Πρόκειται για μια σπουδαία άφιξη που από καιρό περιμέναμε. Έφτασε ο καιρός που ο ευρωπαϊκός ανταγωνισμός αρχίζει να ανησυχεί... Το νέο Avensis αποπνέει έναν πιο δυναμικό και σπορτίφ χαρακτήρα ενώ οι γραμμές του είναι συνάμα συμπαγείς και μοντέρνες. Αυτό οφείλεται στον νέας σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρα, τις έντονες γραμμές που διατρέχουν το καπό, τη νέα μάσκα και τα φωτιστικά σώματα. Το ίδιο μοτίβο συναντάται και στο πίσω μέρος, με την προσθήκη φωτιστικών σωμάτων μοντέρνας αισθητικής.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η αίσθηση υψηλής ποιότητας επιβεβαιώνεται με την τοποθέτηση φλας LED στους εξωτερικούς καθρέπτες. Ο καθρέπτης έχει αυξηθεί σε μέγεθος για τη βελτίωση της προς τα πίσω ορατότητας και της ασφάλειας. Το Avensis θα διατίθεται πλέον και σε πέντε νέες χρωματικές αποχρώσεις (Ash Grey, Brocade Red, Storm Bronze, Fir Green and Pacific Blue).
Στο εσωτερικό του νέου μοντέλου, με τους σχεδιαστές της Toyota να δίνουν μεγάλη έμφαση στην ποιότητα, την πολυτέλεια και την εργονομία συναντάμε πολύ καλά υλικά και μοντέρνα επίσης αισθητική.
Νέες ταπετσαρίες και χρώματα έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλη την καμπίνα ενώ τα περισσότερα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας και του ταμπλό βρίσκονται πιο κοντά στον οδηγό. Η αίσθηση της πολυτέλειας ενισχύεται και από την παρουσία ξύλινων επενδύσεων στο ταμπλό, αλλά και από τον hi-tech εξοπλισμό όπως η οθόνη πολλαπλών πληροφοριών στο ταμπλό οργάνων και το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα με λειτουργία πλοήγησης (προαιρετικό). Για την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού, θα διατίθενται αποκλειστικα ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών, μία σκούρα γκρι εμπρός μάσκα με πινελιές χρωμίου, ασημί μεταλλικές ραφές στο δερμάτινο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων, υψηλής ποιότητας ταπετσαρία από διάτρητο Alcantara και δέρμα.
Η Toyota προσφέρει μία νέα γκάμα πετρελαιοκινητήρων που περιλαμβάνει τρεις συνολικά πετρελαιοκινητήρες D-4D. Πρόκειται για τον 2.0 D-4D που 125, τονο 2.2 D-4D 150 και τον κορυφαίο της σειράς 2.2-λίτρων D-4D 180 οι οποίοι θα συνεργάζονται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Με τους κινητήρες αυτούς, η ιαπωνική φίρμα ευελπιστεί να ανεβάσει τις πωλήσεις της στην ευρωπαϊκή αγορά το 2007από 44% που ήταν το 2005 σε 54%. Οι κινητήρες αυτοί όμως δεν αφορούν όμως τη χώρα μας αφού δεν έχει λυθεί ακόμα το θέμα της άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Οι βενζινοκινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν πάντως είναι τέσσερις: ο 1.6 VVT-i, ο 1.8 VVT-i, ο 2.0 άμεσου ψεκασμού και σε επιλεγμένες αγορές, ο 2.4 άμεσου ψεκασμού με δυνατότητα επιλογής από ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ένα τετρατάχυτο αυτόματο και ένα πεντατάχυτο αυτόματο (2.4-λίτρων μόνο).
Οι μηχανικοί της Toyota βελτίωσαν το Avensis σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο από κάθε άποψη. Αυτό επιτεύχθηκε με μία σειρά τεχνικών βελτιώσεων στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και την αεροδυναμική του οχήματος. Πιο αναλυτικά, στην εμπρός ανάρτηση (γόνατα McPherson), η αντιστρεπτική δοκός έχει αυξηθεί σε διάμετρο για μείωση των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές και ελάττωση των πλεύσεων. Η δύναμη απόσβεσης των αμορτισέρ έχει επίσης επαναρυθμιστεί. Βελτιώσεις υπήρξαν και στην πίσω ανάρτηση καθώς εδώ έχει μειωθεί σε διάμετρο η αντιστρεπτική δοκός για να συμπεριφέρεται καλύτερα το αυτοκίνητο στις στροφές. Αλλαγές έγιναν και στο σύστημα διεύθυνσης για τη βελτίωση της απόκρισης του τιμονιού.
Σε σχέση με τον εξοπλισμό το νέο Avensis διατίθεται με εννέα αερόσακους, μεταξύ των οποίων ένας αερόσακος προστασίας γονάτου SRS για τον οδηγό, ενώ έχει τοποθετηθεί ABS νέας γενιάς που αυξάνει την αποτελεσματικότητά του με τον Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης - EBD (Electronic Brake-force Distribution) και την Υποβοήθηση Φρεναρίσματος - BA (Brake Assist). Τα εξαιρετικά προηγμένα Συστήματα Ελέγχου Ευστάθειας Οχήματος - Vehicle Stability Control (VSC) και Ελέγχου Πρόσφυσης (TRC) είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα του νέου Avensis στην Ευρώπη (όχι με τον βενζινοκινητήρα 1.6-λίτρων σε επιλεγμένες αγορές).