Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νέο Opel Astra GTC: Εντυπωσιακή Σχεδίαση, Δυναμικές Επιδόσεις


  • Γοητευτικό: Μικρομεσαίο Coupé με δυναμικές γραμμές και συναρπαστικές αναλογίες
  • Αποκλειστικό: Hightech πλαίσιο με εμπρός άξονα HiPerStrut για όλα τα Astra GTC
  • Πρακτικό: Ευρύχωρο πενταθέσιο με πλείστες καινοτομίες
Rüsselsheim. Τα ανάγλυφα σχήματα και οι συναρπαστικές αναλογίες του Astra GTC το καθιστούν απόλυτο εκφραστή της σχεδιαστικής γλώσσας Opel. Στο δρόμο, όλες οι εκδόσεις Astra GTC ωφελούνται από τον εμπρός άξονα με HiPerStrut – High Performance Strut – που συνδυάζεται με τον πατενταρισμένο σύνδεσμο Watt του πίσω άξονα για απαράμιλλη σταθερότητα και μέγιστη οδηγική ακρίβεια. Άλλες καινοτομίες στο νέο Astra GTC είναι συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα στη δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye με περισσότερες λειτουργίες και η νέα, τέταρτη γενιά φώτων Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL+).

Αντίθετα με πολλές τρίθυρες εκδόσεις σημερινών μικρομεσαίων hatchback, το GTC θα είναι ένα αυτόνομο μοντέλο στη γκάμα Opel και το απόλυτο Astra σε αισθητική και σπορ συμπεριφορά. Δεν μοιράζεται κανένα...
κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικό με άλλα μέλη της οικογένειας Astra, με εξαίρεση τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και την κεραία τύπου ιστού. Έξι από τα επτά σχέδια ζαντών 17- 20 ιντσών προσφέρονται αποκλειστικά για το GTC.

Αποκλειστικό στο νέο Astra GTC είναι το πανοραμικό παρμπρίζ. Γι’ αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό, που έκανε ντεμπούτο στην παραγωγή το 2006 στην προηγούμενη γενιά Astra GTC, οι μηχανικοί της Opel κατοχύρωσαν 11 πατέντες συνολικά στη φάση εξέλιξής του. Το μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ εκτείνεται χωρίς ραφές από το καπό μέχρι την οροφή και την κολόνα Β. Χωρίς κάποιο εγκάρσιο στοιχείο να εμποδίζει την ορατότητα, προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες μία μοναδική οδηγική εμπειρία και μία νέα αίσθηση ευρυχωρίας με σχεδόν απεριόριστο πεδίο ορατότητας, που παραπέμπει σε cockpit αεροπλάνου.

Μέγιστη συναισθηματική απήχηση με τρεις καθαρές γραμμές

«Θέλαμε το Astra GTC να αποτελέσει την υπέρτατη έκφραση της σχεδιαστικής γλώσσας της Opel ‘η γλυπτική τέχνη συναντά τη Γερμανική ακρίβεια’ και να ενσαρκώνει το πάθος μας για το αυτοκίνητο» σχολιάζει ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της Opel. «Ωστόσο, δεν θέλαμε το συναίσθημα να επισκιάσει τη λειτουργικότητα: το Astra GTC είναι ένα έξυπνο και προσιτό dream car».

Στο πλάι, οι σχεδιαστές βελτίωσαν την αισθητική του προφίλ περιορίζοντας τον αριθμό των γραμμών: τρεις μόνο γραμμές δημιουργούν οπτική ένταση και διαμορφώνουν το σχήμα του Astra GTC. Με τη μορφή μίας λεπτής, ζωηρής γραμμής που βυθίζεται από την εμπρός πόρτα στο κάτω τμήμα του πίσω φτερού και ζωντανεύει το προφίλ του αμαξώματος, η χαρακτηριστική λεπίδα Opel χρησιμοποιείται όπως ακριβώς στο Insignia. Μία δεύτερη γραμμή αγκαλιάζει τη λαβή της πόρτας και εκτείνεται προς τα πίσω, τονίζοντας την εντυπωσιακή σιλουέτα του GTC, κατανέμοντας τις επιφάνειες μεταξύ των μαρσπιέ και φαρδιών ώμων. Η τρίτη γραμμή που ακολουθεί το καθαρό, σπορ σχήμα της οροφής έχει φινίρισμα χρωμίου και τονίζει την αισθητική του πίσω παρμπρίζ που οδηγεί το μάτι στην ενσωματωμένη αεροτομή.

