Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H Ελληνική αγορά οχημάτων (Απρίλιος 2010): Απ' την οπτική γωνία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων





H Ελληνική αγορά οχημάτων (Απρίλιος 2010)

Επιβατικά αυτοκίνητα
Καινούργια: Κάθετη πτώση της τάξης του 48,1% παρουσιάστηκε στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον τέταρτο μήνα του 2010 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της εξαετίας 2004-2009*. Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο ταξινομήθηκαν 12.488 επιβατικά αυτοκίνητα, αριθμός σημαντικά μειωμένος συγκριτικά με το μέσο όρο της εξαετίας (23.970 οχήματα). Ακόμα και σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2009, μήνα κατά τον οποίο είχε διαπιστωθεί η μεγαλύτερη πτώση (-48,7%) σε σχέση με το 2008, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα παρουσιάζουν μείωση κατά 13,4%. Συνολικά, κατά το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους ταξινομήθηκαν 71.813 οχήματα.
Η κάμψη είναι ιδιαίτερα έντονη και αναμένεται να επιδεινωθεί με την περαιτέρω φορολογική επιβάρυνση της αγοράς αυτοκινήτου, δηλαδή τη νέα αύξηση του ΦΠΑ και την προς τα κάτω διεύρυνση της κλίμακας του Φόρου Πολυτελείας για τα ΙΧ. Σημειώνεται ότι η μείωση των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων οδηγεί σε πολύ μεγάλη απώλεια δημοσιονομικών εσόδων, πλέον των πεντακοσίων εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, σε μια περίοδο που αυτά παρουσιάζουν τη μεγίστη σημασία
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Παρόμοια πτωτική εικόνα παρουσιάζει η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του 2010, αφού ταξινομήθηκαν 6.226 οχήματα έναντι 11.974 την περίοδο που προηγήθηκε της κρίσης. Η μείωση, σε ποσοστιαία κλίμακα, άγγιξε το 48%.

Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3,5 τόνους)
Καινούργια: Κάμψη της τάξης του 33,5%, παρουσιάστηκε το πρώτο τετράμηνο του 2010 στην αγορά καινούριων ελαφρών φορτηγών. Οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών άγγιξαν τις 4.990 μονάδες, σε σύγκριση με τις 7.499 κατά το αντίστοιχο διάστημα της εξαετίας 2004-2009. Η πτώση συνδέεται σαφώς με την οικονομική ύφεση που αντιμετωπίζει η χώρα. Πάντως, ο συγκεκριμένος τύπος οχημάτων φαίνεται να πλήττεται λιγότερο συγκριτικά με τα επιβατικά, καθώς τα ελαφρά φορτηγά αποτελούν επαγγελματικό εργαλείο με αποτέλεσμα να αναβάλλεται δυσκολότερα η αγορά τους. Σημειώνεται ότι συνεχίζεται η άνοδος της διείσδυσης εισαγόμενων μεταχειρισμένων ελαφρών φορτηγών, αγγίζοντας σχεδόν το 50% της συνολικής αγοράς.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Τους πρώτους τέσσερεις μήνες του έτους, ταξινομήθηκαν 4.844 εισαγόμενα μεταχειρισμένα ελαφρά φορτηγά, έναντι των 6.123 που ταξινομούνταν, κατά μέσο όρο, το ίδιο χρονικό διάστημα της εξαετίας. Το ποσοστό της μείωσης άγγιξε το 20,9%.

