Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κατάληψη δημόσιων δρόμων από...ιδιωτικούς κώνους..και λοιπά ιδιωτικά στοιχεία...




Συμβαίνει στην επαρχιακή πόλη της Ιτέας, περίπου 2,5 ώρες από Αθήνα αλλά φυσικά και σε όλη την Ελλάδα όπως όλοι μας γνωρίζουμε. Βρήκαμε, όμως, ενδιαφέρουσα την τοποθέτηση των εκδοτών του φιλικού Blog και αναδημοσιεύουμε:

"Φίλοι του iteanet, αφού πιάσαμε το θέμα των πεζοδρομίων και οδοστρωμάτων δημοτικών ή κοινοτικών οδών, ας μου επιτρέψετε να καταθέσω και γω τον προβληματισμό μου για ένα θέμα που γίνεται όλο και πιο έντονο τον τελευταίο καιρό στην πόλη μας.
Αναφέρομαι σε αυτό της αυθαίρετης κατάληψης μέρος του οδοστρώματος από συμπολίτες μας και ιδιοποίησης του δημοσίου χώρου.

Και λέω αυθαίρετη διότι ανατρέχοντας στη βασική νομοθεσία που ορίζει τη χρήση του ... οδοστρώματος σε αστικές περιοχές, Ν.3542/2007 (ο γνωστός μας ΚΟΚ) διαβάζω:
άρθρο 1: O Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας εφαρμόζεται σε oδoύς και σε χώρους που χρησιμοποιούνται για δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων.
άρθρο 2: Για την εφαρμoγή τoυ παρόντoς Kώδικα νooύνται ως:
Oδός: Oλόκληρη η επιφάνεια πoυ πρooρίζεται για τη δημόσια κυκλoφoρία.
Oδόστρωμα: To τμήμα της oδoύ πoυ πρooρίζεται για την κυκλoφoρία των oχημάτων.
Πεζoδρόμιo: To υπερυψωμένo ή άλλως διαχωριζόμενo τμήμα της oδoύ πoυ πρooρίζεται για πεζoύς.
Στάθμευση: H ακινησία τoυ oχήματoς για oπoιoνδήπoτε λόγo, πλην της ανάγκης απoφυγής εμπλoκής τoυ με άλλo όχημα πoυ χρησιμoπoιεί την oδό ή σύγκρoυσης με εμπόδιo ή για τη συμμόρφωσή τoυ με τoυς κανoνισμoύς κυκλoφoρίας, εφόσoν η χρoνική περίoδoς ακινητoπoίησης τoυ oχήματoς δεν περιoρίζεται στoν απαιτoύμενo χρόνo για την επιβίβαση ή απoβίβαση επιβατών ή φόρτωση ή εκφόρτωση πραγμάτων.
άρθρο 34, παρ.1: H στάση και η στάθμευση επιτρέπoνται, αν δεν δημιoυργείται εξ αυτών κίνδυνoς ή παρακώλυση της κυκλoφoρίας και αν δεν υπάρχoυν σχετικές απαγoρευτικές πινακίδες ή διαγραμμίσεις.
και
άρθρο 34, παρ.12: Aπαγoρεύεται η κατάληψη με oπoιoδήπoτε μέσo και για oπoιoνδήπoτε λόγo μέρoυς ή oλόκληρoυ τoυ oδoστρώματoς των εθνικών, επαρχιακών, και δημoτικών ή κoινoτικών oδών δια των oπoίων διεξάγεται η κυκλoφoρία μηχανoκίνητων και μη oχημάτων.

Παράλληλα, μιας και δεν είμαι νομικός, έψαξα για κάτι σχετικό στον Συνήγορο του Πολίτη και βρήκα την παρακάτω πρότασή του προς τα συναρμόδια υπουργεία για ένα θέμα που άπταιται της χρήσης του οδοστρώματος:
http://www.synigoros.gr/docs/protasi_gia_provlepsi_xwrwn_stathmeusis.pdf
Στη σελίδα 3 με τις Επισημάνσεις αναφέρει: Το οδόστρωμα χρησιμεύει αποκλειστικά για την κυκλοφορία (άρθρο 2 ΚΟΚ) και την στάθμευση ή στάση των οχημάτων (άρθρο 34 ΚΟΚ) και όχι για την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας (εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά προβλέπονται από το νόμο, πχ. λαϊκές αγορές ΠΔ 51/2006).

Συμπερασματικά, περιπτώσεις όπως αυτή της φωτογραφίας, όπου δεν έχουμε σχετική απαγορευτική πινακίδα ή διαγράμμιση, αποτελούν κατάφωρη παραβίαση του δικαιώματος όλων στην ελεύθερη πρόσβαση και χρήση δημόσιου χώρου.

Η συγκεκριμένη συμπεριφορά με προβληματίζει κι ας μην την αντιμετωπίζω προσωπικά στη γειτονιά μου.

Κάτι πρέπει να γίνει με όλους αυτούς, φορείς, αρχές, ιδιώτες, που μας αντιμετωπίζουν λες και είμαστε βόδια.

Ίσως η δημοσιοποίηση και ο στιγματισμός τέτοιων αντικοινωνικών συμπεριφορών βοηθήσει."
ΠΗΓΗ









Απολαύστε πλούσια θεματολογία από το autocarnet:



Δείτε τα Dream Cars του autocarnet.
Διαβάστε Ειδήσεις από τον χώρο αυτοκινήτου.
Είμαστε σίγουροι ότι θα σας συναρπάσει μια "βόλτα" από την ενότητα του autocarnet με θέμα την Γυναίκα και το Αυτοκίνητο!
Δείτε Video - επιλογές από το αρχείο του autocarnet.
Γελάστε πολύ διαβάζοντας τα ανέκδοτα - επιλογές του autocarnet.
Μην ξεχάσετε να ρίξετε μια ματιά στο άλμπουμ φωτογραφιών μας!





Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...