Στη φυσιογνωμία του αυτοκινήτου κυριαρχεί η γνώριμη κεντρική πτυχή της Opel, η οποία τονίζεται από έντονους λεπτούς προβολείς που θυμίζοντας μάτια αετού ενσωματώνουν φώτα ημέρας σχήματος φτερού. Αυτά πλαισιώνουν το χρωμιωμένο έμβλημα και την τραπεζοειδή μάσκα που τοποθετείται χαμηλότερα αποπνέοντας μία αγωνιστική αίσθηση όπως αρμόζει στο σπορ χαρακτήρα του.

Η περιοχή των ώμων είναι το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του Astra GTC. Η δυναμική σχεδίαση του χαρίζει επιβλητικές αναλογίες και πολύ ισχυρή παρουσία στο δρόμο, τονίζοντας το χαμηλωμένο στήσιμο. Η γραμμή από τις κολόνες C σβήνει στο πίσω τμήμα και αγκαλιάζει την πίσω αεροτομή που είναι ευφυώς ενσωματωμένη στο άκρο της οροφής. Προαιρετικά φώτα LED υπογραμμίζουν το σχήμα φτερού των πίσω φώτων.

Ακρίβεια στο στρίψιμο με high-tech εμπρός ανάρτηση

Το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης επικεντρώθηκε στην εισαγωγή του HiPerStrut στο GTC, για πρώτη φορά σε μοντέλο Astra. Ιδανικά προσαρμοσμένο στο μικρομεσαίο coupé, προσφέρει βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και πιο άμεση απόκριση στο τιμόνι, ικανοποιώντας τις προσδοκίες των σπορ οδηγών. Βασισμένο στο σύστημα του Insignia OPC, το HiPerStrut χρησιμοποιεί τα υπάρχοντα σημεία έδρασης του Astra, αλλά μειώνει την γωνία του βασιλικού πείρου κατά 44% και περιορίζει το μήκος του άξονα (offset βασιλικού πείρου) κατά 46% συγκριτικά με τα αυτοκίνητα με γόνατα MacPherson. Αυτό βοηθά στην αποφυγή των αντιδράσεων στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση – χαρακτηριστικό γνώρισμα πολλών ισχυρών προσθιοκίνητων αυτοκινήτων – ώστε οι οδηγοί να αξιοποιούν καλύτερα την ισχύ του GTC χωρίς να επηρεάζεται το σύστημα διεύθυνσης.

Η προσθήκη του HiPerStrut έχει μειώσει επίσης την αλλαγή της γωνίας κάμπερ των εμπρός τροχών του GTC στις στροφές, αυξάνοντας την πρόσφυση. Η αίσθηση από το τιμόνι έχει βελτιωθεί κάτι στο οποίο έχουν συντελέσει τα μειωμένα επίπεδα τριβής του συστήματος διεύθυνσης. Οι αλλαγές της γεωμετρίας που έχουν επέλθει λόγω HiPerStrut επιτρέπουν τη χρήση τροχών διαμέτρου μέχρι 20 ιντσών.

Συγκριτικά με το 5-θυρο Astra, η απόσταση αμαξώματος του GTC από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 - 15mm, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 10mm, από 2685mm σε 2695mm. Τα δύο μετατρόχια είναι φαρδύτερα - 1584mm (+40mm) μπροστά και 1588mm (+30mm) πίσω.

Σύστημα πίσω ανάρτησης με ημιάκαμπτο άξονα/σύνδεσμο Watt αυξάνει την πλευρική ευστάθεια

Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας με σύνδεσμο Watt του Astra GTC έχει επανασχεδιαστεί με ειδικές ρυθμίσεις σκληρότητας και ύψους γεωμετρικού κέντρου κλίσεων. Το σύστημα έχει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με μία σύγχρονη σχεδίαση πολλαπλών συνδέσμων, όπως βελτιωμένες διαστάσεις, μεγαλύτερη ακαμψία κάμπερ τροχών και μειωμένη τριβή ανάρτησης. Ο σύνδεσμος Watt συμβάλλει στη διατήρηση της πλευρικής ευστάθειας.

Εδράζεται σε ένα μικρό εγκάρσιο στοιχείο προσαρτημένο στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου πίσω ακριβώς από την ευθεία των κέντρων των πίσω τροχών. Αποτελείται από έναν κοντό κεντρικό αρθρωτό βραχίονα με σφαιρικούς συνδέσμους στα άκρα του, όπου και βιδώνονται οι εγκάρσιοι σύνδεσμοι από τους τροχούς.

