Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Η ιστορία του αγώνα...

Το Ράλλυ Ακρόπολις, αποτελεί έναν αγώνα που έχει γράψει τη δική του, ιστορία στο χώρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Έχοντας ως βάση τις φημισμένες για τη σκληρότητά τους ειδικές διαδρομές της ελληνικής επαρχίας, έγινε ένας από τους αγώνες-θρύλους του θεσμού χάρη στην ξεχωριστή του ταυτότητα. Στα χώματά του, βρέθηκαν τα κορυφαία πληρώματα με τα καλύτερα αυτοκίνητα, ενώ το παρελθόν γεμίζει άπαντες με νοσταλγία και όμορφες μνήμες. Σε αυτό το πλαίσιο, αλλά και σε συνδυασμό με την τάση τότε, που έχει πλέον θεμελιωθεί, για στροφή προς τα Ιστορικά αυτοκίνητα, ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας ένας νέος θεσμός, το ...
Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, με σήμα κατατεθέν την Ακρόπολη, στη σκιά της οποίας πραγματοποιείται παραδοσιακά η εκκίνηση και σε πολλές περιπτώσεις ο τερματισμός. Απώτερος σκοπός ήταν ο συνδυασμός της αγωνιστικής δράσης με προώθηση της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, μαζί με την ομορφιά της φύσης της χώρας.

Η πρώτη χρονιά για τον αγώνα ήταν το 2002, όταν και πραγματοποιήθηκε το 1ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις. Στον αγώνα προσμετρούσαν δυο διαφορετικές κατηγορίες, η Sporting και η Regularity, με κοινό πάντως στόχο, τη νίκη. Ο αγώνας, που αποτελούνταν από 11 ειδικές διαδρομές στο πλαίσιο της κατηγορίας Sporting, θύμισε σε όλους το σκληρό χαρακτήρα που είχε πάντα. Τα πληρώματα διανυκτέρευσαν σε τοποθεσίες με μεγάλο ιστορικό και τουριστικό ενδιαφέρον, όπως η Αρχαία Ολυμπία και οι Δελφούς. Σε αγωνιστικό επίπεδο, οι Κώστας Αποστόλου-Σάκης Μπέλλας ήταν οι πρώτοι νικητές του αγώνα με Audi 80 GTE, εμπρός από τους Σωτήρη Σκαλτσά-Κώστα Σούκουλη με Ford Escort MKII. Στη Regularity, πρώτοι νικητές του αγώνα αναδείχθηκαν οι Σπύρος Τζώρτζογλου-Αλίκη Παπαγιάννη με Morgan 4/4 Competition, που επικράτησαν των Νίκου Ποριώτη-Νισίμ Λεβί με Alfa Romeo 1750 Berlina.

Η συνέχεια δόθηκε την επόμενη χρονιά, με εκκίνηση από τους πρόποδες της Ακρόπολης, ως είθισται. Ο αγώνας, που για την κατηγορία Sporting περιλάμβανε τόσο ασφάλτινες όσο και χωμάτινες επιφάνειες, είχε ως επίκεντρο την πόλη της Καλαμπάκας, θυμίζοντας παλαιότερα Ακρόπολις, ενώ ο τερματισμός έγινε στην Αθήνα. Νικητές του αγώνα στη Sporting, αναδείχθηκαν οι Φραγκίσκος Σταφυλοπάτης-Paul Brace με μια Porsche 911 RS 2.7, που κατάφεραν να ξεπεράσουν τους Κυριάκο Βαλαλάκη-Γιώργο Κάζο με Ford Escort RS MKII. Από την άλλη, στη Regularity επικράτησαν οι Γιάννης Κατσαούνης-Αλέξανδρος Δρουλίσκος, που με μια Ford Mustang GT350 επικράτησαν μετά από μάχη με τους Σπύρο Τζώρτζογλου-Αλίκη Παπαγιάννη με Morgan 4/4 Competition.

Το 3ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις που διεξήχθη το 2004, είχε ως επίκεντρό του την Αρχαία Ολυμπία, σε μια χρονιά όπου το γεγονός συνέπεσε με τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Οι συμμετοχές ήταν περισσότερες και αποτελούνταν και από διεθνή πληρώματα, αφού ο αγώνας προσμετρούσε στο Πρωτάθλημα Ευρώπης Ιστορικών Αυτοκινήτων. Μετά από 3 αγωνιστικές ημέρες, νικητές στη Sporting αναδείχθηκαν οι Φινλανδοί Jari Laaksonen-Jari Kristeri, που με ένα Volvo 142 S πήραν τη νίκη, εμπρός από τους πρώτους Έλληνες, Κυριάκο Βαλαλάκη-Βαγγέλη Μόνδινο με Ford Escort RS 2000. Στη Regularity, νικητές αναδείχθηκαν οι Γιώργος Ιωαννίδης-Βαγγέλης Γιαννακός με Leyland Motors Mini MKII, εμπρός από τους Ahmed Ongun-Colin Francis με Porsche 911 RS.

