Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H Ελληνική αγορά οχημάτων (Ιούνιος 2010) από την oπτική γωνία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων

Επιβατικά αυτοκίνητα
Καινούργια: Συνεχίστηκε η μεγάλη πτώση της αγοράς αυτοκινήτου και τον περασμένο Ιούνιο (-45,7%) παρά το γεγονός ότι έλαβαν χώρα ορισμένες εσπευσμένες πωλήσεις, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές από τον αυξημένο ΦΠΑ που ξεκίνησε να ισχύει από την 1η Ιουλίου. Οι ταξινομήσεις του Ιουνίου επιβεβαιώνουν για έναν ακόμη μήνα ότι η αγορά αυτοκινήτου γνωρίζει πρωτοφανή κάμψη (σε κύκλο εργασιών πλέον του 60%), τη μεγαλύτερη από κάθε άλλο κλάδο.
Τον περασμένο Ιούνιο ταξινομήθηκαν μόλις 14.790 καινούρια οχήματα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2009 ταξινομούνταν 27.237 νέα αυτοκίνητα, με συνέπεια την ευρεία κάμψη της αγοράς κατά 45,7%. Ακόμα και σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2009, οπότε και είχε ήδη διαπιστωθεί πτώση κατά 8,2% ως προς το 2008, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα παρουσιάζουν μείωση κατά 39,3%, δίχως σε αυτή τη σύγκριση να μπορεί να αποτυπωθεί η μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε μικρότερα αυτοκίνητα.
Συνολικά, από τις αρχές του έτους έχουν ταξινομηθεί 98.531 καινούρια επιβατικά οχήματα, όταν κατά μέσο όρο κατά την εξαετία 2004-2009 ο αντίστοιχος αριθμός άγγιζε τα 150.829 οχήματα.
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους)
Καινούργια: Παρομοίως, εξαιρετική κάμψη 39,3%, παρουσιάστηκε το πρώτο εξάμηνο του 2010 στην αγορά καινούριων ελαφρών φορτηγών. Οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών άγγιξαν τις 6.767 μονάδες, σε σύγκριση με τις 11.152 κατά μέσο όρο το αντίστοιχο διάστημα της εξαετίας 2004-2009.
Η πτώση συνδέεται σαφώς με την ύφεση που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία. Η κατάσταση στην αγορά επιβαρύνεται από την έλλειψη μέτρων που θα στήριζαν τις σχετικές επιχειρηματικές δαπάνες. Ταυτόχρονα, αυξάνει η διείσδυση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ελαφρών φορτηγών που το τελευταίο τρίμηνο ξεπερνά το 50% της συγκεκριμένης αγοράς.
Φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους)
Καινούργια: Κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, η αγορά των καινούριων μεσαίων και βαρέων φορτηγών σημειώνει μεγάλη...
μείωση της τάξης του 34% με τις ταξινομήσεις να φτάνουν τις 783 έναντι των 1.187 που ήταν κατά μέσο όρο κατά την παρελθούσα εξαετία. Η κάμψη είναι μεγαλύτερη στα βαρέα φορτηγά (μικτού βάρους άνω των 8 τόνων), αφού τα μεγάλα έργα βρίσκονται σε αναστολή και η αναμονή του νέου νομοσχεδίου για την απελευθέρωση της αγοράς των αδειών φορτηγών Δημοσίας Χρήσης δημιουργεί περαιτέρω αβεβαιότητα.
Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων συνεχίζει να καλύπτεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Τα καινούρια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, διατηρώντας υψηλό το μέσο όρο ηλικίας των μεσαίων και βαρέων φορτηγών στη χώρα μας, με όλα τα προβλήματα οδικής ασφάλειας και μόλυνσης περιβάλλοντος που συνεπάγεται ο γηρασμένος στόλος.
Λεωφορεία
Καινούργια: Συνεχίστηκε και κατά το μήνα Ιούνιο η κάθετη πτώση των ταξινομήσεων καινούριων λεωφορείων. Συνολικά, κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους  η πτώση άγγιξε το 79,7,%, αφού οι ταξινομήσεις μειώθηκαν από 469, κατά μέσο όρο το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της εξαετίας 2004-2009, σε 95 το 2010. Μάλιστα, οι ταξινομήσεις Ιουνίου μπορεί να άγγιξαν τις 32, αριθμός σχετικά αυξημένος σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες του έτους, η βελτίωση αυτή ωστόσο φαίνεται ότι θα είναι παροδική καθώς σε αυτές συμπεριλαμβάνονται τα 21 λεωφορεία που αγοράστηκαν ύστερα από διαγωνισμό από τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη.
Η συγκεκριμένη κάμψη είναι αποτέλεσμα δύο παραγόντων, της κρίσης στον τουρισμό και της λήξης της επιδότησης των υπεραστικών λεωφορείων από την Πολιτεία. Η συγκεκριμένη αγορά αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα καθώς οι δικαιούχοι των συγκεκριμένων επιδοτήσεων δεν έχουν λάβει ακόμα τα χρήματά τους και εκτιμάται ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει, στην καλύτερη περίπτωση, πριν το τέλος του χρόνου.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Καινούργιες μοτοσυκλέτες: Πτώση 21,3% παρουσίασε η αγορά μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους (33.617 δίκυκλα το 2010, έναντι 42.696 μονάδων κατά την προηγούμενη εξαετία). Η αγορά μοτοσυκλετών κινείται σε επίπεδα χαμηλότερα του έτους 2004, παρά το γεγονός ότι κατά τους προηγούμενους δύο μήνες συμπεριλήφθηκαν στις ταξινομήσεις και αυτές που έγιναν από την Ελληνική Αστυνομία για τις ανάγκες της δίκυκλης αστυνόμευσης.
Λύση για την αντιμετώπιση τόσο της κρίσης στην αγορά δικύκλων όσο και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα των μεγάλων πόλεων, θα αποτελούσε η υλοποίηση της πάγιας επιδίωξης του ΣΕΑΑ, να επιτραπεί στους έμπειρους οδηγούς αυτοκινήτων να οδηγούν μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.

