Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

TOYOTA: Το λάθος των 3 δισ.$


Οι ιδιοκτήτες της TOYOTA που υποστηρίζουν ότι οι μαζικές ανακλήσεις ασφάλειας προκαλούν κατακόρυφη πτώση στην αξία των οχημάτων τους έχουν γεμίσει ήδη ένα αρχείο με τουλάχιστον 89 δίκες που θα μπορούσαν να κοστίσουν στον ιαπωνικό γίγαντα αυτοκινήτων $3 δισεκατομμύρια ή και περισσότερα, σύμφωνα με μια σχετική επισκόπηση tου Associated Press, νομικών προηγούμενων και των συνεντεύξεων με τους εμπειρογνώμονες.
Αυτές οι εκτιμήσεις δεν περιλαμβάνουν πιθανές αποζημιώσεις για τις δίκες που έγιναν μετά από πρόκληση θανάτου και τραυματισμών, οι οποίες θα μπορούσαν να φθάσουν στα δεκάδες εκατομμύρια η κάθε μια. Ακόμα, ο καθαρός όγκος των περιπτώσεων που αφορά τους ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ της TOYOTA και που απαιτούν τη χαμένη αξία — 6 εκατομμύρια ή περισσότερο — θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύ δαπανηρότερος, προσθέτοντας τις απώλειες σε δισεκατομμύρια για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Τέτοιες δίκες «είναι πιο τρομαχτικές» για την TOYOTA από τις περιπτώσεις όπου οι άνθρωποι πράγματι τραυματίστηκαν," λέει ο Tom Baker, καθηγητής στο πανεπιστήμιο νομικής στην Πενσυλβάνια. "Ένας μεγάλος τραυματισμός θα κόστιζε περί τα $20 εκατομμύρια. Αλλά θα μπορούσαν να υπάρχουν εκατομμύρια μεμονωμένων ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα μπορούσαν (κάθε ένας) να ωφεληθούν $1.000. Εάν ήμουν η TOYOTA, περισσότερο θα ανησυχούσα για εκείνες τις περιπτώσεις."
Δεδομένου ότι η TOYOTA συνεχίζει να εξετάζει τις ανακλήσεις και τη διστακτική εμπιστοσύνη του κόσμου στην ασφάλεια των οχημάτων της, η μεγαλύτερη οικονομική μάχη της μπορεί να είναι στο δικαστήριο. Μια καθοριστική απόφαση θα μπορούσε να έρθει στην ακρόαση δίκης στις 25 Μαρτίου στο Σαν Ντιέγκο, όπου μια επιτροπή ομοσπονδιακών δικαστών θα αποφασίσει εάν πρόκειται να παγιώσει περιπτώσεις που ξεφυτρώνουν σε μια ενιαία δικη.
Μετά από αυτό, ένας δικαστής θα αποφασίσει εάν όλες οι αξιώσεις που έχουν κατατεθεί από τους ιδιοκτήτες της TOYOTA σε εθνικό επίπεδο μπορούν να ενωθούν σε μια ενιαία νομική δράση — γνωστή ως "πιστοποιώντας μια κατηγορία" — και εάν οι αξιώσεις έχουν νομική βάση ώστε να πάνε είτε σε δίκη είτε σε συμβιβασμό.
Οι ιδιοκτήτες της TOYOTA που μηνύουν την εταιρεία υποστηρίζουν ότι η αξία των οχημάτων έχει μειωθεί λόγω των ανακλήσεων και ότι η TOYOTA ήξερε όλα τα προβλήματα ασφάλειας αλλά τα έκρυψε από τους αγοραστές. Δείχνουν στοιχεία όπως η απόφαση του μπλε βιβλίου Kelley όπου μειώνεται αυτό το μήνα η αξία μεταπώλησης αυτοκινήτου Toyota σε ανάκληση, κατά μέσο όρο 3.5%, που κυμαίνεται από $300 λιγότερο για ένα Corolla ως $750 λιγότερο για ένα Sequoia.
