Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ελληνικό σκούτερ από το μέλλον...

Το οικολογικό δίκυκλο κατασκευάστηκε από Ελληνες επιστήμονες για λογαριασμό του Δήμου Θέρμης, χρησιμοποιεί την αιχμή της τεχνολογίας και δεν εκπέμπει βλαβερούς ρύπους.

Το σκούτερ του μέλλοντος θα κινείται στους δρόμους των πόλεων με υδρογόνο, θα «γεμίζει» καύσιμο από «πράσινα» πρατήρια και δεν θα εκπέμπει βλαβερούς ρύπους.

Μια γεύση από δίκυκλο υδρογόνου, κατασκευασμένο μάλιστα από...
ελληνικά χέρια και με ελληνική τεχνολογία, πήραν οι δημότες της Θέρμης Θεσσαλονίκης σε εκδήλωση που έγινε χθες το βράδυ στους Ταγαράδες για την πρώτη παρουσίασή του από τον ομώνυμο Δήμο.

Το σκούτερ σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τις ανάγκες του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας Ελλάδα - Βουλγαρία 2007 - 2013, για λογαριασμό του Δήμου Θέρμης, με συντονιστή το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).


Το σύστημα κίνησης του δικύκλου βασίζεται σε υβριδική αρχιτεκτονική. Χρησιμοποιεί κυψέλες υδρογόνου για να επαναφορτίζει αυτόματα τις μπαταρίες και να αυξάνει με αυτό τον τρόπο την αυτονομία του οχήματος. «Χρησιμοποιήθηκε η υπάρχουσα στάθμη της τεχνολογίας σε διεθνές επίπεδο» εξήγησε στο «Εθνος» ο κ. Ν. Γιαννουλάκης, τεχνικός διευθυντής της ELFON LTD, που σχεδίασε και κατασκεύασε το δίκυκλο και συνέχισε:

«Οι μπαταρίες ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι βαριές, έχουν συγκεκριμένη αυτονομία και χρειάζονται ώρες για να φορτιστούν. Η λύση σε αυτά τα μειονεκτήματα είναι η φόρτιση των μπαταριών πάνω στο όχημα, με τη χρήση υδρογόνου».

Η τροφοδοσία του σκούτερ με υδρογόνο θα γίνεται σε ειδικά κατασκευασμένη μονάδα του ΕΚΕΤΑ, και συγκεκριμένα του Ινστιτούτο Τεχνικής Χημικών Διεργασιών, που βρίσκεται εδώ και χρόνια στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας έρευνας για την ανάπτυξη οικολογικών καυσίμων, έχοντας αποσπάσει διεθνείς διακρίσεις.

«Το υδρογόνο θα είναι πιθανότατα το καύσιμο του μέλλοντος, μετά τη σταδιακή απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Το στοίχημα είναι να γίνει δυνατή η παρασκευή του με ανανεώσιμο τρόπο» είπε στο «Εθνος» η ερευνήτρια του ΕΚΕΤΑ, κ. Λώρη Ναλμπαντιάν, επιστημονική υπεύθυνη του συγκεκριμένου έργου, με την επωνυμία HYDECON.

Το ΕΚΕΤΑ έχει αναπτύξει δύο μεθόδους παρασκευής υδρογόνου (από τη διάσπαση του νερού) με ανανεώσιμο τρόπο. Το υδρογόνο που θα τροφοδοτεί το σκούτερ παράγεται με τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης του νερού, με ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ.

Πόσο κοντά ή μακριά βρισκόμαστε από το να δούμε τέτοια οχήματα (αυτοκίνητα και δίκυκλα) σε μαζική παραγωγή;


«Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου είναι έτοιμες και έχουν ήδη αναπτύξει τα μοντέλα. Η δυσκολία βρίσκεται στο δίκτυο παροχής του καυσίμου για την τροφοδοσία τους» απαντά ο κ. Γιαννουλάκης.

Το κόστος κατασκευής οχημάτων υδρογόνου είναι σήμερα υψηλό, αλλά η μαζική παραγωγή τέτοιων μοντέλων μπορεί να το ρίξει σε επίπεδα ανάλογα των συμβατικών, ενώ το ίδιο μπορεί να γίνει και με το κόστος του καυσίμου.

Προς το παρόν, ο Δήμος Θέρμης θα χρησιμοποιεί το σκούτερ υδρογόνου για επίδειξη σε δημότες και μαθητές σχολείων, στο πλαίσιο και του Συμφώνου Δημάρχων για την Αειφόρο Ενέργεια. «Αν πάρει κρατική πινακίδα από το υπουργείο Μεταφορών, θα μπορέσει ίσως και να κινείται για δράσεις του δήμου», είπε στο «Εθνος» ο υπεύθυνος του γραφείου ανάπτυξης και προγραμματισμού του Δήμου Θέρμης, Γιάννης Παύλου.

Πηγή: ethnos.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...