Φορτηγά (μικτού βάρους πάνω από 3,5 τόνους)
Καινούργια: Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, η αγορά των καινούριων μεσαίων και βαρέων φορτηγών παρουσίασε μείωση της τάξης του 28,1% με τις ταξινομήσεις να φτάνουν τις 559 έναντι 778. Η κάμψη εμφανίζεται εντονότερη στα βαρέα φορτηγά μεικτού βάρους (άνω των 8 τόνων). Πέρα από το έντονο πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας, η αναμονή της τελικής μορφής του νομοσχεδίου σχετικά με την απελευθέρωση των αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης ενδεχομένως «πάγωσε» περαιτέρω τις πωλήσεις τον περασμένο Απρίλιο. Πάντως, εάν το νομοσχέδιο παραμείνει ως έχει αυτή τη στιγμή, χωρίς δηλαδή να απελευθερώνεται το επάγγελμα του οδηγού Φ.Δ.Χ, τότε η πτωτική πορεία της αγοράς θα εξακολουθήσει.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Παρά το γεγονός ότι και η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων φορτηγών παρουσίασε πτώση κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους ( 2.566 μονάδες το 2010, 3.449 πριν την κρίση), το μεγαλύτερο ποσοστό της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων συνεχίζει να καλύπτεται από εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα. Εξάλλου, τα καινούρια μεσαία και βαρέα φορτηγά αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου, διατηρώντας υψηλό το μέσο όρο ηλικίας στη χώρα μας (18 χρόνια), δημιουργώντας προβλήματα τόσο σε επίπεδο οδικής ασφάλειας όσο και περιβαλλοντικής ρύπανσης.

Λεωφορεία
Καινούργια: Εξακολουθεί η κάθετη πτώση των ταξινομήσεων καινούριων λεωφορείων, φτάνοντας σε ποσοστό το 86% κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, μειώθηκαν από 285, κατά μέσο όρο το αντίστοιχο χρονικό διάστημα της εξαετίας 2004-2009, σε 40 το 2010. Η κρίση στον τουρισμό σε συνδυασμό με τη λήξη της επιδότησης των υπεραστικών λεωφορείων από την Πολιτεία οδήγησε στην ταξινόμηση μόνο 7 λεωφορείων κατά τον περασμένο Απρίλιο. Σημειώνεται ότι οι δικαιούχοι των επιδοτήσεων δεν έχουν ακόμα λάβει τα χρήματα που τους οφείλει το Κράτος. Τα μηνύματα τα οποία προκύπτουν από τα στοιχεία τιμολογήσεων των εταιρειών εισαγωγής τέτοιου είδους οχημάτων είναι ακόμα πιο απογοητευτικά, προοιωνίζοντας εντονότερη πτώση των ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες.
Εισαγόμενα μεταχειρισμένα: Το ίδιο χρονικό διάστημα, ταξινομήθηκαν 176 εισαγόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία, μέγεθος μειωμένο κατά 19,3% σε σχέση με τα 218 οχήματα, κατά μέσο όρο, κατά την εξαετία 2004-2009.

Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Καινούργιες μοτοσυκλέτες: Η αγορά των καινούριων μοτοσυκλετών παρουσίασε πτώση 15,3% κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του έτους (17.805 δίκυκλα το 2010, έναντι 21.029 μονάδων κατά την προηγούμενη εξαετία). Μάλιστα, οι ταξινομήσεις θα ήταν ακόμα πιο μειωμένες εάν δεν συμπεριλαμβάνονταν σε αυτές, οι μοτοσυκλέτες που αγοράστηκαν από την Ελληνική Αστυνομία για τους σκοπούς της δίκυκλης αστυνόμευσης. Ουσιαστικά, η αγορά αγγίζει τα επίπεδα του έτους 2004.Ιδανική λύση για την αντιμετώπιση τόσο της κρίσης στην αγορά δικύκλων όσο και του κυκλοφοριακό προβλήματος, θα αποτελούσε η υλοποίηση της πάγιας επιδίωξης του ΣΕΑΑ, να επιτραπεί στους έμπειρους οδηγούς αυτοκινήτων να οδηγούν μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού.

*Η σύγκριση των στατιστικών στοιχείων του ΣΕΑΑ πραγματοποιείται με βάση το μέσο όρο κατά την εξαετία 2004-2009 (πχ. Ιανουάριος 2010, ως προς το μέσο όρο Ιανουαρίου των ετών 2004-2009).

Πετρελαιοκίνηση

Η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα είναι απαγορευμένη για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά στις αστικές περιοχές όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

Ο λόγος που αρχικά επιβλήθηκε η απαγόρευση αυτή ήταν οι αυξημένες εκπομπές σωματιδίων που προκαλούσαν στο παρελθόν (δεκαετία '80) οι πετρελαιοκινητήρες.
Όμως η τεχνολογική εξέλιξη σε συνδυασμό με τον βαθμό φιλικότητας των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και την ανάγκη για οικονομία καυσίμου, που προκύπτει σε διεθνές επίπεδο από την ανατίμηση του πετρελαίου, συνηγορούν υπέρ της άρσης της απαγόρευσης κυκλοφορίας μόνο των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών τελευταίας τεχνολογίας (Euro IV) στα αστικά κέντρα.