Οι δίκες άρχισαν να εμφανίζονται στο πολιτειακό και τις ομοσπονδιακό επίπεδο πέρσι το φθινόπωρο, όταν η TOYOTA άρχισε να ανακαλεί τα περίπου 8 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως λόγω των επίμονων καταγγελιών για την ξαφνική επιτάχυνση. Η εθνική διοίκηση ασφάλειας κυκλοφορίας εθνικών οδών αναφέρει ότι 52 άνθρωποι έχουν πεθάνει σε συντριβές εξαιτίας της.
Το AP διεύθυνε μια εκτενή αναθεώρηση των ομοσπονδιακών δικαστικών αρχείων και συνολικά 89 δίκες που αρχειοθετήθηκαν αποκαλύφτηκαν σε εθνικό επίπεδο από τη Δευτέρα. Οι δικηγόροι της TOYOTA είπαν την προηγούμενη εβδομάδα σε ένα δικαστήριο ότι η εταιρεία γνωρίζει 82 τέτοιες υποθέσεις.
Ένας δικηγόρος , ο Tim Howard, καθηγητής Δικαίου στο Northeastern University είπε ότι ο αριθμός ιδιοκτητών που απαιτούν οικονομικές ζημίες λόγω των ανακλήσεων θα μπορούσε να φθάσει σε 6 εκατομμύρια. Εάν σε κάθε ένα απονεμήθηκε το ποσό των $500 — πιθανά με συντηρητική εκτίμηση — η TOYOTA θα έπρεπε να έχει μόνο από αυτές τις οικονομικές ζημίες πάνω από $3 δισεκατομμύρια.
Αυτό δεν περιλαμβάνει πιθανές αποζημιώσεις σε αδικαιολόγητες περιπτώσεις θανάτου ή τραυματισμών καθώς επίσης και τις δίκες που έχουν ήδη γίνει από τους μετόχους που απαιτούν τις απώλειες από τις τιμές μεριδίου που έχουν πέσει περισσότερο από 16% από τον Ιανουάριο. Οι εταιρίες προτιμούν συχνά να διακανονίζουν τις μεγάλες υποθέσεις παρά να διακινδυνεύσουν ένα ακόμα μεγαλύτερο ποσό σε περίπτωση δίκης.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο παρελθόν είχαν αναγκαστεί να πληρώσουν ιδιοκτήτες οχημάτων για τη χαμένη αξία λόγω των προβλημάτων ασφάλειας. Παραδείγματος χάριν, η Ford συμφώνησε το 2008 να αποζημιώσει 800.000 ιδιοκτήτες μοντέλου Explorer, που τη μήνυσαν λόγω των κινδύνων ανατροπής. Αυτός ο συμβιβασμός παρείχε στους ιδιοκτήτες voucher μεταξύ $300 και $500 για να αγοράσουν τα νέα προϊόντα της Ford.
Σε αυτήν την περίπτωση, οι δικηγόροι έλαβαν περίπου $25 εκατομμύρια σε αμοιβές και έξοδα, και η περίπτωση της TOYOTA θα μπορούσε να καταλήξει σε παρόμοιο αναπάντεχο κέρδος για τους δικηγόρους. Μια μελέτη από το Ομοσπονδιακό Δικαστικό Κέντρο συμπέρανε ότι οι δικηγόροι σε αυτές τις δίκες παίρνουν αμοιβές μεταξύ 27% και 30% του ποσού που επιδικάζουν-κάτι που θα μπορούσε να φθάσει σε $1 δισεκατομμύριο αν πρόκειται για συμβιβασμό $3 δισεκατομμυρίων.
Η TOYOTA θα μπορούσε να καταλήξει σε μια ακόμα μεγαλύτερη εξόφληση εάν ένας δικαστής αποφασίσει ότι οι αμοιβές των δικηγόρων πρέπει να προστεθούν στη δαπάνη των εναγόντων.
sofokleous10.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...