Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γιατί τα παράθυρα στα αεροπλάνα έχουν οβάλ σχήμα;

Σκεφτήκατε γιατί;
Γιατί πχ τα παράθυρα στα αεροπλάνα δεν είναι τετράγωνα ή ολοστρόγγυλα, αλλά έχουν σχήμα οβάλ; Τυχαίο;
Δε νομίζω... Δείτε!.....

Ας μπούμε λοιπόν κατευθείαν στο ψητό!

Για να καταλάβουμε γιατί τα αεροπλάνα έχουν παράθυρα σε οβάλ σχήμα, ας ξεκινήσουμε

από κάτι άλλο...


Οι τρύπες που έχουν στρογγυλεμένες άκρες έχουν πιο δυνατή δομή και δεν σπάνε εύκολα. Επίσης, δεν κάνουν ρωγμές αν ασκηθεί έντονη πίεση επάνω τους.

Όταν λέμε στρογγυλεμένες άκρες, φανταστείτε το εξής για να καταλάβετε:

φανταστείτε ότι κάνουμε μία τρύπα στην γωνία ενός γυαλιού, αλλά το γυαλί μας στη γωνία του, δεν σχηματίζει γωνία 90 μοιρών, αλλά κάνει καμπύλη...

Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης!

Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά, όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβει 3 φορές από τη μέρα που βγήκε στην κυκλοφορία, το 1952!

Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του...

Έτσι, το αεροσκάφος ανακατασκευάστηκε, και αυτή τη φορά, είχε πιο δυνατά, στρόγγυλα παράθυρα.

Θα μου πείτε όμως...

Αν τα στρόγγυλα παράθυρα είναι πιο δυνατά, τότε γιατί τα γνωστά σε όλους μας Boeing και Airbus έχουν οβάλ παράθυρα και όχι ολοστρόγγυλα;

Καλή ερώτηση!

Η εξήγηση είναι απλή: Αν τα παράθυρα ήταν στρόγγυλα, θα χρειαζόταν περισσότερο συμπαγές υλικό(”τζάμι”) ανάμεσα στα παράθυρα, δηλαδή... περισσότερα έξοδα!

Τα οβάλ παράθυρα προσφέρουν μεγαλύτερη επιφάνεια παραθύρου, άρα και καλύτερη θέα στους επιβάτες, καθώς επίσης και εξυπηρετούν επιβάτες με διαφορετικό σωματικό ύψος (και τους κοντούς, αλλά καί τους 2μετρους!)

Έτσι, ανακεφαλαιώνοντας, τα αεροπλάνα έχουν οβάλ παράθυρα, ώστε να αντέχουν πολύ περισσότερη πίεση, καθώς επίσης και για να είναι πιο μεγάλα και πρακτικά, στο να βλέπουμε την θέα.
[coolweb]


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...