Σύστημα ζωνών, με αυξήσεις τουλάχιστον 30% στην τιμή του ενιαίου εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, εξετάζει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ σκοπεύει να αλλάξει και το χρόνο διάρκειας της ισχύος του εισιτηρίου.Το οριστικό ύψος της αύξησης στην τιμή του εισιτηρίου θα καθοριστεί μετά την ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης αλλά δεν θα είναι λιγότερο από 1,30 ευρώ.
Την προαναγγελία έκανε...
χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας στο περιθώριο συνάντησης με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Πλούταρχο Σακελλάρη που είχε αντικείμενο τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών έργων.Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός, το οριστικό ύψος της αύξησης στην τιμή του εισιτηρίου θα καθοριστεί μετά την ολοκλήρωση της αναλογιστικής μελέτης - αν και επισήμανε ότι τουλάχιστον δεν θα είναι λιγότερο από 1,30 ευρώ. Επίσης, ανέφερε ότι εξετάζεται η αναθεώρηση του χρόνου ισχύος του εισιτηρίου, που σήμερα είναι στα 90 λεπτά.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ΟΑΣΑ εξετάζει την εφαρμογή ζωνικού συστήματος για τα εισιτήρια των ΜΜΜ. Το ζωνικό σύστημα, το οποίο θα περιλαμβάνει όλο το νομό Αττικής, δύναται να χωριστεί σε 2-3 ζώνες, με 3η και τελευταία ζώνη περιοχές, όπως η Σαρωνίδα και το Λαύριο. ’λλωστε, γι' αυτό το λόγο, ο εξαγγελθείς Μητροπολιτικός Φορέας για τις Αστικές Συγκοινωνίες περιλαμβάνει τόσο τα ΚΤΕΛ όσο και τον Προαστιακό Αθηνών.
Επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών αποτελεί, το 2012, το 50% των μετακινήσεων να γίνονται με ΜΜΜ, έναντι 30% που είναι σήμερα. Αύξηση των εισιτηρίων (στο μνημόνιο με το ΔΝΤ γίνεται σαφής αναφορά για αύξηση των τιμολογίων των ελλειμματικών ΔΕΚΟ) θα επέλθει από 1.1.2011 και όπως είπε ο κ. Ρέππας θα φτάσει τουλάχιστον στο 1,30 ευρώ, ενώ στόχος είναι να ανταμείβονται εκείνοι που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ συχνότερα. Με βάση κοστολογικά κριτήρια, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι αυξήσεις θα περάσουν με την εφαρμογή του ζωνικού συστήματος.
Παράλληλα, το υπουργείο θα θεσπίσει ένα «Σύμφωνο Ευθύνης», βάσει του οποίου θα πραγματοποιείται τριμηνιαίος έλεγχος των οικονομικών στοιχείων τους, ώστε να λαμβάνονται άμεσα μέτρα σε περίπτωση που βγαίνουν εκτός προϋπολογισμού.
Με δεδομένο τις κυβερνητικές εξαγγελίες ότι το ύψος της επιδότησης του κόστους λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών δεν θα ξεπερνάει το 50%, από 75% που είναι σήμερα, γίνεται αντιληπτό ότι το λογαριασμό θα κληθεί να επωμισθεί το επιβατικό κοινό με δυσμενείς όρους.
Οποιαδήποτε όμως και αν είναι η εξέλιξη, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προτίθεται να παρουσιάσει το νομοσχέδιο αναδιάρθρωσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εντός του μηνός και το πρώτο τρίμηνο του 2011 να ψηφισθεί στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίησή του.
Σε ό,τι αφορά τις μετατάξεις στον ΟΣΕ ο υπουργός διευκρίνισε ότι υπάρχει ένας νόμος με δεδομένες μετατάξεις 2.351 εργαζομένων, ενώ για την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών είπε ότι το κράτος διευκρινίζει τις διαθέσιμες θέσεις που υπάρχουν για να έχουν οι εργαζόμενοι περισσότερες επιλογές.
«Εάν δεν εφαρμοστεί ο νόμος, ο ΟΣΕ θα κλείσει» επανέλαβε για ακόμα μία φορά ο κ. Ρέππας.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην Ναυτεμπορική