Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η Ματσούντα καμπούσικι-γκάισα (Mazda)

Η Mazda πήρε το όνομά της από τον δημιουργό της Ζουζίρο Ματσούντα (Jujiro Matsuda), και την θεότητα Αχούρα Μάζντα (Ahura Mazda), θεότητα των αρχαίων πολιτισμών που αναπτύχθηκαν στη δυτική Ασία και εκπροσωπούσε τη σοφία, την ευστροφία και την αρμονία, έννοιες που αποτέλεσαν τα θεμέλια για την αυτοκινητοβιομηχανία Mazda.

Η εταιρεία έκανε την εμφάνιση της το 1920 με την ονομασία Toyo Cork Koyo Ltd. Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Toyo Koyo και τον Μάρτιο του 1931 κατασκεύασε το πρώτο τρίκυκλο όχημα, που αποτέλεσε την αφετηρία της ιστορίας της. Από την αρχή δόθηκε βαρύτητα στο τμήμα έρευνας και εξέλιξης (R&D), του οποίου κύριο μέλημα υπήρξε αντοχή των υλικών και οι νέοι τρόποι παραγωγής μετάλλων και έκχυσης. Έτσι, η Mazda, μια εξ ολοκλήρου Ιαπωνική εταιρεία, εφάρμοσε πρωτοποριακές για την εποχή τεχνικές, τις οποίες χρησιμοποίησε ως βάση για την εξέλιξή της τα επόμενα χρόνια.
Το 1997 καταχωρήθηκε το σύμβολο της Μazda, το οποίο εκφράζει την...
αφοσίωση της στη διαρκή ανάπτυξη και βελτίωση. Είναι μια συμβολική αναπαράσταση του M (από το Mazda) και δείχνει ότι η εταιρεία απλώνει τα φτερά της, ατενίζοντας το μέλλον και αγκαλιάζοντας τον καταναλωτή.

Η Mazda Motor Corporation (όπως είναι και το πλήρες όνομά της - MMC) συγκαταλέγεται ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Ιαπωνίας. Εδρεύει στην πόλη της Χιροσίμα, στην Δυτική Ιαπωνία. Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στην Ευρώπη έχουν ξεκινήσει πριν από το 1960, ενώ οι εξαγωγές της αναλογούν στα 2/3 της συνολικής της παραγωγής.

Η εταιρεία, έχοντας δύο κύριες γραμμές παραγωγής στην Ιαπωνία, όπου και κατασκευάζονται τα περισσότερα μοντέλα, ανοίχτηκε και στο εξωτερικό δημιουργώντας άλλες 14 παραγωγικές μονάδες σε διάφορες χώρες. Το εργοστάσιο στην Χιροσίμα, όπου κατασκευάζονται τα μοντέλα Mazda2, Mazda5, MX-5, RX-8 και CX-7, είναι ένα από τα μεγαλύτερα του κόσμου με συνολική παραγωγή 480.000 μονάδων σε ετήσια βάση. Το δεύτερο εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στην περιοχή Hofu, έχει αναλάβει την κατασκευή των μοντέλων Mazda3 και Mazda6, και το οποίο έχει παραγωγική δυνατότητα 410.000 μονάδων τον χρόνο. Οι υπόλοιπες μονάδες παραγωγής περιλαμβάνουν εργοστάσια στην Αμερική και στην Ταϊλάνδη σε συνεργασία με την Ford Motor Company, τον μεγαλύτερο μέτοχο της Mazda (κατέχοντας το 33,4% των μετοχών της μέχρι το 2008 οπου και πουλήθηκε το 20,4% από το οποίο το 6,87% επέστρεψε στην προκάτοχο εταιρεία).

Η Mazda διακρίνεται για την λαμπρή της ιστορία και τις μηχανολογικές καινοτομίες, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον περιστροφικό κινητήρα (κινητήρας Βάνκελ). Καταφέρνοντας να δημιουργήσει έναν θρύλο μηχανικής και τεχνολογικής εξέλιξης, η Μazda υιοθέτησε τον περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ (Wankel). Πολλές εταιρείες προσπάθησαν να μιμηθούν την κίνησή της και να υιοθετήσουν τον κινητήρα αυτόν, όμως μόνο η Mazda κατάφερε να τον εξελίξει από τα αρχικά του στάδια και να τον τοποθετήσει σε σπορ μοντέλα, πετυχαίνοντας έτσι την ευκολότερη αγορά τους από το ευρύ κοινό. Το πιο σύγχρονο παράδειγμα είναι το εξαιρετικά δημοφιλές Mazda RX-8, το οποίο διαθέτει τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την σπορ αίσθηση των αυτοκινήτων Mazda.

