Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

38ο PIN TALK – Δείκτες Απόδοσης Μέτρων Οδικής Ασφάλειας «Η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα, στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο»


  • Ημερομηνία: 19 Μαρτίου 2014, 09:00’ – 14:00’
  • Τοποθεσία: Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, (Βασιλίσσης Σοφίας 2, 106 74, Αθήνα)
  • Διοργάνωση: Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς»
  • Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.)
  • Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC)
Στόχοι:

Γνωστοποίηση του προγράμματος PIN σε οργανισμούς σε όλη την Ευρώπη
Συζήτηση αποτελεσμάτων του PIN για την Ελλάδα
Συζήτηση θεμάτων σχετικών με την οδική ασφάλεια και τους συμμετέχοντες στο PIN: Εθνικοί οργανισμοί, Ευρωπαϊκές πολιτικές, στόχοι που έχουν επιτευχθεί ή όχι, μελλοντικοί στόχοι, καλές πρακτικές από άλλα μέλη του PIN κλπ.)
Συζήτηση: Η δημόσια ευθύνη για την οδική ασφάλεια

Αποτελέσματα ημερίδας:

Οι επιδόσεις της Ελλάδας στην οδική ασφάλεια είναι στις χειρότερες θέσεις της Ευρώπης, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει. Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.).

Στην εκκίνηση της Ημερίδας, ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Κωνσταντίνος Αντωνίου, αναφέρθηκε στη σημαντικότητα της εν λόγω συνάντησης και συνεχάρη το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» επισημαίνοντας επίσης την εξαιρετική συνεργασία που έχει αναπτυχθεί μεταξύ του Σ.Ε.Σ. και του Ι.Ο.ΑΣ. μέσα από πλείστες δράσεις και συνεργασίες.

Αμέσως μετά το λόγο πήρε ο οικοδεσπότης της Ημερίδας, Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα κ. Πάνος Καρβούνης: «Η σημερινή εκδήλωση είναι πολύ σημαντική για τη χώρα μας. Στην κατεύθυνση βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, νέες πρωτοβουλίες όπως το ευρωπαϊκό δίπλωμα οδήγησης και η αυτόματη κλήση από τα οχήματα σε περίπτωση τροχαίου, θα βοηθήσουν. Η ασφάλεια στις μετακινήσεις μας είναι ζήτημα κοινωνικής πολιτικής και πρέπει από κοινού να συνεχίσουμε την προσπάθεια. Εμείς έχουμε συνολικά μια εξαιρετική συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», το οποίο συγχαίρω και για τη διοργάνωση της σημερινής εκδήλωσης. Είμαστε εδώ για κάθε νέα συνεργασία».

Η Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» κ. Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά κατά την ομιλία της, στάθηκε κυρίως στο ότι: «Από τη μεταπολίτευση και μετά η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα δεν έχει αποτελέσει προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις. Έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος σε ό,τι αφορά την παιδεία και κατ' επέκταση τη νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών. Η τεράστια αύξηση των οχημάτων και των μετακινήσεων, με τις υποδομές να μην ακολουθούν αυτή την εξέλιξη, είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν χιλιάδες ζωές και ιδιαίτερα νέων ανθρώπων.

Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση χρειάζεται πολιτική βούληση και συντονισμένη προσπάθεια από την Πολιτεία και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όχι αποσπασματικές κινήσεις. To Ι.Ο.ΑΣ. οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς τροχαία συμβάντα και επικεντρώνεται σε ενέργειες που έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την κατάσταση, μέσα από 2 κυρίως άξονες: της παιδείας και του πολιτισμού γιατί η Οδική Ασφάλεια σε μια χώρα είναι δείκτης πολιτιστικής ευμάρειας».

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ETSC κ. Antonio Avenoso, πραγματοποίησε παρουσίαση για τη διαφορά ανάμεσα στην πραγματικότητα της Ευρώπης και της Ελλάδας, η οποία βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των στατιστικών, χάνοντας 91 ανθρώπους / εκατομμύριο πληθυσμού, σε μία περίοδο που η κυκλοφορία οχημάτων στην Ελλάδα έχει μειωθεί σημαντικά: «Τα κακώς κείμενα μπορούν να αλλάξουν. Χώρες όπως η Λεττονία, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν κάνει σημαντική πρόοδο υιοθετώντας πολιτικές που μπορεί να αξιοποιήσει και η Ελλάδα. Η συνεχής επιβολή του νόμου μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η αύξηση χρήσης κράνους από 70% σε 95% που είναι ο μέσος όρος της Ευρώπης, θα έσωζε 200 ανθρώπους από τους 980 που χάνονται ετησίως».

