Monte Carlo Rally - 17 – 22 Ιανουαρίου – ο 1ος από τους 13 γύρους του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA
Οι φίλοι των αγώνων ράλι γιορτάζουν διπλή επάνοδο αυτή την εβδομάδα με τον πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA 2012. Παρά το ότι η MINI WRC Team παίρνει μέρος στο Monte Carlo Rally για πρώτη φορά, είναι ένας αγώνας στον οποίο το Mini-Cooper ‘S’ κέρδισε τρεις φορές τη δεκαετία του ᾿60 και επιστρέφει στο ημερολόγιο WRC για πρώτη φορά από το 2008.
Το ΜΙΝΙ brand θα εκπροσωπήσουν οι...
Dani Sordo (ES) & Carlos del Barrio (ES) με το MINI John Cooper Works WRC με τον αριθμό 37, καθώς και οι νεοφερμένοι στην εργοστασιακή ομάδα Pierre Campana (FR) & Sabrina de Castelli (FR), με ένα ίδιο αυτοκίνητο με αριθμό 52. Ο Sordo, βετεράνος του WRC με 91 εκκινήσεις, απέδειξε την ταχύτητά του πέρσι κερδίζοντας δύο θέσεις στο βάθρο για την ομάδα σε Γερμανία και Γαλλία, στα πλαίσια της δοκιμαστικής χρονιάς. Ο Campana έκανε ντεμπούτο στο WRC με ένα ιδιωτικό ΜΙΝΙ το 2011 και στο Ράλι Γαλλίας τερμάτισε στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης. Το Ράλι Monte Carlo δεν του είναι άγνωστο καθώς πέρσι κέρδισε το IRC 2WD Cup, ενώ το 2008 έτρεξε σαν συνοδηγός. Την καριέρα του Pierre υποστηρίζει η Γαλλική ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού FFSA η οποία στάθηκε επίσης στο πλευρό του Sébastien Loeb (FR) στις αρχές της καριέρας του.
Για το 2012, ο David Richards μεταβιβάζει το ρόλο του αρχηγού της ομάδας στον τεχνικό διευθυντή Dave Wilcock. Ο Wilcock θα συνδυάζει τους δύο ρόλους και θα έχει την υποστήριξη του team manager, Campbell Roy. Ο Richards θα εξακολουθήσει να έχει την επίβλεψη της MINI WRC Team και θα εποπτεύσει πολλούς από τους αγώνες του 2012, καθοδηγώντας τον Wilcock στο νέο του ρόλο. «Πρόθεσή μου ήταν να σταθώ λίγο πιο πίσω κατά τη διάρκεια της δεύτερης σεζόν της ομάδας και να μεταφέρω την ευθύνη στον Dave» δήλωσε ο David Richards, πρόεδρος της Prodrive. «Τον τελευταίο χρόνο αποδείχτηκε ότι έχει τα κατάλληλα προσόντα για να ηγηθεί της ομάδας και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η MINI WRC Team θα συνεχίσει να γίνεται όλο και ισχυρότερη υπό τη διεύθυνσή του.
Και οι δύο οδηγοί ήταν στη Γαλλία την περασμένη εβδομάδα για δοκιμές πριν τον αγώνα. Ο Campana οδήγησε τη Δευτέρα και ο Sordo την Τρίτη. Στη συνέχεια μετακινήθηκαν σε περιοχές με χιόνι και οδήγησαν μισή μέρα ο καθένας.