Σήμερα η Mazda είναι ο μόνος κατασκευαστής στον κόσμο που κατασκευάζει ταυτόχρονα κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και περιστροφικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι ερευνητές της Mazda, θέλοντας να προστατέψουν το περιβάλλον, επινόησαν τρόπους ώστε να συνδυαστεί η αρμονία της φύσης με όλες τις επιχειρησιακές δραστηριότητες που αναπτύσσει η εταιρεία ανά τον κόσμο:

  • Από το 1990, έχει μειώσει κατά 55% τα απόβλητα που πηγαίνουν στα υλικά οδόστρωσης.
  • Από το 1996 έχει ολοκληρώσει το ποσοστό ανακύκλωσης κατά 91%.
  • Πάνω από το 75% των πλαστικών μερών, που χρησιμοποιεί, μπορεί να ανακυκλωθεί.
  • Τα υλικά τριβής, όπως οι φλάντζες και τα τακάκια φρένων, είναι χωρίς αμίαντο.
  • Δεν χρησιμοποιούνται καταστρεπτικά για το όζον υλικά, όπως η πολυουρεθάνη.
  • Πολλές από τις εγκαταστάσεις της έχουν περάσει την αυστηρή δοκιμή του ISO 14001 – γνωστή και ως Περιβαλλοντικός έλεγχος ISO.

Αυτό περιλαμβάνει όλες τις γραμμές παραγωγής στην Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη.

Το αγωνιστικό πνεύμα της έλαμψε στους αγώνες της Αμερικής συμπεριλαμβανομένων και των Speed World Challenge και Star Mazda Series. Ειδικά το μοντέλο της Mx-5 (Miata) κυριάρχησε στους αγώνες SCCA Showroom Stock racing από την είσοδό του κιόλας το 1989 κατακτώντας επίσης και το εθνικό πρωτάθλημα της Αμερικής το 1991. Η απόφαση της Mazda να εντάξει τον περιστροφικό κινητήρα στους αγώνες μόνο απαρατήρητη δεν μπορεί να μείνει. Έτσι, το μοντέλο Cosmo 110S έγινε ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα παραγωγής με κινητήρα Βάνκελ κάνοντας και ταυτόχρονα την πρώτη του εμφάνιση στο διαγωνισμό μαραθωνίου de la Route endurance διάρκειας 72 ωρών. Μετά την επιτυχία του περιστροφικού κινητήρα η Μazda τον πρόσθεσε και σε μετέπειτα μοντέλα όπως τα R-100, RX-2, RX-3, και RX-4, τα οποία μαζί με τους πιστονικούς κινητήρες των μοντέλων 323, 626 και MX-6 πήραν μέρος σε πολλούς αγώνες σπορ αυτοκινήτων.

Η μεγαλύτερη, όμως, επιτυχία της Μazda ήρθε με την δημιουργία του Rx-7, το οποίο κατάφερε να κυριαρχήσει στην κατηγορία του στις δεκαετίες του 1970 και 1980. Όντας το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην ιστορία του "International Motorsports Association" το Rx-7 προσμετρά παραπάνω από 100 νίκες για την Ιαπωνική εταιρεία. Αξίζει να σημειωθεί οτι το Rx-7 έχει πάρει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (World Rally Championship, WRC. To 1986 το νέο Rx-7 κατασκευάστηκε απο την εταιρεία Racing Beat και έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά στο Bonneville Salt Flats με ταχύτητα 238,44 μίλια/ώρα (383,65 χιλιόμετρα/ώρα).

Το περιστροφικό Mazda 787B κέρδισε τον αγώνα του Λε Μαν των 24 ωρών για πρώτη φορά στην ιστορία της Mazda Motorsports το 1991. Η επιτυχία στη διαδρομή ήταν μια συνεχής δοκιμή για την αξιοπιστία, τη διάρκεια και την απόδοση του περιστροφικού κινητήρα. Φυσικά, αρχίζοντας προς το τέλος του 1960, η κατάκτηση του αγώνα αντοχής Λε Μαν έγινε προφανής και ενθαρρυντικός στόχος για την ομάδα της Mazda Motorsports. Η τεχνολογία του περιστροφικού κινητήρα έλαβε μέρος στο Λε Μαν για πρώτη φορά το 1970. Είκοσι ένα έτη αργότερα, η ομάδα της Mazda βρέθηκε στο κέντρο του ανταγωνισμού για την τελευταία ανταμοιβή. Το 1991 με δύο ενισχυμένα 787B και 787 η αναζήτηση της νίκης έγινε περισσότερο από ανταγωνιστικό στόχο για την ομάδα της Mazda, δεδομένου ότι ο διοργανωτής του ράλλυ το έκανε πιο επιτακτικό - αυτό αναγγέλθηκε το επόμενο έτος, ότι δηλαδή μόνο οχήματα που κινούνται με κινητήρες 3.5 λίτρων θα ήταν κατάλληλα να τρέξουν. Τότε ήταν η τελευταία ευκαιρία για τον περιστροφικό κινητήρα 787B και τα μοντέλα 787 να παρουσιάσουν τις δυνατότητές τους.