Στην ευθεία, το σετάρισμα διασφαλίζει άριστη ευστάθεια αλλά στις στροφές ελαχιστοποιεί την πλευρική μετατόπιση, όπως ένα σύγχρονο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων. Οι μηχανικοί της Opel εκτιμούν ότι αντισταθμίζει περίπου το 80% των πλευρικών φορτίων της πίσω ανάρτησης. Επιπλέον, ο σύνδεσμος Watt επιτρέπει τη χρήση πιο μαλακών σαϊλεντμπλόκ, που δεν χρειάζεται πλέον να αντισταθμίζουν τις αλλαγές της γωνίας σύγκλισης πίσω, βελτιώνοντας έτσι την απόσβεση και την οδηγική άνεση.

Το πλαίσιο του Astra GTC ενσωματώνει το ευφυές σύστημα ελέγχου πλαισίου FlexRide της Opel. Αυτό αυξάνει την οδηγική ευστάθεια βελτιώνοντας τη συμπεριφορά στο στρίψιμο και την απόκριση του τιμονιού, προσαρμοζόμενο αυτόματα στις οδικές συνθήκες, στην ταχύτητα στριψίματος, στις κλίσεις αμαξώματος και στο ατομικό στυλ οδήγησης. Το καλύτερο κράτημα και η βελτιωμένη ισορροπία του οχήματος αυξάνουν την οδηγική ασφάλεια σε κρίσιμες συνθήκες. Επιπλέον, το FlexRide προσφέρει τρία διαφορετικά σεταρίσματα που αλλάζουν το ‘χαρακτήρα’ του αυτοκινήτου κατά περίπτωση μέσω ενός μπουτόν: ο οδηγός μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε στιγμή το Standard mode για ισορροπημένες επιδόσεις, το ‘Tour’ mode για μεγαλύτερη άνεση ή το ‘Sport’ για σπορ αίσθηση.

Άμεση απόκριση του τιμονιού για υψηλή αυτοπεποίθηση

Ακρίβεια, Πληροφόρηση, Αυτοπεποίθηση. Αυτοί ήταν οι τρεις στόχοι για το σύστημα διεύθυνσης του GTC. Η πρόκληση ήταν να διατηρηθεί η άνεση σε χαμηλότερες ταχύτητες και να βελτιωθεί η αίσθηση σε συνδυασμό με μείωση της υποβοήθησης στις υψηλότερες ταχύτητες. Το Astra GTC χρησιμοποιεί σύστημα κρεμαγιέρας με υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας. Για καλύτερη πληροφόρηση του οδηγού, ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος τοποθετείται απευθείας στην κρεμαγιέρα, και όχι στη βάση της κολόνας του τιμονιού.

Τα κύρια πλεονεκτήματα ενός συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPS) είναι γνωστά. Στις χαμηλές ταχύτητες, το επίπεδο υποβοήθησης διεύθυνσης αυξάνεται ώστε να ελαχιστοποιείται η ‘προσπάθεια’ στο τιμόνι. Στις υψηλότερες ταχύτητες, η υποβοήθηση μειώνεται αυτόματα για να έχει ο οδηγός καλύτερη αίσθηση. Το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα είναι η μείωση της κατανάλωσης καθώς καταργείται η ενεργοβόρα υδραυλική αντλία και προσφέρεται άμεσα το απαιτούμενο ποσοστό υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα.

Μικρομεσαίο σπορ όχημα με οικονομική λειτουργία

Το Astra GTC διατίθεται με τέσσερις κινητήρες – τρεις βενζινοκινητήρες και έναν turbo-diesel – με ισχύ από 88 kW/120 hp μέχρι 132 kW/180 hp. Από τις αρχές του 2012, ο νέος 1.7 CDTI (81 kW/110 hp και 96 kW/130 hp) με στάνταρ τεχνολογία Start/Stop επεκτείνει την προσφορά κινητήρων. Η έκδοση υψηλών επιδόσεων OPC θα κυκλοφορήσει επίσης μέσα στο 2012.

Ο αναβαθμισμένος 2.0 CDTI common-rail turbo diesel με ισχύ αυξημένη στα 121 kW/165 hp εφοδιάζεται με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (DPF) και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η νέα τεχνολογία Start/Stop της Opel που μειώνει την κατανάλωση στην κυκλοφορία της πόλης είναι στάνταρ εξοπλισμός. Ο 2.0 CDTI συνδυάζει άριστες επιδόσεις με υψηλή απόδοση. Παράγει μέχρι 380 Nm ροπής και χάρη σε μία λειτουργία στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost) και επιτρέπει στο Astra GTC να επιταχύνει στα 100 km/h σε 8,9 δεύτερα. Η τελική ταχύτητα είναι 210 km/h. Η κατανάλωση μικτού κύκλου δεν υπερβαίνει τα 4,8 lit. diesel / 100 km και οι εκπομπές CO2 είναι 127 g/km. Με ένα ρεζερβουάρ 56 L, το Astra GTC 2.0 CDTI μπορεί να καλύψει πάνω από 1.100 km.

