Με 4 concept cars να έχουν ήδη αποκαλυφθεί και το νέο Clio να έχει πάρει το δρόμο του, η σχεδιαστική στρατηγική της Renault περνάει πλέον στα κανονικά αυτοκίνητα παραγωγής: Το νέο Twingo ήδη κυκλοφορεί στους δρόμους και η Διεθνής Έκθεση της Γενεύης σηματοδοτεί την παρουσίαση του ZOE. Και στη συνέχεια έρχεται η σειρά του μοναδικού Twizy… Τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν πάνω στον...
Laurens van den Acker, Επικεφαλής Βιομηχανικού Σχεδιασμού της Renault.
“Σαν μέρος του πλάνου «Renault-Drive the Change 2016» παρουσιάσατε μια σχεδιαστική στρατηγική, με επίκεντρο τις διαφορετικές φάσεις του ανθρώπινου κύκλου ζωής. Μπορείτε να μας δώσετε τις βασικές αρχές αυτού του concept;
Δεδομένου του γεγονότος ότι η Renault είναι μία μάρκα προσανατολισμένη στις ανθρώπινες αξίες, η σχεδιαστική της στρατηγική επικεντρώνεται σε 3 βασικές έννοιες: απλότητα, αισθησιασμός, και θαλπωρή. Ως εκ τούτου, φυσικά, ήθελα το όραμά του σχεδιασμού μας να περιστρέφεται γύρω από τα στάδια της ζωής των πελατών μας, με κάθε ένα να απεικονίζεται από ένα πρωτότυπο. Τα στάδια που έχουμε καλύψει μέχρι στιγμής είναι: έρωτας (DeZir), εξερεύνηση του κόσμου (Captur), δημιουργία οικογένειας (R-Space), ο κόσμος της εργασίας (Frendzy) και απομένουν ο ελεύθερος χρόνος και τέλος η κατάκτηση της σοφίας.
Πότε περιμένετε να παρουσιάστε τα δύο τελευταία πρωτότυπα που αντιπροσωπεύουν τα δύο τελευταία στάδια αυτού του κύκλου ζωής;
Είναι ακόμα πολύ νωρίς για να σας πω. Αλλά δεν είναι μόνο τα πρωτότυπα μέσω των οποίων εμφανίζουμε τη σχεδιαστική μας στρατηγική: η στρατηγική αυτή έχει πλέον εφαρμογή και στα αυτοκίνητα παραγωγής, όπως έχουμε εισαγάγει σταδιακά σε όλα τα μοντέλα της γκάμας τη νέα εταιρική ταυτότητα του μπροστινού μέρους. Θέλαμε να δώσουμε στο νέο Twingo περισσότερη προσωπικότητα κάτι που έγινε και το πρώτο απτό παράδειγμα της στρατηγικής μας, ενώ το ZOE δείχνει την τάση – εν αναμονή της παρουσίασης του νέου Clio.
Τι είναι αυτό που κάνει ξεχωριστό το νέο ‘πρόσωπο’;
Το μεγάλο, ευδιάκριτο, κάθετο σήμα της Renault, ενώ κάθε μοντέλο θα έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Το νέο Twingo, για παράδειγμα, είναι εξαιρετικά εκφραστικό. Το έχουμε κάνει πιο ζεστό και πιο χαρούμενο, καθώς και πιο αισθησιακό και σαγηνευτικό – ουσιαστικά πρόκειται για μια επιστροφή στο πνεύμα του αρχικού Twingo. Με το νέο Clio, πηγαίνουμε ακόμα πιο μακριά, αφού είναι εμπνευσμένο εξ ολοκλήρου από το πρωτότυπο DeZir. Αυτή είναι μόνο η αρχή μιας μακράς και όμορφης περιπέτειας για τη Renault με το νέο ‘πρόσωπο’ της γκάμας η οποία ελπίζω ότι θα αποδειχθεί ελκυστική για τους περισσότερους οδηγούς.
Πώς ενσωματώσατε το νέο ‘πρόσωπο’ στο ZOE, που είναι και το αστέρι της έκθεσης;
Νομίζω πολύ καλά! Το νέο ‘πρόσωπο’ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της γοητευτικής και παιχνιδιάρικης εμφάνισης του αυτοκινήτου, ενώ μας έδωσε και την ιδανική θέση για την τοποθέτηση της υποδοχής για την επαναφόρτιση πίσω από το σήμα της Renault. Το ίδιο το λογότυπο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο σε μπλε απόχρωση – που αποτελεί και την απόχρωση/υπογραφή όλων των ηλεκτρικών οχημάτων μας. Το ZOE εμπεριέχει όλη την τεχνογνωσία της Renault πάνω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε ένα σχέδιο που είναι εκφραστικό, με αυτοπεποίθηση και ιδιαίτερα σύγχρονο. Φέρνει στο νου την καθαρή ενέργεια, όχι μόνο μέσω των εξαιρετικά ρευστών εξωτερικών γραμμών του, οι οποίες προβάλλουν μια φυσική ενέργεια, αλλά και μέσω της καθαρής αρμονίας του φωτεινού εσωτερικού και του ταμπλό του, το οποίο έχει το σχήμα της λεπίδας μιας ανεμογεννήτριας.
Το Twizy είναι πραγματικά κάτι το διαφορετικό. Πώς εντάσσεται στη νέα στρατηγική του σχεδιασμού;
Η λειτουργικότητα υπαγόρευσε το σχεδιασμό του Twizy. Η καμπίνα των επιβατών είναι σαν μία προστατευτική κάψουλα. Θα μπορούσατε να φανταστείτε το Twizy σαν μια κάψουλα τοποθετημένη πάνω από μια μηχανική πλατφόρμα με το μικρότερο δυνατό ίχνος στο δρόμο. Το σχήμα αυτού του κλωβού, καθώς και ο τρόπος που περιβάλλει τον επιβάτη, εξασφαλίζει ακόμα καλύτερη ορατότητα στην κυκλοφορία. Με τους τέσσερις τροχούς εξωτερικά τοποθετημένους και ανεξάρτητους οπτικά από το θάλαμο επιβατών, οι αναλογίες του αυτοκινήτου είναι ιδανικές. Τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που είναι μέρος της νέας εταιρικής ταυτότητας, αντανακλούν φιλικότητα, ενώ η μεγάλη γυάλινη οροφή και το παρμπρίζ προσφέρουν φωτεινότητα και ασφάλεια. Συντελούν επίσης και στο πέρασμα του μηνύματος ότι το Twizy είναι ανοιχτό στον έξω κόσμο”