Κεντρικός εισηγητής της εκδήλωσης ήταν ο κ. Alejandro Dominquez la Rosa, Σύμβουλος Μεταφορών, Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ισπανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο οποίος παρουσίασε τα πολύ καλά αποτελέσματα της προσπάθειας που έχει κάνει η χώρα του στη μείωση των τροχαίων συμβάντων, βασιζόμενη σε συγκεκριμένο στρατηγικό πλάνο με συγκεκριμένους στόχους. Πιο συγκεκριμένα, ο κ. La Rosa ανέλυσε τη στρατηγική της ισπανικής Κυβέρνησης η οποία βασίζεται σε πέντε άξονες:

· Βελτίωση συστημάτων πληροφόρησης για θέματα αναφορών, συλλογής πληροφοριών, ποσοτικοποίησης προβλημάτων οδικής ασφάλειας, καταγραφή είδους τροχαίων συμβάντων και τραυματισμών

· Ενίσχυση εκπαιδευτικού συστήματος για τους νέους οδηγούς, με βελτίωση των διαδικασιών εκπαίδευσης και ελέγχου των οδηγών

· Αλκοόλ – Ναρκωτικές ουσίες και Οδήγηση, με εισαγωγή μηδενικής ανοχής σε κατανάλωση των ουσιών αυτών για αντίστοιχη μείωση των τροχαίων που οφείλονται σε αυτές

· Μετακίνηση ατόμων με αναπηρίες, με ενίσχυση του προγράμματος λήψης διπλώματος οδήγησης καθώς και με βελτίωση της διευκόλυνσής τους κατά τη μετακίνηση

· Ασφαλής μετακίνηση, μέσα από προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης για όλους τους χρήστες των δρόμων και βελτίωση της ασφάλειας σε κατοικημένες περιοχές.

Μέσα από τη δράση της αυτή, η Ισπανία έχει καταφέρει να μειώνει σημαντικά και σταθερά τον αριθμό θυμάτων από τροχαία τα τελευταία χρόνια, υποσκελίζοντας παράλληλα τη συνεχή αύξηση στον αριθμό οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα κατά το ίδιο διάστημα.

Για την Ελλάδα, βασικός εισηγητής ήταν ο κ. Γιώργος Γιαννής, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και Εθνικός Εμπειρογνώμονας PIN, ο οποίος κατά την παρουσίασή του στάθηκε σε καίρια σημεία που η ελληνική Πολιτεία οφείλει να λάβει υπόψη της, προκειμένου να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια. Ο κ. Γιαννής, ξεκίνησε αναφέροντας πως η έλλειψη μέτρησης αποτελεσμάτων και λογοδοσίας για την επίτευξη στόχων από πλευράς των Αρχών, έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια της χώρας. Συγκεκριμένα, ο κ. Γιαννής ανέφερε: «Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα είναι απαραίτητη η συστηματική εφαρμογή των μέτρων οδικής ασφάλειας με την αντίστοιχη παρακολούθηση της εφαρμογής τους και των αποτελεσμάτων τους μέσα από μία διαφανή διαδικασία συνεχούς λογοδοσίας των Αρχών».

Ο κ. Γιαννής στάθηκε επίσης σε εργαλεία που πρέπει να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, στα μοντέλα που ιδανικά πρέπει να χρησιμοποιήσει η Πολιτεία για την ανάλυση των τροχαίων συμβάντων και την πρόβλεψη κινδύνων, καθώς και στις δυσκολίες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην υλοποίηση σχετικών βελτιώσεων. Οι κυριότερες δυσκολίες, εντοπίζονται σε θέματα: τεχνικής φύσης, πολιτικής βούλησης, μικρής δυναμικής για την ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών. Ως βασικό τρίπτυχο στο τέλος της εισήγησής του, ο κ. Γιαννής ανέφερε το: «Καταγραφή – Ανάλυση – Δημοσιοποίηση» όλων των προσπαθειών και έργων που λαμβάνουν χώρα στον ιδιαίτερα σημαντικό χώρο της οδικής ασφάλειας, προκειμένου να υπάρξουν απτά και εμφανή θετικά αποτελέσματα.

Ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Διακομματικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια κ. Νικόλαος Ταγαράς, δήλωσε: «Πρέπει να συγκρίνουμε τις επιδόσεις μας, όχι με το τι κάνουμε εμείς σε σχέση με το παρελθόν αλλά με το τι κάνουν οι ευρωπαίοι εταίροι μας. Οι επισημάνσεις που έχουν γίνει για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχουν αποσταλεί στους αρμόδιους φορείς και Υπηρεσίες όλης της χώρας και αυτή την περίοδο, η Ειδική Επιτροπή αναμένει τις απαντήσεις τους».

Από πλευράς του, ο Διευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας, Ταξίαρχος Ηλίας Παπασπυρόπουλος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τα τροχαία συμβάντα είναι πολυπαραγοντικά. Πρέπει όλοι να σεβόμαστε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τους υπόλοιπους χρήστες των οδών. Η βούληση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη καθώς και του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, είναι να μειώσουμε και να μηδενίσουμε αν είναι δυνατό τα τροχαία ατυχήματα, αναβαθμίζοντας σημαντικά και αισθητά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας».

Ο κ. Γιώργος Γιαννόπουλος, Καθηγητής, Διευθυντής Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ – Ι.ΜΕΤ.), αναφέρθηκε στις σημαντικότερες πρωτοβουλίες, προγράμματα και δράσεις που υλοποιεί το Ι.ΜΕΤ., έχοντας στο επίκεντρο των προσπαθειών την έρευνα για τη συνεχή βελτίωση της ασφαλούς κυκλοφορίας όλων των χρηστών των δρόμων.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε η ετήσια βράβευση του Τροχονόμου της χρονιάς καθώς και των εθελοντών του Ινστιτούτου για την προσφορά τους στις δράσεις πρόληψης. Από την Τροχαία βραβεύτηκαν: για την Αττική ο Αρχιφύλακας Λυρώνης Εμμανουήλ από το Τμήμα Τροχαίας Κηφισιάς και ο Αρχιφύλακας Σκόνδρας Δημήτριος του Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Κορινθίας. Εκτός από τις βραβεύσεις των ανθρώπων της Τροχαίας, τα Τμήματα τροχαίας στα οποία ανήκουν, έλαβαν προσφορά από το Ινστιτούτο, από ένα ραντάρ ελέγχου ταχύτητας. Το βραβείο για τη γυναίκα εθελοντή απονεμήθηκε στην κ. Μαρία Φουντεδάκη για τη σημαντική της συνεισφορά στη δημιουργία της Τράπεζας Αίματος του Ινστιτούτου. Το βραβείο του άνδρα εθελοντή, μοιράστηκαν τρεις αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας: ο Επισμηναγός Σπύρος Κίτσιος, ο Σμηναγός Αθανάσιος Ταράτσας και ο Επισμηνίας Φώτης Μάραντος.

Για τη Βράβευση του Τροχονόμου της Χρονιάς η κ. Μυλωνά ανέφερε:

«Το βραβείο του καλύτερου Τροχονόμου της Χρονιάς είναι μια συμβολική πράξη που αναδεικνύει τη σημασία αλλά και την αξία του ανθρώπου που είναι εντεταλμένος από την πολιτεία για την εφαρμογή του νόμου γιατί η μη εφαρμογή του νόμου έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις με αρνητικά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την Οδική Ασφάλεια».

Η Ημερίδα, διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 7ης Πανελλαδικής Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», στη διάρκεια της οποίας υλοποιήθηκαν πανελλαδικά δεκάδες δράσεις, με συμμετοχή εκατοντάδων συνεργαζομένων φορέων από όλη τη χώρα.

Στην Ημερίδα παρέστησαν επίσης στελέχη ιδιωτικών εταιρειών της Ελλάδας και της Ευρώπης που συνεργάζονται με το Ινστιτούτο, καθώς και αντιπροσωπείες από την Αλβανία, το Κόσσοβο και άλλες χώρες των Βαλκανίων.