Dave Wilcock , Αρχηγός Ομάδας:
«Θα ήταν εκπληκτικό να συμμετείχαμε στο Ράλι Monte Carlo για πρώτη φορά μετά από 40 και πλέον χρόνια και να επαναλαμβάναμε τα κατορθώματα των πρώτων Mini Cooper της δεκαετίας του ᾿60. Όμως πρέπει να είμαστε ρεαλιστές γι’ αυτό τον αγώνα γιατί η επιλογή ελαστικών σε μερικές ειδικές διαδρομές καλυμμένες με χιόνι είναι κατά κανόνα λαχείο. Μεγάλο μέρος της διαδρομής παραμένει νέο για όλους και έχουμε αποδείξει το 2011 πόσο ανταγωνιστικό είναι το MINI John Cooper Works WRC. Ξέρω ότι ο Dani ανυπομονεί να ξαναγυρίσει στο τιμόνι, ενώ ο Pierre ενδιαφέρεται να εντυπωσιάσει τους ντόπιους οπαδούς του».
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC Νο 37):
«Είναι ένα ράλι που μου αρέσει πολύ γιατί έχει εξαιρετικές διαδρομές. Δεν θυμάμαι ακριβώς πόσες φορές το έχω κάνει – μάλλον τρεις. Κάναμε δοκιμές και πήγαν πολύ καλά, και είμαι ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο. Το σημαντικότερο είναι η δοκιμή των ελαστικών, κάτι που έγινε με τη συνεργασία της Michelin, ξέρω λοιπόν ότι έχουμε κάποια πολύ καλά ελαστικά. Το θέμα είναι οι συνθήκες καθώς – αν και στεγνές και με λίγο χιόνι προς το παρόν μπορεί να μεταβληθούν πολύ γρήγορα».
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC No 52):
«Είμαι ενθουσιασμένος που με επέλεξε η ομάδα του MINI για να τρέξω στο Monte Carlo μετά τα περσινά μας επιτεύγματα. Είναι ένα ράλι που γνωρίζω καλά και το απολαμβάνω. Κέρδισα εκεί πέρσι στην κατηγορία 2WD, γι αυτό και χαίρομαι που φέρνω την εμπειρία μου και θα δείξω τις ικανότητές μου σε έναν τόσο ανταγωνιστικό θεσμό. Ευχαριστήθηκα την οδήγηση του MINI John Cooper Works WRC στο WRC και στο Γαλλικό πρωτάθλημα το 2011 με Drive-Pro και την υποστήριξη της Γαλλικής Ομοσπονδίας και με τιμά το γεγονός ότι μπορώ να συνεχίσω τη σχέση μου με αυτό τον εκπληκτικό κατασκευαστή το 2012 με τη συμμετοχή μου στο Monte Carlo».
Dirk Hollweg , Επικεφαλής Αγωνιστικού Τμήματος MINI :
«Μετά από μία πολύ πετυχημένη αγωνιστική σεζόν το 2011 με το MINI John Cooper Works WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι τώρα ανυπομονούμε για το ξεκίνημα της νέας σεζόν στο Ράλι Monte Carlo. Έχουμε μεγάλη παράδοση σ’ αυτό τον αγώνα που έχει σηματοδοτήσει κάποιες μεγάλες επιτυχίες για εμάς. Η νέα σεζόν ξεκινά εδώ με τους Dani Sordo και Pierre Campana στο MINI WRC Team, και με τις ιδιωτικές συμμετοχές με ΜΙΝΙ, και ευελπιστούμε να έχουμε πιο θετικά αποτελέσματα για την οικογένεια ΜΙΝΙ στο Μηχανοκίνητο Αθλητισμό».
Ιστορία και Παρελθόν:
Κανείς γνήσιος οπαδός ράλι δεν θα ξεχάσει ποτέ τα κατορθώματα των Mini στο Ράλι Monte Carlo τη δεκαετία των ᾿60s με νίκες των Paddy Hopkirk (GB) το 1964, Timo Mäkinen (FI) το 1965 και Rauno Aaltonen (FI) το 1967. Το brand επανήλθε πέρσι για να λάβει μέρος στο Ιστορικό Ράλι Monte Carlo με οδηγό τον Aaltonen (FI). Όμως τώρα, το MINI John Cooper Works WRC σηματοδοτεί τον ερχομό του πρώτου εργοστασιακού αυτοκινήτου σε αυτό τον θρυλικό αγώνα από το 1968.
