«Η Fiat Group Automobiles είναι η πιο φιλική προς το περιβάλλον αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, η οποία στηρίζει την οικολογική στρατηγική της σε τρεις άξονες: στην ανάπτυξη κινητήρων νέας τεχνολογίας, τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και την ευαισθητοποίηση των οδηγών προτρέποντάς τους να οδηγούν πιο οικολογικά και κατά συνέπεια πιο οικονομικά. Αποτέλεσμα της στρατηγικής αυτής αποτελεί το γεγονός ότι από το 2007 ο όμιλος Fiat βρίσκεται στην κορυφή των ...
κατασκευαστών επιτυγχάνοντας το χαμηλότερο μέσο όρο εκπομπών CO2 για τα πωληθέντα αυτοκίνητα, αποτέλεσμα που άγγιξε τα 126,2 g/km για το το 1ο εξάμηνο του 2010. Πρόσφατο δείγμα της δέσμευσης του ομίλου για βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί ο κινητήρας TwinAir ο πιο οικολογικός κινητήρας βενζίνης στον κόσμο με ελάχιστες εκπομπές CO2 μόνο 95 g/km (ή 92 g/km στην εφαρμογή με αυτοματοποιημένο κιβώτιο Dualogic)».Σε αυτή τη δήλωση ο κ. Enrico Atanasio, Διευθύνων Σύμβουλος της FIAT Group Automobiles Hellas, συνοψίζει τις προσπάθειες του Ομίλου για την υιοθέτηση στρατηγικών βιώσιμης κινητικότητας, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 24 Νοεμβρίου 2010 στο ξενοδοχείο Hilton.
Παράλληλα, ο Όμιλος FIAT έχοντας δώσει μεγάλη βαρύτητα στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης, έχει ήδη πραγματοποιήσει σημαντικά βήματα προς τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Σύμφωνα, με τον Δρ. Κωνσταντίνο Βαφείδη Διευθυντή Τμήματος Συστημάτων Μετάδοσης και Εναλλακτικών Μορφών Κίνησης της Fiat Powertrain Technologies (FPT): «Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει καμία τεχνολογία που μπορεί τεχνικά και οικονομικά να θεραπεύσει μόνη της σε ένα βραχυπρόθεσμο ορίζοντα τα ζητήματα των εκπομπών ρύπων των μεταφορών. Ένα ευφυές μίγμα των διαθέσιμων και προσιτών τεχνικών λύσεων μπορεί, εντούτοις, να εγγυηθεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. Με δεδομένο ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν η κυρίαρχη τεχνολογία τουλάχιστον έως το 2030, και λαμβάνοντας υπόψη ότι το φυσικό αέριο αποτελεί σήμερα τη μόνη ρεαλιστική εναλλακτική λύση στο πετρέλαιο, η Fiat Powertrain Technologies συνεχίζει να εξελίσσει κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου με στόχο την περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 και ταυτόχρονα την ελαχιστοποίηση των εκπομπών βλαβερών ρύπων. Στο κοντινό μέλλον η εφαρμογή ενός μικρού υβριδικού συστήματος προώσεως που θα προκύπτει από το συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα μικρού κυβισμού, όπως ο πρόσφατος TwinAir, με υβριδική μετάδοση διπλού συμπλέκτη, θα μπορούσε να αποτελεί μια λύση περιβαλλοντολογικά χρήσιμη και οικονομικά αποδεκτή για μικρά αυτοκίνητα πόλης».