Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ινστιτούτο "Πάνος Μυλωνάς": Μελέτη για την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου της Ελλάδας

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ. – www.ioas.gr) στην προσπάθεια ενημέρωσης των οδηγών οχημάτων στην Ελλάδα για την αποφυγή των τροχαίων δυστυχημάτων, σας αποστέλλει πληροφοριακό υλικό όπου παρουσιάζεται η επικινδυνότητα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου σε 5 κατηγορίες έτσι όπως έχει αποτυπωθεί με βάσει τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων της περιόδου 2005-2007 και της υποδομής της ίδιας περιόδου.

Μέχρι πρόσφατα, δεν είχε υπάρξει κανένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο για τις αρμόδιες υπηρεσίες, τους χρήστες ή τους μηχανικούς για να «μετρήσουν» την ασφάλεια των δρόμων που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Οι δρόμοι ήταν ασφαλείς εάν ανταποκρίνονταν στα ...
πρότυπα και τις προδιαγραφές του έτους που κατασκευάστηκαν.

Σήμερα υπάρχουν πολλά οδικά τμήματα όπου οι χρήστες της οδού τραυματίζονται σοβαρά και σκοτώνονται ελλείψει απλών, προσιτών χαρακτηριστικών μέτρων οδικής ασφάλειας. Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και την ΕΛΠΑ, δίνει έμφαση στα τμήματα του δρόμου όπου τα τροχαία συμβάντα με σοβαρούς τραυματισμούς και θανατηφόρα είναι συνήθη φαινόμενα - και είναι δυνατό να αποφευχθούν με βελτιώσεις της υποδομής και του εξοπλισμού. Τα διεθνή πρότυπα που χρησιμοποιήθηκαν στην εκπόνηση της μελέτης είναι του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αξιολόγησης Οδών (EuroRAP – European Road Assessment Programme).

Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι να εξετάσει την επικινδυνότητα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της Ελλάδας σε πρώτη φάση και στη συνέχεια του υπόλοιπου εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας.

Η εφαρμογή του προγράμματος αξιολόγησης οδικής ασφάλειας έχει ξεκινήσει από το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο της Ελλάδας. Μεγάλο μέρος σήμερα του εν λόγω δικτύου είναι αυτοκινητόδρομοι ή υπό κατασκευή ως αυτοκινητόδρομοι. Όμως υπάρχουν και οδοί οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι υψηλών προδιαγραφών αλλά διαθέτουν και επικίνδυνα γεωμετρικά στοιχεία. Για αυτό το λόγο, το εξεταζόμενο οδικό δίκτυο χωρίσθηκε σε ομοειδή τμήματα κατά το έτος αναφοράς της ανάλυσης της μελέτης (έτη 2005-2007).

Από τα στοιχεία που διαθέτει η Ελληνική Στατιστική Αρχή σε συνδυασμό με τα αρμόδια Τμήματα Τροχαίας, υπολογίζονται τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα (με νεκρούς). Τα συλλεγέντα στοιχεία επεξεργάζονται ως προς τα λάθη που περιλαμβάνουν (ακριβής θέση ατυχήματος, έλλειψη συμπληρωμένων πεδίων ΔΟΤΑ, κ.λπ.). Στη συνέχεια τα συμβάντα χωροθετούνται επί των οδικών αξόνων που εξετάζονται.

Στο πλαίσιο της μελέτης, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις και συλλογές στοιχείων κυκλοφοριακών φόρτων ανά οδικό άξονα και τμήμα. Για κάποια οδικά τμήματα για τα οποία υπήρχαν πρόσφατα στοιχεία, αυτά παρασχέθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων περιλαμβάνουν κυκλοφοριακούς φόρτους και σύνθεση της κυκλοφορίας.

Για την εμφανή και κατανοητή εικόνα που παρέχουν από πλευράς οδικής ασφάλειας οι συγκεκριμένοι οδοί, παράγονται διάφοροι θεματικοί χάρτες. Οι χάρτες που παράγονται απεικονίζουν με διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις την επικινδυνότητα του κάθε οδικού τμήματος (συνημμένο αρχείο).

Ο χάρτης όπου εμφαίνονται οι επικινδυνότητες βάσει του δείκτη «τροχαίων δυστυχημάτων με νεκρούς ανά διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα» αφορούν τα έτη 2005-2007.

Επισημαίνεται ότι οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κ.Ο.Κ., να επιδεικνύουν σύνεση και προσοχή, τόσο στη διάρκεια των εορτών όπου παρατηρείται αύξηση των μετακινήσεων όχι μόνο στα σημεία του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου που επισημαίνονται αλλά και στο υπόλοιπο δίκτυο – εθνικό, επαρχιακό, κ.τλ.

Η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, παραβίαση σηματοδότη και προτεραιότητας γενικώς αποτελούν τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η Δ/νση Τροχαίας του Α.Ε.Α.

Σας ευχόμαστε ασφαλείς και ευχάριστες διαδρομές για να έχουμε ένα χαρούμενο ευτυχισμένο Πάσχα, συμβάλλοντας ο καθένας μας στην προσπάθεια για την ασφάλεια και τον πολιτισμό στους δρόμους της χώρας μας.


Περισσότερες πληροφορίες:
Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»: τηλ.: 210-8620150, info@ioas.gr
«Συγκοινωνιακές Λύσεις», κ. Στ. Ευσταθιάδης, τηλ.: 210-9577077
Σχετικά Αρχεία:

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...