Συναισθηματικά δεμένος με την ρουμανική φίρμα - από τα πρώτα αυτοκίνητα που είχα στην κατοχή μου ήταν ένα Dacia 1.200 TL (αντίγραφο του Renault 12) - που εδώ και μερικά χρόνια έχει αποποιηθεί το...κακό της παρελθόν σας παρουυσιάζω ένα σύντομο ιστορικό της εταιρείας:
Η Αρχή
Οι εργασίες κατασκευής για το εργοστάσιο Mioveni άρχισαν το 1966. Μετά την υπογραφή παραχώρησης άδειας μεταξύ της Renault και της ρουμανικής πολιτείας το 1968, το εργοστάσιο ξεκίνησε την παραγωγή του μοντέλου Dacia 1100 με τις προδιαγραφές του Renault 8, που ακολουθήθηκε από την κατασκευή του μοντέλου Dacia 1300 το 1969 με τις προδιαγραφές του Renault 12.
Μεταξύ 1970-1980 η Dacia ανέπτυξε μια ολoκληρωμένη σειρά μοντέλων, που περιελάμβανε αρκετούς τύπους επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων. Ξεκινώντας από το 1978, η Automobile Dacia συνεχίζει την παραγωγή, σε ανεξάρτητη βάση, οχημάτων που βασίζονται στην σειρά μοντέλων Renault 12. Το 1995 σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής του μοντέλου Dacia Nova που βασίζεται σε 100%...
ρουμανικό σχεδιασμό. Το 1998, χρονιά της επετείου των 30 χρόνων από την παραγωγή του πρώτου Dacia, το όχημα με τον αριθμό 2.000.000 βγήκε από το εργοστάσιο. Την ίδια χρονιά η εταιρεία απέκτησε την πιστοποίηση ISO 9001.
ρουμανικό σχεδιασμό. Το 1998, χρονιά της επετείου των 30 χρόνων από την παραγωγή του πρώτου Dacia, το όχημα με τον αριθμό 2.000.000 βγήκε από το εργοστάσιο. Την ίδια χρονιά η εταιρεία απέκτησε την πιστοποίηση ISO 9001.
1966 Κατασκευή του εργοστάσιου αυτοκινήτων Mioveni.
1968 Υπογραφή παραχώρησης άδειας κατασκευής μεταξύ Dacia και Renault.
Λανσάρισμα του Dacia 1100 ( με τις προδιαγραφές του Renault 8).
1969 Λανσάρισμα του Dacia 1300 ( με τις προδιαγραφές του Renault 12).
1973 Λανσάρισμα του Dacia 1300 Station-wagon.
1975 Λανσάρισμα του Dacia 1302 Pick-Up
1978 Τερματισμός της άδειας παραχώρησης κατασκευής.
1987 Λανσάρισμα του Dacia 1320
1991 Λανσάρισμα του Dacia 1325 Liberta.
1992 Λανσάρισμα των Dacia 1307 και 1309 με διπλή καμπίνα.
1995 Λανσάρισμα του Dacia Nova , του πρώτου αυτοκινήτου με 100% ρουμανικό σχεδιασμό.
1998 Απόκτηση της πιστοποίησης ISO 9001
Κατασκευή του οχήματος no. 2.000.000
Η Dacia και η Renault – μαζί για παραπάνω από 35 χρόνια.
Η συμφωνία ιδιωτικοποίησης υπογράφτηκε στις 2 Ιουλίου του 1999. Από εκείνη την ημερομηνία η Dacia έγινε και επισήμως μέλος του γκρουπ Renault, έχοντας ως κύρια αποστολή της την υποστήριξη της ανάπτυξης του γκρουπ σε ανερχόμενες αγορές.Το έτος 2000 έγινε το λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Super Nova, του πρώτου απτού αποτελέσματος της γαλλορουμανικής συνεργασίας: ενός οχήματος που χρησιμοποιούσε κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων της Renault. Η σειρά επαγγελματικών οχημάτων εξοπλισμένων με κινητήρες diesel της Renault λανσαρίστηκε τον Νοέμβριο του 2002.
Το μοντέλο Dacia Solenza λανσαρίστηκε τον Απρίλιο του 2003, αρχικά η έκδοση 1.4 MPI, και αργότερα , τον Σεπτέμβριο του 2003 η diesel έκδοση 1.9D. Το έτος 2004 έγινε το λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Logan σε δύο εκδόσεις κινητήρα του: 1.4 MPI και 1.6MPI. Το 2005 σηματοδοτήθηκε από τα εγκαίνια του Κέντρου Εξαγωγών CKD (ILN) και το λανσάρισμα της τρίτης έκδοσης του μοντέλου Dacia Logan με κινητήρα 1.5dCi. Χάρη στο μοντέλο Logan, το 2005 η Dacia ξεπέρασε σε νούμερα όλη την προηγούμενη παραγωγή της (172.000 μονάδες) και τις αντίστοιχες πωλήσεις (164.000 μονάδες).
1999 Η Renault εξαγοράζει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Dacia.
2000 Λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Super Nova, ένα όχημα με κινητήρα Renault.
2002 Λανσάρισμα σειράς επαγγελματικών οχημάτων εξοπλισμένων με κινητήρες diesel της Renault.
2003 Λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Solenza.
Η συμμετοχή της Renault στο μετοχικό κεφάλαιο της Dacia φτάνει στο 99%.
Εγκαίνια του Κέντρου Ανταλλακτικών.
2004 Λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Logan.
Τερματισμός της παραγωγής των τετράπορτων μοντέλων sedan και station-wagon.
1.959.730 μονάδες παρήχθησαν από το 1968; Τερματισμός παραγωγής για κινητήρες C 1.6 i 68 Hp
(2.527.155 μονάδες παρήχθησαν από το1971).
2005 Λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Logan diesel.
Απόκτηση της πιστοποίησης ISO 14001 για το περιβάλλον.
Παραγωγή του μοντέλου no. 2.500.000.
Εγκαίνια του Κέντρου Εξαγωγών CKD.
Ρεκόρ παραγωγής: περισσότερες από 172.000 μονάδες.
2006 Λανσάρισμα της σειράς Logan New Collection και της αναβαθμισμένης έκδοσης της Logan Prestige 1.6 16V (105 hp) (Σεπτέμβριος).
Λανσάρισμα του μοντέλου Dacia Logan MCV (στο Παρίσι, τον Οκτώβριο).
Τέλος της παραγωγής του μοντέλου Dacia Pick-Up (Δεκέμβριος).
2007
Λανσάρισμα του μοντέλου Logan (Ιανουάριος).
Λανσάρισμα του μοντέλου Logan GPL (Μάιος).
Λανσάρισμα του μοντέλου Logan 85 hp 1.5 dCi (Σεπτέμβριος).
Η παραγωγή του μοντέλου Logan φτάνει στο no. 500.000 (Σεπτέμβριος).
Λανσάρισμα του μοντέλου Logan Pick-Up στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτων στο Βουκουρέστι (Οκτώβριος).
Η παραγωγή της Dacia φτάνει τα 3.000.000 οχήματα (Οκτώβριος).
[DACIA]
[DACIA]