Σε ωρολογιακή βόμβα που είναι έτοιμη να σκάσει χαρακτηρίζουν την αγορά αυτοκινήτου στελέχη του τραπεζικού κλάδου καθώς ο συνολικός δανεισμός των εισαγωγέων, αντιπροσώπων και εμπόρων ανέρχεται σε 7 δισ. ευρώ! Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως το 50% των δανειακών συμβάσεων έχει σταματήσει να εξυπηρετείται ενώ οι εκτιμήσεις για το άμεσο μέλλον είναι επιεικώς δυσοίωνες.
Σύμφωνα μάλιστα με όσα αναφέρουν στην “Η” στελέχη της αγοράς οι τράπεζες αλλά και οι προμηθευτές του κλάδου αυτοκινήτων θα βρεθούν αντιμέτωποι με ένα τεράστιο ντόμινο που θα προκληθεί από την κατάρρευση πολλών αυτόνομων επιχειρήσεων έως και εισαγωγικών εταιρειών.
Παράλληλα οι συνεχείς πτώσεις στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων, η δραματική πτώση του τζίρου των εξουσιοδοτημένων συνεργείων αλλά και των αυτόνομων μονάδων σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας στην αγορά έχουν δημιουργήσει τις ιδανικές συνθήκες για περαιτέρω λουκέτα στον κλάδο που αυτή τη στιγμή έχουν μπει ήδη σε 4.000 επιχειρήσεις του κλάδου!
Οπως επισημαίνει στην “ΗτΣ” το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: “Οι έμποροι αυτοκινήτων έχουν βρεθεί στη δίνη του κυκλώνα της οικονομικής κρίσης αβοήθητοι και καταχρεωμένοι στις τράπεζες. Αν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας δεν προβούν σε ειδικές ρυθμίσεις και επιμηκύνσεις αποπληρωμής των δανείων τότε είναι πολύ πιθανό να βρεθούν με χιλιάδες αυτοκίνητα αλλά και εκατοντάδες ακίνητα τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστούν. Παράλληλα οι ελάχιστες υγιείς επιχειρήσεις του κλάδου εξαιτίας της συνεχιζόμενης ύφεσης και το 2012 αναμένεται να γίνουν ζημιογόνες και αν δεν τους δοθεί κάποιο δάνειο θα καταρρεύσουν και εκείνες με τη σειρά τους. Επιπλέον το χαράτσι της ΔΕΗ αλλά και του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας δεν μπορούν να καταβάλλουν 8 στους 10 εμπόρους και θα πρέπει το κράτος να δείξει τον κοινωνικό του εαυτό αν επιθυμεί να έχει έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου...”.
εδώ.