Η Ελλάδα αποτελεί και εδώ εξαίρεση, δεδομένου ότι στα επιβατικά αυτοκίνητα, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση, δηλαδή λιγότερο από το 1% της αγοράς, ενώ στα ελαφρά φορτηγά, παρά το γεγονός ότι το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ανέρχεται στο 81% πετρελαιοκίνητα, παραμένει εντούτοις το χαμηλότερο της ΕΕ.

Ο ΣΕΑΑ πιστεύει ότι λαμβάνοντας υπ' όψιν τις τεχνολογικές εξελίξεις της τελευταίας δεκαετίας και την εξέλιξη της ευρωπαϊκής αγοράς, η πολιτεία θα έπρεπε να επανεξετάσει το θέμα.

Στόλος κυκλοφορούντων οχημάτων 2007

Στον παρακάτω πίνακα εμφανίζεται ο στόλος των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα το 2007.

ΣΤΟΛΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ 2007

Κατηγορίες

Μονάδες

Ποσοστό (%)

Διαφορά με 2006

Επιβατικά αυτοκίνητα
(συμπεριλαμβάνονται τα ταξί)

4.834.313

71,3%

5,7%

εκ των οποίων Συμβατικά

1.323.646

27,4% επί του συνόλου
των επιβατικών αυτ/των

-

εκ των οποίων Καταλυτικά

3.510.667

72,6% επί του συνόλου των
επιβατικών αυτ/των

-

Ελαφρά φορτηγά

750.477

11,1%

0,4%

Βαρέα φορτηγά

238.939

3,5%

4,5%

Λεωφορεία

26.197

0,4%

0,9%

Μοτοσικλέτες (>50 cc)

931.527

13,7%

12%

ΣΥΝΟΛΟ

6.781.453

5,8%

Επιβατικά αυτοκίνητα
Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, τα κυκλοφορούντα επιβατικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 4,8 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας έτσι μια αύξηση κατά 5,7% συγκριτικά ως προς το 2006.
Eκείνο που πρέπει να επισημανθεί, είναι ότι το 27,4% του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων είναι ακόμη συμβατικής τεχνολογίας, δηλαδή ταξινομημένα προ του 1990. Tο ποσοστό αυτό είναι επίσης μοναδικό στο πλαίσιο της Ε.Ε., όπου κατά μέσο όρο, το ποσοστό των συμβατικών αυτοκινήτων που παραμένει σε κυκλοφορία είναι κάτω του 10% και σε μερικές χώρες ακόμα και κάτω του 5%.

Ελαφρά φορτηγά (μικτού βάρους ως 3.5 τόνους)
H κατηγορία των ελαφρών φορτηγών με 750.477 μονάδες αντιπροσωπεύει το 11,1% των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Φορτηγά (μικτού βάρους άνω των 3.5 τόνων)
O στόλος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζει αύξηση κατά 4,5%. H αναλογία του στόλου αυτού στο σύνολο των οχημάτων (3,5%).

Λεωφορεία
O στόλος των λεωφορείων παρουσιάζει μικρή αύξηση κατά 0,4.

Μοτοσυκλέτες (άνω των 50cc)
Το σύνολο των κυκλοφορούντων μοτοσυκλετών ανέρχονται σε 931.527. Στο σύνολο αυτό δεν περιλαμβάνονται τα μοτοποδήλατα (έως 50cc) διότι τέτοιου τύπου δίκυκλα δεν ταξινομούνται στο Υπουργείο Μεταφορών αλλά στα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα με ευθύνη του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης. Βάσει εκτιμήσεων, υπολογίζεται ότι οι μοτοσυκλέτες κάτω των 50cc αντιπροσωπεύουν το 20%-22% του συνόλου και είναι ±230.000, οπότε το σύνολο των δικύκλων στην Ελλάδα ανέρχεται περίπου στο 1 εκατομμύριο.


seaa.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...