Την ημέρα του αγώνα μια τριάδα αυτοκινήτων της Mazda ανταγωνιζόταν σταθερά τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους από την αρχή. Και στη 12η ώρα το 787B, το αυτοκίνητο με τον αριθμό 55, κατέκτησε επίσημα τη 3η θέση και μαχόταν ενάντια στα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz, της Jaguar και των υπόλοιπων υποψηφίων για την κατάκτηση της 1ης θέσης. Μετά από 21 ώρες, ενώ η Mercedes αναγκάστηκε σε στάση στα πιτς (pit-stop), το 787B κατέλαβε την πρώτη θέση. Στις 4 μ.μ. στις 23 Ιουνίου 1991, το ιστορικό 787B πέρασε πρώτο τη γραμμή τερματισμού στο Λε Μαν, επιτυγχάνοντας τον αναμενόμενο για καιρό στόχο της Mazda μπροστά σε 250.000 θεατές με μια αληθινά θρυλική απόδοση. Ήταν μια πρωτιά για έναν Ιάπωνα κατασκευαστή αυτοκινήτων και μια πρωτιά για τον περιστροφικό κινητήρα. Το 787B, αυτοκίνητο - πρωτότυπο, είχε δώσει μάχη σώμα με σώμα με τους καλύτερους του κόσμου επί 24 εξαντλητικές ώρες και, όταν έπεσε η καρό σημαία, και τα τρία αυτοκίνητα της Mazda είχαν τερματίσει στις πρώτες 10 θέσεις (1η, 6η και 8η θέση).

Σήμερα η Mazda συνεχίζει τους αγώνες της στο Λε Μαν. Το 2008 η εταιρεία ανακοίνωσε την επίσημη συνεργασία της με την BP και την εταιρεία ελαστικών Γιοκοχάμα (Yokohama Tire Corporation). Οι δύο αυτές εταιρείες ενώθηκαν με το ήδη υπάρχον δυναμικό της Mazda ,B-K Motorsports Lola B07/46-Mazda MZR-R LMP2, που μετρά πολλά χρόνια συνεργασίας.

Η Mazda έχει ορίσει την εταιρεία "ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ" ως επίσημο και αποκλειστικό εισαγωγέα και διανομέα των προϊόντων της στην Ελλάδα. Η ΕΛΜΑ συνεχίζει να προσφέρει τα προϊόντα της Mazda στο καταναλωτικό κοινό, δίνοντας στοιχεία της δικής της προσωπικότητας στην εκπροσώπηση της ιαπωνικής φίρμας στην Ελλάδα. Απαρτίζεται από πανελλήνιο δίκτυο συνεργατών με 68 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, έτσι ώστε να είναι κοντά σε κάθε κάτοχο αυτοκινήτου Mazda ανά την Ελλάδα.

Η Γενική Αντιπροσωπεία των προϊόντων Mazda στην Ελλάδα ανήκει κατ' αποκλειστικότητα στον όμιλο Εταιρειών της οικογένειας Κορτέση, η οποία έχει μια αξιόλογη προϋπηρεσία στον χώρο των αυτοκινήτων από το 1936.

Η εταιρεία σε μια από της προσπάθειές της να εδραιωθεί ακόμα καλύτερα στον χώρο της ανταγωνιστικής αυτοβιομηχανίας δημιούργησε μια νέα σειρά αυτοκινήτων η οποία χαρακτηρίζεται από το σλόγκαν "Ζουμ - Ζουμ". Η Μazda χαρακτηριστικά αναφέρει: "Αυτό προήλθε από τον αγνό ενθουσιασμό που είχαμε για την ταχύτητα από παιδιά, που συνεχίζει να μας ακολουθεί μέχρι σήμερα και θα μας ακολουθεί για πάντα".
Δείτε όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Mazda πατώντας εδώ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...