Το σχέδιό της για... μερική απόσυρση των παλαιών οχημάτων θέτει σε εφαρμογή η κυβέρνηση από τον ερχόμενο μήνα.
Η τροπολογία του ΥΠΕΧΩΔΕ με τα τελικά μέτρα για την απόσυρση των οχημάτων κατατέθηκε χθες το βράδυ στη Βουλή.
Στη νομοθετική ρύθμιση περιλαμβάνονται αφενός οικονομικά κίνητρα (το... καρότο) για την απόσυρση- αντικατάσταση περίπου 730.000 παλαιών Ι.Χ. αυτοκινήτων έως και το 2012 και αφετέρου αντικίνητρα (το... μαστίγιο) για τη διατήρησή τους σε κυκλοφορία. Τα κυριότερα αντικίνητρα που θεσπίζονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, είναι η σύνδεση- αύξηση των τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τον κυβισμό και τις εκπομπές ρύπων του κάθε οχήματος και η καθιέρωση από τον Σεπτέμβριο του 2011 πράσινου Δακτυλίου, στον οποίο πλέον δεν θα μπορούν να εισέρχονται τα αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 15 χρόνων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το μέτρο της απόσυρσης των Ι.Χ. που στις αρχές του χρόνου είχε ανακοινωθεί ότι θα ίσχυε από το 2010, τώρα προωθείται να ισχύσει εντός του Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων. Άλλωστε και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων είχαν ζητήσει εντός του Ιουλίου η απόσυρση να τεθεί σε εφαρμογή αμέσως μετά τη λήξη του μέτρου της μείωσης των τελών ταξινόμησης που οδήγησε χιλιάδες οδηγούς στην αγορά μεγάλου κυβισμού οχημάτων.
Διπλή τιμωρία
Η συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών τώρα «τιμωρείται» πολλαπλά για την επιλογή της να αγοράσει αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού! Μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε, στο πλαίσιο των εισπρακτικών μέτρων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, τα οχήματα άνω των 1.925 κυβικών εκατοστών να επιβαρύνονται με επιπλέον ετήσιο φόρο 150 ευρώ και τώρα με τα νέα μέτρα του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν θα πληρούν και τους περιβαλλοντικούς όρους για ελεύθερη- καθημερινή κυκλοφορία στον νέο Δακτύλιο! Σε αυτόν θα κινούνται χωρίς περιορισμούς μόνο τα υβριδικά και τα καινούργια μικρομεσαία αυτοκίνητα που θα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια/χιλιόμετρο.
Η απόσυρση σε νούμερα
Ειδικότερα όσον αφορά τα παλαιά οχήματα, όπως αναφέρεται στην τροπολογία, ο μέσος όρος των Ι.Χ. αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών είναι τα 12 έτη, ενώ των βαρέων οχημάτων ξεπερνά τα 17 έτη. Το πρόγραμμα απόσυρσης θα βγάλει από την κυκλοφορία συνολικά έως το 2012 περί τα 730.000 οχήματα (περίπου το 60% του γηρασμένου στόλου), ενώ τα οικονομικά κίνητρα θα κλιμακώνονται ανάλογα με τον κυβισμό του αποσυρόμενου οχήματος. Συγκεκριμένα, θα αρχίζουν από 500 ευρώ για απόσυρση οχημάτων έως 900 κυβικά εκατοστά και θα φτάνουν τα 2.200 ευρώ για αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών. Πρόσθετο όφελος της τάξης των 1.000 ευρώ θα υπάρχει για όσους κατόχους Ι.Χ. προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, στην αγορά αυτοκινήτου νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Εuro 4 και 5). Η χρηματοδότηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου θα δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η χρηματοδότηση του προγράμματος της απόσυρσης- το κόστος της οποίας αποτιμάται συνολικά στα 2,3 δισ. ευρώ- θα γίνει από τα αυξημένα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας που θα θεσπιστούν από τη νέα χρονιά με βάση την καθαρότητα των κινητήρων και τον κυβισμό των οχημάτων.
πηγή Τα Νέα
Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:
Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!