Λίστα ομιλητών – σύμφωνα με τη σειρά του προγράμματος:

· Πάνος Καρβούνης, Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα

· Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, Πρόεδρος ΔΣ, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς»

· Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής, European Transport Safety Council (ETSC)

· Karl Pihl, Διευθυντής Ρυθμιστικών Θεμάτων Ευρώπης, Όμιλος Volvo

· Παύλος Αθανασάτος, Team Leader, AFS Τεχνική Υποστήριξη, Toyota Ελλάς

· Alejandro Dominguez la Rosa, Σύμβουλος Μεταφορών, Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ισπανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση

· Γιώργος Γιαννής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Εθνικός Εμπειρογνώμονας PIN

· Νικόλαος Ταγαράς, Πρόεδρος, Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, Βουλή των Ελλήνων

· Ηλίας Παπασπυρόπουλος, Ταξίαρχος, Διευθυντής Διεύθυνσης Τροχαίας


Λίστα επίσημων συμμετεχόντων:

· Γεωργία Μπατσαρά, Βουλευτής Ν.Δ., Ημαθίας

· Πάνος Κουκουλομάτης, Σύμβουλος Υφυπουργού Μ.Παπαδόπουλου, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

· Κατερίνα Ρωμαΐδου, Προϊσταμένη ΔΜΕΟ/ε, Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

· Βανέσσα Φουντούλη, Υπεύθυνη Δημοσιότητας, ΕΔΑ Μεταφορών

· Γιώργος Μαυρογιαννίδης, Διευθυντής ΔΚΕΣΟ Περιφέρειας Αττικής

· Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Αστυνομικός Διευθυντής, Διοικητής Τμήματος Ασφαλείας Πετρούπολης

· Δημήτρης Κανέλλος, Σμήναρχος, Διευθυντής Κέντρου Ελέγχου Ασφάλειας Πτήσεων Εδάφους, Πολεμικής Αεροπορίας

· Δημήτρης Ρήγας, Πολεμική Αεροπορία, Επισμηναγός, Κέντρο Ελέγχου Ασφάλειας Πτήσεων Εδάφους

· Σπύρος Κίτσιος, Επισμηναγός Πολεμικής Αεροπορίας, (Βραβεύθηκε ως Εθελοντής του Ι.Ο.ΑΣ.)

· Θανάσης Ταράτσας, Σμηγανός Πολεμικής Αεροπορίας, (Βραβεύθηκε ως Εθελοντής του Ι.Ο.ΑΣ.)

· Φώτης Μάραντος, Επισμηνίας Πολεμικής Αεροπορίας, (Βραβεύθηκε ως Εθελοντής του Ι.Ο.ΑΣ.)

· Εμμανουήλ Δασκαλάκης, Αστυνομικός Υποδιευθυντής, Διοικητής Τμήματος Τροχαίας Κηφισιάς

· Ιωάννης Τσίμπρης, Αστυνομικός Υποδιευθυντής, Διοικητής Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Κορινθίας

· Εμμανουήλ Λυρώνης, Τμήμα Τροχαίας Κηφισιάς (Βραβεύθηκε ως Τροχονόμος της Χρονιάς)

· Δημήτρης Σκόνδρας, Τμήμα Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Κορινθίας, (Βραβεύθηκε ως Τροχονόμος της Χρονιάς)

· Θεόδωρος Γαζούλης, Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσικλετών «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ», Εκπρόσωπος σε Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας

· Ευάγγελος Λεμονίδης, Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσικλετών «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ»

· Χρήστος Στεργιόπουλος, Λέσχη Ελλήνων Μοτοσικλετιστών

· Τάκης Κανελλόπουλος, Λέσχη Ελλήνων Μοτοσικλετιστών


Συντονιστές συζητήσεων:

Κωνσταντίνος Αντωνίου, Αντιπρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.)

Γιώργος Γιαννόπουλος, Καθηγητής, Διευθυντής Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ – Ι.ΜΕΤ.)


Πρόσωπα επικοινωνίας:

· Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, Πρόεδρος ΔΣ, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς», +30 210 8620150+30 210 8620150, info@ioas.gr

· Ilyas Daoud, ETSC, Project Manager, +32 2 230 4106+32 2 230 4106, ilyas.daoud@etsc.eu


Σχετικά Αρχεία:
PINTalk Agenda (249 KB)
Yannis Presentation (1102 KB)
[IOAS]

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...