ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ (seaa.gr): Πρωτοφανής πτώση κατά -53,7% της αγοράς αυτοκινήτου τον περασμένο Μάιο.
Από τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων του περασμένου Μαΐου επιβεβαιώνεται με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο η επισήμανση του ΣΕΑΑ τους τελευταίους μήνες ότι η αγορά αυτοκινήτου γνωρίζει πρωτοφανή κάμψη, τη μεγαλύτερη από κάθε άλλο κλάδο.
Αν στην πτώση του αριθμού των νέων ταξινομήσεων κατά το ήμισυ συνυπολογιστεί η σημαντική μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος σε μικρότερα αυτοκίνητα, η πραγματική κάμψη των πωλήσεων (σε κύκλο εργασιών) υπερβαίνει το -60%.
Σε απόλυτους αριθμούς, τον περασμένο Μάιο ταξινομήθηκαν μόλις... 11.928 καινούρια οχήματα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2009 ταξινομούνταν 25.782 νέα αυτοκίνητα, με συνέπεια την κάμψη κατά -53,7%. Σε σύγκριση με τον Μάιο του 2009, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα παρουσιάζουν μείωση επίσης κατά -54,1%.
Η πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου αφορά όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων (μικρά, μεσαία κλπ.) και οδηγεί σε βίαιη συρρίκνωση ένα χώρο στον οποίο ευρύτερα δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια. Από πρόσφατη έρευνα του ΣΕΑΑ στα επίσημα σημεία πώλησης και συντήρησης ανά την επικράτεια, ως προς το Νοέμβριο του 2008, διαπιστώνεται δυστυχώς ήδη μείωση της απασχόλησης κατά -9%.
Η πτώση της αγοράς αυτοκινήτου οδηγεί επίσης σε πολύ μεγάλη απώλεια εσόδων από τη φορολογία των πωλήσεων αυτοκινήτων (Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ), που πλέον υπολογίζεται ότι για το 2010 θα υπερβεί τα 300 εκατομμύρια ευρώ, ως προς τα (ήδη χαμηλά) σχετικά έσοδα που είχαν τεθεί ως στόχοι στο φετινό προϋπολογισμό.
Ο ΣΕΑΑ επισημαίνει ακόμη μια φορά ότι υφίστανται τεκμηριωμένες προτάσεις/μέτρα που μπορεί να ληφθούν από την Πολιτεία και να υποστηρίξουν, έστω περιορισμένα, την αγορά αυτοκινήτου, δίχως ανάγκη κρατικής εκταμίευσης, αντίθετα αυξάνοντας συγχρόνως τα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα.
Σημειώνεται τέλος, ότι αν αφεθεί η αγορά αυτοκινήτου στην κάκιστη πορεία που ακολουθεί, το 2010 θα «κλείσει» με συνολική μείωση της τάξης του -35% ως προς το 2009, όταν μάλιστα το 2009 στη χώρα μας υπήρξε κατά -17,5 % χειρότερο του 2008. (Ενώ στην υπόλοιπη ΕΕ, λόγω λήψης κατάλληλων και προσοδοφόρων μέτρων για τα κράτη, το 2009 ήταν μόλις -1,6 % χειρότερο.)
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΝΙΑΙΩΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Έτος Ιανουάριος |Φεβρουάριος|Μάρτιος |Απρίλιος |Μάιος |Ιούνιος |Ιούλιος |Αυγουστος
Σεπτέμβριος| Οκτώβριος |Νοέμβριος|Δεκέμβριος|Σύνολο
2004 32.009 |22.142 |27.233 |28.984 |24.528|31.911 |27.595 |19.491
19.782 |20.106 |22.003 |13.969 |289.753
2005 31.742 |20.480 |25.616 |26.279 |23.733|25.598 |26.379 |20.818
19.418 |18.754 |19.145 |11.771 |269.733
2006 29.793 |21.198 |25.072 |23.541 |26.432|26.658 |26.643 |19.271
18.355 |19.619 |18.520 |12.603 |267.705
2007 31.694 |19.846 |27.786 |22.616 |29.261|28.326 |27.868 |21.524
19.369 |21.088 |19.976 |10.414 |279.768
2008 33.583 |23.292 |22.396 |28.036 |24.739|26.553 |29.046 |19.819
18.825 |19.666 |13.402 |7.938 |267.295
2009 20.247 |15.592 |13.372 |14.369 |25.997|24.373 |32.293 |22.845
11.956 |11.725 |18.092 |9.687 |220.548
(μ.ο 29.845 |20.425 |23.579 |23.971 |25.782|27.237 |28.304 |20.628
04-09)17.951 |18.493 |18.523 |11.064| 265.800
2010 26.585 |13.727 |19.053 | 12.448|11.928|
(-10,9%) (-32,8%)(-19,2%)(-48,1%)(-53,7)
Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:
- Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
- Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
- Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
- Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
- Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
- Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!