Μετά τις έντονες αντιδράσεις της αγοράς, ματαιώνεται οριστικά η μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών από τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ (11%) στον υψηλό (23%).
Ως εναλλακτικό σενάριο για την είσπραξη ενός δισ. ευρώ το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την εξομοίωση του φόρου του πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν του κίνησης για όλους τους καταναλωτές.
Το νέο σύστημα, εφόσον εφαρμοστεί, θα προβλέπει την επιστροφή της διαφοράς του φόρου σε στοχευμένες κατηγορίες πολιτών βάσει συγκεκριμένων οικονομικών κριτηρίων.
Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι με το μέτρο αυτό αφενός μεν θα...
επιδοτεί την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης σε μεγάλα εισοδήματα και ακίνητα, αφετέρου θα αντιμετωπιστεί το εκτεταμένο λαθρεμπόριο.
Αντικοινωνικό μέτρο
«Η αδυναμία της κυβέρνησης, και διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, να ελέγξουν το λαθρεμπόριο και την παράνομη διακίνηση καυσίμων, σε συνδυασμό με την αποτυχία του «Ήφαιστου» οδηγούν σε αντικοινωνικά μέτρα, όπως αυτό της εξίσωσης των φόρων στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων.
Η ΠΟΠΕΚ υποστηρίζει ότι η εξίσωση των φόρων, εφόσον υλοποιηθεί, θα έχει επώδυνες επιπτώσεις στην κοινωνία και θα οδηγήσει, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, σε φαινόμενα που δεν είχαμε δει επί δεκαετίες όπως επίσης ότι θα έχει δυσμενείς συνέπειες για τα πρατήρια καυσίμων αφού η πλειοψηφία των καταναλωτών θα αδυνατούν να καλύψουν τις δαπάνες θέρμανσης με αποτέλεσμα να μειωθούν περαιτέρω οι πωλήσεις ή να αυξηθούν τα «φέσια».
Η ΠΟΠΕΚ καλεί την κυβέρνηση «να ακούσει τις προτάσεις των επαγγελματιών του κλάδου και να πάρει τα απαιτούμενα μέτρα για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων, από τα οποία θα εξασφαλιστούν πρόσθετα έσοδα για το Δημόσιο Ταμείο χωρίς να τιμωρούνται οι καταναλωτές».
Κατά της ενδεχόμενης ενοποίησης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης τάχθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης, σημειώνοντας ότι η πρόταση αυτή «αποκαλύπτει τις ληστρικές προθέσεις της κυβέρνησης».
Ούτε πτώχευση, ούτε αναδιάρθρωση
Απίθανο θεωρεί το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) το ενδεχόμενο πτώχευσης της Ελλάδας και αντικρούει τα σενάρια, σύμφωνα με τα οποία είναι αναπόφευκτη η αναδιάρθρωση του χρέους. Παραδέχεται, ωστόσο, ότι είναι η πρώτη φορά που οι περισσότερες αναπτυγμένες οικονομίες θα χρειαστεί να αναπροσαρμοστούν ταυτόχρονα σε τόσο μεγάλο βαθμό.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σε συνέντευξή του στη γαλλική εφημερίδα La Tribune, τονίζει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συγκεντρώσει περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να πετύχει τους στόχους του 2010. Ο υπουργός υπενθυμίζει ότι ο στόχος του ελλείμματος παραμένει στο 8%, ενώ επισημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποιο δόγμα σχετικά με την πώληση κρατικών ποσοστών σε μονάδες υποδομής.
πηγή
Ως εναλλακτικό σενάριο για την είσπραξη ενός δισ. ευρώ το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την εξομοίωση του φόρου του πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν του κίνησης για όλους τους καταναλωτές.
Το νέο σύστημα, εφόσον εφαρμοστεί, θα προβλέπει την επιστροφή της διαφοράς του φόρου σε στοχευμένες κατηγορίες πολιτών βάσει συγκεκριμένων οικονομικών κριτηρίων.
Το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι με το μέτρο αυτό αφενός μεν θα...
επιδοτεί την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης σε μεγάλα εισοδήματα και ακίνητα, αφετέρου θα αντιμετωπιστεί το εκτεταμένο λαθρεμπόριο.
Αντικοινωνικό μέτρο
«Η αδυναμία της κυβέρνησης, και διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, να ελέγξουν το λαθρεμπόριο και την παράνομη διακίνηση καυσίμων, σε συνδυασμό με την αποτυχία του «Ήφαιστου» οδηγούν σε αντικοινωνικά μέτρα, όπως αυτό της εξίσωσης των φόρων στα πετρέλαια κίνησης και θέρμανσης», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων.
Η ΠΟΠΕΚ υποστηρίζει ότι η εξίσωση των φόρων, εφόσον υλοποιηθεί, θα έχει επώδυνες επιπτώσεις στην κοινωνία και θα οδηγήσει, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, σε φαινόμενα που δεν είχαμε δει επί δεκαετίες όπως επίσης ότι θα έχει δυσμενείς συνέπειες για τα πρατήρια καυσίμων αφού η πλειοψηφία των καταναλωτών θα αδυνατούν να καλύψουν τις δαπάνες θέρμανσης με αποτέλεσμα να μειωθούν περαιτέρω οι πωλήσεις ή να αυξηθούν τα «φέσια».
Η ΠΟΠΕΚ καλεί την κυβέρνηση «να ακούσει τις προτάσεις των επαγγελματιών του κλάδου και να πάρει τα απαιτούμενα μέτρα για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων, από τα οποία θα εξασφαλιστούν πρόσθετα έσοδα για το Δημόσιο Ταμείο χωρίς να τιμωρούνται οι καταναλωτές».
Κατά της ενδεχόμενης ενοποίησης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης τάχθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης, σημειώνοντας ότι η πρόταση αυτή «αποκαλύπτει τις ληστρικές προθέσεις της κυβέρνησης».
Ούτε πτώχευση, ούτε αναδιάρθρωση
Απίθανο θεωρεί το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) το ενδεχόμενο πτώχευσης της Ελλάδας και αντικρούει τα σενάρια, σύμφωνα με τα οποία είναι αναπόφευκτη η αναδιάρθρωση του χρέους. Παραδέχεται, ωστόσο, ότι είναι η πρώτη φορά που οι περισσότερες αναπτυγμένες οικονομίες θα χρειαστεί να αναπροσαρμοστούν ταυτόχρονα σε τόσο μεγάλο βαθμό.
Την ίδια ώρα, ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, σε συνέντευξή του στη γαλλική εφημερίδα La Tribune, τονίζει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να συγκεντρώσει περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να πετύχει τους στόχους του 2010. Ο υπουργός υπενθυμίζει ότι ο στόχος του ελλείμματος παραμένει στο 8%, ενώ επισημαίνει ότι δεν υπάρχει κάποιο δόγμα σχετικά με την πώληση κρατικών ποσοστών σε μονάδες υποδομής.
πηγή