδιαίτερα σημαντική στην Car-to-X επικοινωνία. Το BMW Motorrad ConnectedRide είναι το αντίστοιχο του BMW ConnectedDrive σε δύο τροχούς και εστιάζει στην αύξηση της ασφάλειας των μοτοσικλετιστών. Μεταξύ των άλλων, το project επικεντρώνεται στα συστήματα υποστήριξης αναβάτη με βάση την Car-to-X επικοινωνία. Οι μοτοσικλετιστές έχουν να αντιμετωπίζουν και άλλους κινδύνους στο δρόμο εκτός από τους οδηγούς των άλλων οχημάτων. Ορισμένες συνθήκες όπως ομίχλη, ολισθηροί δρόμοι και ισχυρή βροχόπτωση αυξάνουν τις προκλήσεις. Επίσης οι άλλοι οδηγοί δυστυχώς συχνά δεν διακρίνουν τους μοτοσικλετιστές λόγω μικρού όγκου οχήματος. Επομένως, είναι μεγάλο πλεονέκτημα να προειδοποιούνται έγκαιρα για ειδικές καταστάσεις. Συχνά είναι τα αυτοκίνητα που παίζουν ζωτικό ρόλο εδώ, εκπέμποντας τις σχετικές προειδοποιήσεις: άναμμα των προβολέων ομίχλης, ενεργοποίηση της ταχύτερης σκάλας των καθαριστήρων ή παρέμβαση του συστήματος DSC του αυτοκινήτου σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης μπορεί να δηλώνουν αντίξοες καιρικές συνθήκες σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Έτσι ο αναβάτης λαμβάνει έγκαιρη και πλήρη ενημέρωση ως προς τις συνθήκες στη συνέχεια της διαδρομής του.
Τα συστήματα υποστήριξης του BMW Group στο ερευνητικό project simTD .
Διάφορα συστήματα υποστήριξης οδηγών και αναβατών βασισμένα στην Car-to-X επικοινωνία δοκιμάζονται με αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες του BMW Group στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος simTD. Λαμβάνοντας πληροφορίες από φωτεινούς σηματοδότες, ένα σύστημα υποστήριξης είτε προτείνει την ιδανική ταχύτητα για να προλάβει ο οδηγός όλα τα φανάρια πράσινα ή τον προειδοποιεί για να μην περάσει με κόκκινο (Traffic Light Phase Assistant). Με τη μεταφορά ειδικών δεδομένων την κατάσταση της κυκλοφορίας και των δρόμων και άλλων παραγόντων, μπορεί ένα όχημα να εκδίδει προειδοποιήσεις για ατυχήματα (προειδοποίηση εμποδίου), μποτιλιαρίσματα (προειδοποίηση για το τέλος μιας ανάσχεσης οχημάτων) ή παγωμένη επιφάνεια (προειδοποίηση καιρού) για άλλους οδηγούς που κινούνται στην περιοχή. Επιπλέον, μπορεί να υπολογιστεί ο κίνδυνος ατυχήματος με βάση τα μεταφερόμενα δεδομένα, που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα προειδοποιούνται για πιθανά ατυχήματα σε διασταυρώσεις (Intersection Assistant).
Περαιτέρω λειτουργίες Car-to-X που δοκιμάζονται στο ερευνητικό πρόγραμμα simTD περιλαμβάνουν προειδοποίηση προσέγγισης οχήματος έκτακτης ανάγκης, ηλεκτρονικό φως φρένων, και Traffic Sign Assistant.
Η διαχείριση της κυκλοφορίας ως βασικό στοιχείο.
Εκτός από την εξέλιξη εφαρμογών ειδικών για κάθε όχημα, το κυβερνητικό simTD project επιδιώκει επίσης τη βελτίωση της διαχείρισης της κυκλοφορίας. Για το σκοπό αυτό, η Πόλη της Φρανκφούρτης (Frankfurt am Main) και το Γερμανικό κρατίδιο της Έσσης συνεργάζονται πάνω σε ευφυή συστήματα για βελτιστοποίηση της κυκλοφοριακής ροής. Τα απαραίτητα δεδομένα παρέχουν τα οχήματα δοκιμών simTD και μπορούν να χρησιμοποιηθούν π.χ., για περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης, μείωση των εκπομπών CO2 αλλά και των χρόνων αναμονής στα φανάρια.
Το ερευνητικό project simTD .
Τα Γερμανικά Υπουργεία Οικονομίας & Τεχνολογίας, Τεχνολογίας & Έρευνας και Μεταφορών, Δημοσίων Έργων & Αστικής Ανάπτυξης χρηματοδοτούν το simTD. Η συνεργασία αναμένεται να δώσει μία νέα διάσταση στην προληπτική οδήγηση, τον έλεγχο της κυκλοφορίας και την πρόληψη των ατυχημάτων. Η δημιουργία ενός ενιαίου προτύπου είναι απαραίτητη για την εμπορευματοποίηση της Car-to-X επικοινωνίας. Το simTD είναι ένα συνεργατικό project μεταξύ κορυφαίων Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, προμηθευτών, εταιριών τηλεπικοινωνιών και του δημοσίου τομέα. Οι εταίροι του project είναι: Adam Opel AG, AUDI AG, BMW AG, BMW Forschung und Technik GmbH, Daimler AG, Ford Research Centre Aachen, Volkswagen AG, Robert Bosch GmbH, Continental, Deutsche Telekom AG, Fraunhofer Society for the Advancement of Applied Research, German Research Centre for Artificial Intelligence (DFKI), Technical University of Berlin, Technical University of Munich, Saarland University of Applied Sciences, University of Würzburg, Hessen Mobile – Road & Traffic Management, city of Frankfurt am Main.
Το project υποστηρίζεται από το κρατίδιο της Έσσης, το Γερμανικό Σύνδεσμο Βιομηχανίας Αυτοκινήτου - German Association of the Automotive Industry (VDA) και το Κονσόρτσιουμ Car 2 Car Επικοινωνίας. Τα Γερμανικά Υπουργεία Οικονομίας & Τεχνολογίας, Τεχνολογίας & Έρευνας και Μεταφορών, Δημοσίων Έργων & Αστικής Ανάπτυξης παρέχουν χρηματοδότηση ύψους 40 εκατομμυρίων Ευρώ για το simTD, ενώ επιπλέον 31 εκατομμύρια προέρχονται από τους εταίρους του project.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε το σύνδεσμο http://www.simTD.de.