Το 80ό Monte Carlo Rally επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA μετά από απουσία τριών χρόνων. Ο φετινός αγώνας είναι πολύ μεγαλύτερος από τους περισσότερους του WRC καθώς διαρκεί πέντε ημέρες. Επίσης έχει διαφορετικά σημεία εκκίνησης και τερματισμού. Η εκκίνηση δόθηκε στη Valence στην περιοχή Drôme, στη Νοτιοανατολική Γαλλία, 105 χιλιόμετρα νότια της Lyon στην αριστερή όχθη του ποταμού Rhône. Ο τερματισμός θα γίνει, όπως είναι αναμενόμενο, στο Πριγκιπάτο του Μονακό.
Η τελετή έναρξης έγινε στο Champs de Mars στη Valence την Τρίτη, 17 Ιανουαρίου αλλά οι πρώτες ειδικές ξεκίνησαν χθες το πρωί. 1η μέρα αγώνα με εκκίνηση, μεσημεριανό service και επιστροφή για διανυκτέρευση στη Valence μετά τέσσερις ειδικές διαδρομές όπου τα αυτοκίνητα διάνυσαν 134,70 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε μία συνολική απόσταση 471.82 χλμ.
Σήμερα το πρώτο αυτοκίνητο έφυγε από το Parc Fermé στις 07.55 για έξι ακόμα ειδικές 131,76 αγωνιστικών χιλιομέτρων σε μία συνολική απόσταση 441,96 χλμ. Ένα ακόμα service έχει προγραμματιστεί για τις μεσημεριανές ώρες στη Valence.
Η αυριανή μέρα ξεκινά και πάλι στη Valence με το πρώτο αυτοκίνητο να φεύγει από το Parc Fermé στις 08.44. Οι αγωνιζόμενοι επιστρέφουν για service το μεσημέρι στη Valence αλλά για τελευταία φορά αφού στη συνέχεια βάζουν πορεία για Monaco, όπου το πρώτο αυτοκίνητο υπολογίζεται να φτάσει βράδυ, 19.59. Υπάρχουν τρεις μόλις ειδικές διαδρομές απόστασης 77,30 χλμ, και οι οδηγοί θα οδηγήσουν συνολικά 545.72 χλμ.
Η εκκίνηση στο Μονακό την τέταρτη μέρα δίδεται μετά το μεσημέρι με το πρώτο αυτοκίνητο να φεύγει στις 13.15 από το Parc Fermé. Τα αυτοκίνητα επιστρέφουν για service στις 17.53 ενώ στο τέλος της ημέρας το πρώτο αυτοκίνητο αναμένεται για το τελευταίο service στις 21.32. Τα πληρώματα οδηγούν μία συνολική απόσταση 272,50 χλμ. με τις τέσσερις ειδικές να ‘γράφουν’ 84.44 χλμ.
Το πέμπτο και τελευταίο σκέλος είναι πολύ σύντομο με μία μόνο ειδική διαδρομή 5,16 χλμ. σε συνολική απόσταση 48,47 χλμ. Το πρώτο αυτοκίνητο φεύγει από το Parc Fermé του Monaco στις 09.05, η ειδική – Υπερειδική στην Ste Agnes – Col de la Madone – ξεκινά στις 10.11, και το πρώτο αυτοκίνητο αναμένεται να επιστρέψει στο Parc Fermé στο Quai Antoineler για τον τερματισμό στις 11.17. Συνολικά, θα διανυθούν 433,36 αγωνιστικά χιλιόμετρα σε μία συνολική απόσταση 1.780.47 χλμ. Ένα Βραβείο θα δοθεί στις 15.00 στην Place de Palais Princier ενώ στη συνέχεια, όπως επιτάσσει παράδοση των Μονεγάσκων, θα ακολουθήσει Εορταστικό Γκαλά με Δείπνο στο Sporting Club στις 20.30.