Στις 20-24 Απριλίου 2005, διοργανώθηκε το επόμενο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, που ήταν το 4ο κατά σειρά. Ο αγώνας που είχε ως κέντρο το Λουτράκι, είχε μεγάλο συναγωνισμό τόσο στη Sporting όσο και στη Regularity. Στην πρώτη, οι Jari Laaksonen-Jari Kristeri έφτασαν στη δεύτερη συνεχόμενη νίκη τους με το Volvo 142 S, μετά από μάχη με τους Βρετανούς Ernie Graham-Alec Cooper με Ford Escort RS 1600 και τους Αυστριακούς Bernd Rothensteiner-Xaver Hiebner με Ford Escort RS 2000. Στη δεύτερη, η νίκη πέρασε στα χέρια των Κώστα Κοντούζογλου-Μάριου Ηλιού με Porsche 911 Targa, που επιβλήθηκαν δύσκολα των Σπύρου Τζώρτζογλου-Αλίκης Παπαγιάννη με το Morgan 4/4 Competition και των Θανάση Χαρμάνη-Γιάννη Μπουρλέκα με Auto Union DKW F12.

Στο 5ο Ιστορικό Ακρόπολις, ήταν αυτό του 2006 όπου ένα ελληνικό πλήρωμα επέστρεψε στην κορυφή. Νικητές του αγώνα, που είχε ως κέντρο ξανά το Λουτράκι, αναδείχθηκαν οι Αλέξανδρος και Σταύρος Κίκιζας με Ford Escort RS 1600. Δεύτεροι στη Sporting ήταν οι Νορβηγοί Valter Jensen-Erik Pedersen με Porsche 911 Carrera RS. Στη Regularity, η νίκη πέρασε σε Κυπριακά χέρια και πιο συγκεκριμένα σε αυτά των Στέλιου Βανέζου-Γιώργου Κοτζαμάνη, που με ένα MG B Roadster άφησαν στη δεύτερη θέση τους Ιταλούς Piero Fiorio Trono-Anna Giachino.

Τα δυο επόμενα Ιστορικά Ράλλυ Ακρόπολις, πάντα με επίκεντρο την πόλη του Λουτρακίου, είχαν τους ίδιους νικητές στη Sporting. Ο λόγος για τους Marco Bianchini-Emanuele Baldaccini, με μια Lancia Stratos. Ο οδηγός από τον Άγιο Μαρίνο με τον Ιταλό συνοδηγό, το 2007 είχαν να αντιμετωπίσουν τους Jensen-Pedersen, που επέστρεψαν στην Ελλάδα με την Porsche 911, ενώ το 2008 επικράτησαν των Ιταλών Enrico Brazzoli-Simone Trutalli, με Porsche 911 3.0 SC. Στην τρίτη θέση βρέθηκε το πρώτο ελληνικό πλήρωμα, οι Σπύρος Τσάπαλος-Διαμαντής Πετρόπουλος με Porsche 911 Carrera RS. Στη Regularity, το 2007 επικράτησαν οι Μονεγάσκοι Raffaello Raimondo-Marco Calegari με Porsche 356 A, που κέρδισαν στο νήμα τους Ιταλούς Gianmaria Aghem-Rossella Conti με Lancia Fulvia 1.6 HF. Την επόμενη χρονιά, οι Κύπριοι Βανέζος-Κοτζαμάνης επέστρεψαν στις νίκες με το MG B Roadster.

Το 8ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις και τελευταίο που έχει διεξαχθεί, ήταν αυτό του 2009. Μπορεί η εκκίνηση και ο τερματισμός να παρέμειναν στην Ακρόπολη, όπου το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε στα Καμένα Βούρλα. Νικητές, ήταν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης, με ένα Ford Escort RS 1600, που τερμάτισαν εμπρός από τους Λουκά Γιαννακούλη-Γιώργο Πετρόπουλο με Porsche 911 RSR και Παναγιώτη Κουτσίκο-Μαρία Παυλή Κορρέ με BMW 2002 ti. Στη Regularity, η νίκη πέρασε ξανά σε κυπριακά χέρια, αλλά αυτή τη φορά στους Σταύρο Σταύρου-Κυριάκο Χριστοδούλου με Ford Escort, που κέρδισαν στο τέλος τους Γιώργο Κοτζιά-Δημήτρη Γεωργόπουλο με British Leyland Mini 1275 GT. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Το FIAT Pandina

Το FIAT Pandina Η FIAT παρουσίασε το τελευταίο όπως φάινεται facelift του θρυλικού Panda, ενός μοντέλου που έχει διαγράψει πορεία 40 ετών και πάνω από 8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Το όνομα αυτού Pandina!Πανεύκολο στην οδήγηση, εύχρηστο στην καμπίνα και οικονομικό στη χρήση, το μοντέλο έχει δημιουργήσει το δικό του φανατικό όσο και πιστό κοινό.