Στροφή των Ευρωπαίων πολιτών στα μικρά αυτοκίνητα και αυξημένη προτίμησή τους για τα πετρελαιοκίνητα.
Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κρίσης, στρέφονται σε αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού και μεγέθους, ενώ δείχνουν σαφή προτίμηση προς τα πετρελαιοκίνητα, υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαντώντας σε ερώτηση των Ευρωβουλευτών της ΝΔ, Καθ. κ. Γ. Παπαστάμκου και Καθ. κ. Ι.Α. Τσουκαλά. Σύμφωνα με την Επίτροπο για την Κλιματική Αλλαγή, κ. Connie Hedegaard, η μείωση στον μέσο κυβισμό των κινητήρων υπήρξε η εντυπωσιακότερη από το 2000, οπότε και άρχισαν να συντάσσονται οι σχετικές εκθέσεις. Σημαντική υπήρξε και η μείωση του αριθμού των ταξινομήσεων νέων οχημάτων για το 2008 σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Τα νέα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν στην Ευρώπη των 27 Κρατών Μελών το 2008 μόλις και μετά βίας ξεπερνούν τον αριθμό των νέων αυτοκινήτων που είχαν αγοραστεί το 2002 στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 15 τότε Κρατών Μελών.
Η Δανή Επίτροπος επισημαίνει και τη γενική μείωση του μέσου όρου εκπομπών CO2 τόσο για τα βενζινοκίνητα όσο και για τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα για το 2008. Σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής, οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 10,9% το διάστημα 2000-2008, ενώ για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα η μείωση ήταν 5,7%. Σε απόλυτες τιμές, τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα βενζινοκίνητα, επιβαρύνοντας λιγότερο το περιβάλλον. Η μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα οφείλεται τόσο στην πρόοδο της τεχνολογίας που οδηγεί στην κατασκευή καθαρότερων κινητήρων, όσο και στην προτίμηση των καταναλωτών για οικονομικότερα μοντέλα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο εδώ.