ΣΕΑΑ: Μείωση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων κατά -68,6% τον περασμένο Αύγουστο. Χαμηλότερη επίδοση 15-ετίας.
Μείωση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων κατά -68,6% τον περασμένο Αύγουστο. Χαμηλότερη επίδοση 15-ετίας.
Η επανειλημμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου βαθαίνει συνεχώς την κρίση στον κλάδο. Κατά τον περασμένο Αύγουστο, όπως διαπιστώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Υπ. Υποδομών, η κάμψη των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το -68,6%, ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 ή το -65,3%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009 (βλ. πιο κάτω πίνακα).
Αντίθετα από τη στόχευση, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στα αυτοκίνητα οδηγεί πλέον...
οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα, εξαιτίας της υψηλής «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Όπως έχει γίνει γνωστό, το κράτος εισέπραττε ετησίως στο παρελθόν πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% ως προς το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε περίπου 1 δις ευρώ. Το 2010, που η αγορά οδηγείται σε κάμψη 50%, αλλά επίσης και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν σε 640 εκατομμύρια ευρώ. Συνεπώς, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010, ήτοι 980 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ΣΕΑΑ εκτιμά ότι η πολιτεία πρέπει επειγόντως να λάβει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας επίσης επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ. Με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας, πολύ υψηλής φορολογίας, θα πρέπει να επιτευχθούν ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο «λογικά» επίπεδα (πχ. σε 20-25%) και η ανάκτηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων.
Υπενθυμίζεται ότι στον κλάδο του αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται ιστορικά περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια. Δυστυχώς, ήδη καταγράφεται από επίσημα στοιχεία μείωση στην απασχόληση και στην επιχειρηματικότητα που υπερβαίνει το 10%.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ:
Έτος Ιανουάριος |Φεβρουάριος|Μάρτιος |Απρίλιος |Μάιος |Ιούνιος |Ιούλιος |Αυγουστος
Σεπτέμβριος| Οκτώβριος |Νοέμβριος| Δεκέμβριος|Σύνολο 8μήνου|Σύνολο
2004 32.009 |22.142 |27.233 |28.984 |24.528|31.911 |27.595 |19.491
19.782 |20.106 | 22.003| 13.969| 194.402 |289.753
2005 31.742 |20.480 |25.616 |26.279 |23.733|25.598 |26.379 |20.818
19.418 |18.754 | 19.145| 11.771| 179.827 |269.733
2006 29.793 |21.198 |25.072 |23.541 |26.432|26.658 |26.643 |19.271
18.355 |19.619 | 18.520| 12.603 | 179.337 |267.705
2007 31.694 |19.846 |27.786 |22.616 |29.261|28.326 |27.868 |21.524
19.369 |21.088 | 19.976| 10.414 | 187.397 |279.768
2008 33.583 |23.292 |22.396 |28.036 |24.739|26.553 |29.046 |19.819
18.825 |19.666 | 13.402| 7.938 | 187.645 |267.295
2009 20.247 |15.592 |13.372 |14.369 |25.997|24.373 |32.293 |22.845
11.956 |11.725 | 18.092| 9.687 | 146.243 |220.548
μ.ο 29.845 |20.425 |23.579 |23.971 |25.782|27.237 |28.304 |20.628
04-09 17.951 |18.493 | 18.523| 11.064| 199.771 |265.800
2010 26.585 |13.727 |19.053 |12.448 |11.928|14.790 |11.539 |7.167
(-10,9%)(-32,8%)(-19,2%)(-48,1%)(-53,7%)(-45,7%)(-59.2%)(65,3%)
| 117.237 |
(-41,3)
seaa.gr
Η επανειλημμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση του αυτοκινήτου βαθαίνει συνεχώς την κρίση στον κλάδο. Κατά τον περασμένο Αύγουστο, όπως διαπιστώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Υπ. Υποδομών, η κάμψη των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το -68,6%, ως προς την ανάλογη περίοδο του 2009 ή το -65,3%, ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009 (βλ. πιο κάτω πίνακα).
Αντίθετα από τη στόχευση, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στα αυτοκίνητα οδηγεί πλέον...
οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση στα δημοσιονομικά έσοδα, εξαιτίας της υψηλής «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Όπως έχει γίνει γνωστό, το κράτος εισέπραττε ετησίως στο παρελθόν πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων. Στο σύνολο του 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς κατά 17,5% ως προς το 2008, τα έσοδα του κράτους περιορίστηκαν σε περίπου 1 δις ευρώ. Το 2010, που η αγορά οδηγείται σε κάμψη 50%, αλλά επίσης και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους αναμένονται να περιοριστούν σε 640 εκατομμύρια ευρώ. Συνεπώς, η απώλεια σε σχέση με τους ήδη πολύ χαμηλούς στόχους που έχουν τεθεί στον προϋπολογισμό του 2010, ήτοι 980 εκατομμύρια ευρώ, θα είναι της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο ΣΕΑΑ εκτιμά ότι η πολιτεία πρέπει επειγόντως να λάβει πρωτοβουλίες, αξιοποιώντας επίσης επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε πολλά άλλα κράτη της ΕΕ. Με την κατάλληλη προσαρμογή της υπάρχουσας, πολύ υψηλής φορολογίας, θα πρέπει να επιτευχθούν ο περιορισμός της πτώσης της αγοράς αυτοκινήτου σε πιο «λογικά» επίπεδα (πχ. σε 20-25%) και η ανάκτηση των σχετιζόμενων δημοσιονομικών εσόδων.
Υπενθυμίζεται ότι στον κλάδο του αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται ιστορικά περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια. Δυστυχώς, ήδη καταγράφεται από επίσημα στοιχεία μείωση στην απασχόληση και στην επιχειρηματικότητα που υπερβαίνει το 10%.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ:
Έτος Ιανουάριος |Φεβρουάριος|Μάρτιος |Απρίλιος |Μάιος |Ιούνιος |Ιούλιος |Αυγουστος
Σεπτέμβριος| Οκτώβριος |Νοέμβριος| Δεκέμβριος|Σύνολο 8μήνου|Σύνολο
2004 32.009 |22.142 |27.233 |28.984 |24.528|31.911 |27.595 |19.491
19.782 |20.106 | 22.003| 13.969| 194.402 |289.753
2005 31.742 |20.480 |25.616 |26.279 |23.733|25.598 |26.379 |20.818
19.418 |18.754 | 19.145| 11.771| 179.827 |269.733
2006 29.793 |21.198 |25.072 |23.541 |26.432|26.658 |26.643 |19.271
18.355 |19.619 | 18.520| 12.603 | 179.337 |267.705
2007 31.694 |19.846 |27.786 |22.616 |29.261|28.326 |27.868 |21.524
19.369 |21.088 | 19.976| 10.414 | 187.397 |279.768
2008 33.583 |23.292 |22.396 |28.036 |24.739|26.553 |29.046 |19.819
18.825 |19.666 | 13.402| 7.938 | 187.645 |267.295
2009 20.247 |15.592 |13.372 |14.369 |25.997|24.373 |32.293 |22.845
11.956 |11.725 | 18.092| 9.687 | 146.243 |220.548
μ.ο 29.845 |20.425 |23.579 |23.971 |25.782|27.237 |28.304 |20.628
04-09 17.951 |18.493 | 18.523| 11.064| 199.771 |265.800
2010 26.585 |13.727 |19.053 |12.448 |11.928|14.790 |11.539 |7.167
(-10,9%)(-32,8%)(-19,2%)(-48,1%)(-53,7%)(-45,7%)(-59.2%)(65,3%)
| 117.237 |
(-41,3)
seaa.gr