Αλλάζει το τοπίο στους τεχνικούς κανονισμούς της Formula 1 από το 2013 με το σπορ να προσαρμόζεται στις «πράσινες» επιταγές της εποχής και το τούρμπο να μπαίνει μετά από χρόνια και πάλι στη ζωή μας.
Όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή 10/12 η FIA και με τη σύμφωνη γνώμη φυσικά των κατασκευαστών που μετέχουν στο Πρωτάθλημα, από το 2013 τα μονοθέσια θα χρησιμοποιούν ...
4κύλινδρους κινητήρες τούρμπο 1,6 λίτρων με περιοριστή στις 12.000 σ.α.λ και πιο αποδοτικά συστήματα ανάκτησης ενέργειας σε σχέση με το 2011.Παρά τον περιορισμό στον ρυθμό περιστροφής των μοτέρ και τη σημαντική μείωση της κατανάλωσης (γύρω στο 35% υπολογίζουν οι ειδικοί), η απόδοση αναμένεται να παραμείνει στα σημερινά επίπεδα, δηλαδή γύρω στους 750 ίππους.
Οι διαπραγματεύσεις για την αντικατάσταση των ατμοσφαιρικών V8 2,4 λίτρων που χρησιμοποιούνται τα τελευταία χρόνια (από το 2006 συγκεκριμένα) στη Formula 1 ήταν σκληρές και κράτησαν αρκετό καιρό καθώς κάποιες κατασκευάστριες εταιρείες, όπως η Mercedes και η Ferrari, εξέφραζαν αρχικά την αντίρρησή τους, αλλά τελικά συμφώνησαν.
Να πούμε επίσης ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, το 2013 κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του πέντε κινητήρες με τους οποίους θα πρέπει να «βγάλει» τη σεζόν, ενώ από την επόμενη χρονιά (2014) ο αριθμός θα μειωθεί στους τέσσερις.
Back to the future
Οι κινητήρες τούρμπο θα επιστρέψουν στη Formula 1 μετά από 25 χρόνια. Η Renault ήταν ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποίησε κινητήρα με τούρμπο στο σπορ το 1977, με την πρώτη νίκη του εν λόγω μοτέρ να έρχεται δύο χρόνια αργότερα επί γαλλικού εδάφους (1η Ιουλίου 1979, Dijon-Prenois, Jean Pierre Alain Jabouille).
Στους αγώνες που έγιναν από το 1984 ως και το 1988 οι νίκες πήγαν σε μονοθέσια που χρησιμοποιούσαν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες με τούρμπο, ενώ από τα τέλη του ’88 επιβλήθηκε απαγόρευση του τούρμπο.