Σε
μείζον πρόβλημα για τους οδηγούς αυτοκινήτων, αλλά και τις ασφαλιστικές
εταιρίες εξελίσσετε το θέμα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων που
υπολογίζονται σε 1,5 εκατομμύριο, ενώ πριν ένα χρόνο ο αριθμός τους
υπολογιζόταν στο 1 εκατομμύριο.
Στην αύξηση της κυκλοφορίας
ανασφάλιστων αυτοκινήτων σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ασφαλιστικών
εταιριών συμβάλει η οικονομική κρίση και ανέχεια. Έτσι πολλοί πολίτες
που έχασαν την δουλειά τους ή μειώθηκαν τα εισοδήματα τους «ξεχνούν»
αυτή την υποχρέωση και παίζουν «κορώνα γράμματα» την κυκλοφορία του ΙΧ
χωρίς ασφάλιση.
Πέρα των δικαστικών
περιπετειών αλλά και των υπέρογκων εξόδων που θα υποστούν σε περίπτωση
τροχαίου ατυχήματος , ο νόμος προβλέπει και...
αυστηρές κυρώσεις και για όσους εντοπιστούν με ανασφάλιστο όχημα χωρίς να έχουν εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα.
Ειδικότερα ο νόμος προβλέπει την
επιβολή αυστηρότατων κυρώσεων σε βάρος των παρανομούντων οδηγών,
ιδιοκτητών και κατόχων που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ανασφάλιστο
όχημα.
Στις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.
4 του Ν. 489/76 προβλέπεται ότι η κυκλοφορία οχήματος χωρίς το ειδικό,
αποδεικτικό της ασφάλισης, σήμα επισύρει την επιβολή των παρακάτω
διοικητικών κυρώσεων:
α) αφαίρεση των πινακίδων και
της άδειας κυκλοφορίας με πράξη της Αστυνομικής Αρχής για ένα χρόνο. Η
πρόκληση δε ατυχήματος από όχημα χωρίς το προαναφερόμενο ειδικό σήμα,
επισύρει την αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια
και επί υποτροπής για τρία χρόνια.
β) χρηματικό πρόστιμο υπέρ του
Επικουρικού Κεφαλαίου, βεβαιωθέντος με πράξη της Αστυνομικής Αρχής και
εισπραττόμενο με τις οικείες διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, 1.000 ευρώ για τα
λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε
φύσης και των 250 ευρώ για τα δίκυκλα.