Το Start/Stop είναι στάνταρ με τα δύο βενζινοκίνητα μοντέλα 1.4 λίτρων. Οι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες με 88 kW/120 hp και 103 kW/140 hp παράγουν ροπή 200 Nm και καταναλώνουν 5,9 lit. καυσίμου / 100 km ( 139 g/km CO2). Κορυφαίος βενζινοκινητήρας είναι τώρα ο 132 kW/180 hp 1.6 turbo, που προσφέρει τελική ταχύτητα 220 km/h.

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται στάνταρ με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια. Εξατάχυτα αυτόματα κιβώτια θα διατίθεται με τον 1.4 turbo και τον 2.0 CDTI common-rail turbo diesel από τις αρχές του 2012.

Νέα εμπρός κάμερα Opel Eye διευρύνει την υπεροχή της Opel

Το νέο Astra GTC είναι κορυφαίο και στα συστήματα υποστήριξης οδηγού. Η δεύτερη γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye με περισσότερες λειτουργίες παίζει σημαντικό ρόλο εδώ.

Η αναβαθμισμένη λειτουργία Αναγνώρισης Οδικών Σημάτων - Traffic Sign Recognition ανιχνεύει ακόμα περισσότερα σήματα του Ευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Πέραν των στρογγυλών πινακίδων, η νέα εμπρός κάμερα αναγνωρίζει και ορθογώνια σήματα, π.χ. για αυτοκινητόδρομους και ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον της γνωστής λειτουργίας Lane Departure Warning (LDW), η κάμερα υποστηρίζει τώρα το Following Distance Indication (FDI) που ενημερώνει οπτικά τον οδηγό για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Η νέα, τέταρτη γενιά Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL +) κάνει ντεμπούτο στο Astra GTC. Επιπλέον των εννέα λειτουργιών του AFL+ – που περιλαμβάνουν High Beam Assist το οποίο ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τη μεγάλη σκάλα ανάλογα με την παρουσία άλλων αυτοκινήτων – μπορεί να αναβαθμιστεί με ένα έξυπνο σύστημα Intelligent Light Ranging (ILR). Αυτό χρησιμοποιεί την εμπρός κάμερα του Opel Eye για τη μέτρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα και προσαρμόζει ανάλογα τη δέσμη της μεσαίας σκάλας. Έτσι ο φωτισμός του δρόμου βελτιστοποιείται συνεχώς, χωρίς να τυφλώνει τους άλλους οδηγούς. Με τις δέκα λειτουργίες φωτισμού, το Astra GTC διαθέτει το καλύτερο πακέτο φώτων στην κατηγορία.

‘Αθλητής’ με πρακτικά χαρακτηριστικά

Συγκρινόμενο με τους ανταγωνιστές του, το Astra GTC δεν υστερεί σε λειτουργικότητα παρά την coupé σχεδίασή του. Μπορεί να φιλοξενήσει πέντε άτομα στην καμπίνα, ενώ ο ευέλικτος χώρος αποσκευών του προσφέρει επίσης από 370 μέχρι 1.235 λίτρα – 200+ επιπλέον από τον ανταγωνισμό. Οι αποθηκευτικοί χώροι του cockpit έχουν βελτιωθεί κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά GTC, και λόγω του ηλεκτρικού χειρόφρενου που απελευθερώνει χώρο στην κεντρική κονσόλα.

Η ποιοτική σχεδίαση του cockpit συνδυάζει ανάγλυφα σχήματα και δυναμικές γραμμές, ενώ ο σπορ χαρακτήρας του αναδεικνύεται με νέα υφάσματα, χρώματα και διακοσμητικά. Το στάνταρ σπορ τιμόνι με αναβαθμισμένες λαβές δίνει έμφαση στον συναρπαστικό χαρακτήρα του GTC.

Κατάλληλα για όλους τους οδηγούς, τα εμπρός καθίσματα του Astra GTC προσφέρουν το μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων στην κατηγορία. Εργονομικά αναβαθμισμένα εμπρός καθίσματα με ρυθμίσεις οκτώ κατευθύνσεων, οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων και προέκταση μαξιλαριού μηρών, πιστοποιημένα από ανεξάρτητη ομάδα ειδικών σε θέματα πλάτης του οργανισμού AGR (Aktion Gesunder Rücken - Action for Healthy Backs) είναι μία προσιτή επιλογή.
[GM MEDIA]

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...