*Η σύγκριση των στατιστικών στοιχείων του ΣΕΑΑ πραγματοποιείται με βάση το μέσο όρο κατά την εξαετία 2004-2009 (πχ. Ιανουάριος 2010, ως προς το μέσο όρο Ιανουαρίου των ετών 2004-2009).
Πετρελαιοκίνηση
Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα είναι απαγορευμένη για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά στις αστικές περιοχές όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
Ο λόγος που αρχικά επιβλήθηκε η απαγόρευση αυτή ήταν οι αυξημένες εκπομπές σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετρελαιοκινητήρες.
Όμως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με τον βαθμό φιλικότητας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την ανάγκη για οικονομία καυσίμου, που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου, συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας μόνο των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV) στα αστικά κέντρα.
Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση, δεδομένου ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση, δηλαδή λιγότερο από το 1% της αγοράς, ενώ στα ελαφρά φορτηγά, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ανέρχεται στο 81% πετρελαιοκίνητα, παραμένει εντούτοις το χαμηλότερο της ΕΕ.
Ο ΣΕΑΑ πιστεύει ότι λαμβάνοντας υπ' όψιν τις τεχνολογικές εξελίξεις της τελευταίας δεκαετίας και την εξέλιξη της ευρωπαϊκής αγοράς, η πολιτεία θα έπρεπε να επανεξετάσει το θέμα.
Στόλος κυκλοφορούντων οχημάτων 2007
Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζεται ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα το 2007.
ΣΤΟΛΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 2007
Κατηγορίες
Μονάδες
Ποσοστό (%)
Διαφορά με 2006
Επιβατικά αυτοκίνητα
(συμπεριλαμβάνονται τα ταξί)
4.834.313
71,3%
5,7%
εκ των οποίων Συμβατικά
1.323.646
27,4% επί του συνόλου
των επιβατικών αυτ/των
-
εκ των οποίων Καταλυτικά
3.510.667
72,6% επί του συνόλου των
επιβατικών αυτ/των
-
Ελαφρά φορτηγά
750.477
11,1%
0,4%
Βαρέα φορτηγά
238.939
3,5%
4,5%
Λεωφορεία
26.197
0,4%
0,9%
Μοτοσικλέτες (>50 cc)
931.527
13,7%
12%
ΣΥΝΟΛΟ
6.781.453

5,8%
Επιβατικά αυτοκίνητα
Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, τα κυκλοφορούντα επιβατικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 4,8 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 5,7% συγκριτικά ως προς το 2006.
Eκείνο που πρέπει να επισημανθεί, είναι ότι το 27,4% του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων είναι ακόμη συμβατικής τεχνολογίας, δηλαδή ταξινομημένα προ του 1990. Tο ποσοστό αυτό είναι επίσης μοναδικό στο πλαίσιο της Ε.Ε., όπου κατά μέσο όρο, το ποσοστό των συμβατικών αυτοκινήτων που παραμένει σε κυκλοφορία είναι κάτω του 10% και σε μερικές χώρες ακόμα και κάτω του 5%.
Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3.5 τόνους)
H κατηγορία των ελαφρών φορτηγών με 750.477 μονάδες αντιπροσωπεύει το 11,1% των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Φορτηγά (μικτού βάρους άνω των 3.5 τόνων)
O στόλος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζει αύξηση κατά 4,5%. H αναλογία του στόλου αυτού στο σύνολο των οχημάτων (3,5%).
Λεωφορεία
O στόλος των λεωφορείων παρουσιάζει μικρή αύξηση κατά 0,4.
Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Το σύνολο των κυκλοφορούντων μοτοσυκλετών ανέρχονται σε 931.527. Στο σύνολο αυτό δεν περιλαμβάνονται τα μοτοποδήλατα (έως 50cc) διότι τέτοιου τύπου δίκυκλα δεν ταξινομούνται στο Υπουργείο Μεταφορών αλλά στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα με ευθύνη του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Βάσει εκτιμήσεων, υπολογίζεται ότι οι μοτοσυκλέτες κάτω των 50cc αντιπροσωπεύουν το 20%-22% του συνόλου και είναι ±230.000, οπότε το σύνολο των δικύκλων στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 εκατομμύριο.
seaa.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...