Διπλός θρίαμβος για την Audi στο φετινό διαγωνισμό «Χρυσό Τιμόνι» για την ανάδειξη των καλύτερων νέων αυτοκινήτων της χρονιάς. Στην κατηγορία των «μικρών» το A1 ανακηρύχθηκε το καλύτερο μοντέλο. Eνώ το A8 διέπρεψε στην κατηγορία των αυτοκινήτων πολυτέλειας.
Στο μεταξύ το A7 Sportback πήρε τη δεύτερη...
θέση στα «μεσαία», συνεχίζοντας την παράδοση επιτυχιών της Audi στον εν λόγω διαγωνισμό. Συνολικά η Audi έχει κερδίσει 20 «Χρυσά Τιμόνια», κάνοντας την έτσι την πιο πετυχημένη εταιρεία στην ιστορία του θεσμού ο οποίος καθιερώθηκε πριν 35 χρόνια. Η τελετή απονομής των βραβείων για το 2010 πραγματοποιήθηκε αρχές Νοεμβρίου στο κτίριο Axel-Springer-Verlagshaus του Βερολίνου.Τόσο το A1 όσο και το A8, η ναυαρχίδα της Audi, υπερίσχυσαν του έντονου ανταγωνισμού στις αντίστοιχες τους κατηγορίες δίνοντας έτσι συνέχεια στις πρόσφατες επιτυχίες των A5 Sportback (2009), Q5 (2008) και A4 (2007). Παραλαμβάνοντας το βραβείο για το A8, ο πρόεδρος της AUDI AG Rupert Stadler δήλωσε σχετικά: «Θεωρούμε πως με το A8 έχουμε πετύχει την τέλεια ισορροπία μεταξύ σχεδίασης και τεχνολογίας. Το A8 δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα εξαίρετο έργο τέχνης.» Από την πλευρά του ο διευθυντής ανάπτυξης της Audi Michael Dick, ο οποίος και παρέλαβε το «Χρυσό Τιμόνι» για το A1, σχολίασε: «Είμαστε κατευχαριστημένοι με τη διάκριση αυτή. Το A1 είναι το απόλυτο αυτοκίνητο των καιρών μας».
Φέτος η κριτική επιτροπή – αποτελούμενη Από VIPs, τεχνικούς εμπειρογνώμονες, επαγγελματίες οδηγούς ράλι και αρχισυντάκτες συνεργαζόμενων περιοδικών του Auto Bild από όλη την Ευρώπη – είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τα 42 διαγωνιζόμενα αυτοκίνητα σε ένα ειδικά διαμορφωμένο, κλειστό πεδίο δοκιμών.
Το A1 εντυπωσίασε τους αρχισυντάκτες χάρη στην οδηγική του άνεση, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, την ευκολία στη λειτουργία, την ευελιξία και επιτάχυνση του. Η κατασκευαστική αρτιότητα, η ασφάλεια, η ευκολία επισκευής και η περιβαλλοντική συμβατότητα, ήταν τα στοιχεία εκείνα που εντυπωσίασαν τους τεχνικούς εμπειρογνώμονες. Οι οδηγοί αγώνων έπλεξαν το εγκώμιο του A1 για τον κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα, την αλλαγή ταχυτήτων και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης καθώς και την οδηγική απόλαυση. Τέλος, οι VIPs εντυπωσιάστηκαν Από τη σχεδίαση, την ευρυχωρία, το θόρυβο στο εσωτερικό, την ευκολία λειτουργίας και την άνεση των καθισμάτων.
Στην κατηγορία των πολυτελών, οι αρχισυντάκτες εκθείασαν το A8 της Audi για την οδηγική του άνεση, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, την ευκολία λειτουργίας και την καλή σχέση τιμής-αξίας. Οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες σημείωσαν την ποιότητα κατασκευής, την ευκολία επισκευής και την περιβαλλοντική συμβατότητα, τη σφαιρική άποψη, την οικονομία στα καύσιμα και τη σχέση τιμής-αξίας. Τους οδηγούς αγώνων εντυπωσίασε ο κινητήρας, τα συστήματα διεύθυνσης και ανάρτησης, τα φρένα, η αλλαγή ταχυτήτων και η ομαλότητα στην οδήγηση, ενώ οι VIPs είχαν να λένε για την άνεση των πίσω καθισμάτων καθώς και για την περιβαλλοντική συμβατότητα του εν λόγω μοντέλου.
Ο διαγωνισμός καθιερώθηκε το 1975 και στόχο έχει την ανάδειξη των καλύτερων νέων αυτοκινήτων της χρονιάς. Στο πρόσφατο παρελθόν η Audi είχε κερδίσει το «Χρυσό Τιμόνι» με τα: A6 (2004), Q7 (2005), A4 Sedan (2007), SUV Audi Q5 (2008) και A5 Sportback.