Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΡΙ ΔΙΟΔΙΩΝ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ...


Βουλή - Ερωτήσεις
Πρωτοφανής αποκλεισμός των κατοίκων της Λοκρίδας από μετωπικά και παράπλευρα διόδια της Τραγάνας.
27/10/2009
Προς:
τους κ.κ. Υπουργούς • Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής •Υποδομών
Ερώτηση αριθμός πρωτοκόλου κατάθεσης: 354/27.10.2009


Μετά την υπέρμετρη αύξηση των διοδίων, μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων που κινούνταν στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας, απέφευγε να περάσει από τα διόδια της Τραγάνας. Έτσι, πριν από τα διόδια, εγκατέλειπαν την εθνική οδό, περνούσαν μέσα από το χωριό της Τραγάνας και στη συνέχεια, μέσω ενός επαρχιακού δρόμου, έβγαιναν και πάλι στο εθνικό δίκτυο, μετά από 5 χιλιόμετρα. Η ... αρμόδια εταιρεία για να περιορίσει τις διαρροές εσόδων της τοποθέτησε δύο παράπλευρα διόδια, έτσι ώστε να εισπράττει διόδια από αυτούς που κατευθύνονταν από την Λαμία προς την Αθήνα και εγκατέλειπαν το εθνικό δίκτυο και αντίστροφα.
Η κίνηση αυτή έχει δυσβάσταχτες επιπτώσεις στους κατοίκους της Λοκρίδας, αφού, για να κινηθούν μέσα στο Νομό τους, για να πάνε στο γιατρό, στις δημόσιες υπηρεσίες, στο σχολείο ή στα κτήματά τους, είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν διόδια. Χαρακτηριστικό του μεγέθους του προβλήματος είναι ότι η Τραγάνα είναι δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Αταλάντης και οι κάτοικοί της δεν μπορούν να πάνε στην έδρα του Δήμου τους χωρίς να πληρώσουν διόδια.
Οι κάτοικοι των δήμων Δαφνουσίων, Αταλάντης, Μαλεσίνας, Οπουντίων που ζουν και εργάζονται σ΄ αυτήν την περιοχή είναι αποκομμένοι από τον υπόλοιπο νομό αφού πρέπει να πληρώνουν και τα μετωπικά διόδια κινούμενοι προς τη Λαμία.
Παράλληλα, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι της περιοχής οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, χρονίζει η ολοκλήρωση δικτύου παράπλευρων δρόμων που θα τους επιτρέψει να πηγαίνουν σε όλους τους προορισμούς χωρίς διόδια και χωρίς να περνούν μέσα από τους οικισμούς. Το υπάρχον ανολοκλήρωτο παράπλευρο δίκτυο δεν είναι κατάλληλο, όπως είχαν παραδεχθεί και οι υπεύθυνοι του ΥΠΕΧΩΔΕ. Επιπλέον, είναι πολύ επικίνδυνο το ότι βαρέου τύπου οχήματα από όλη την Ευρώπη αναγκαστικά διέρχονται από τα χωριά της περιοχής, εκεί που παίζουν τα παιδιά, δίπλα από τα σχολεία, τα μαγαζιά, τα σπίτια.

Ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Θα παρέμβουν άμεσα αξιοποιώντας κάθε δυνατότητά τους να καταγγείλουν έστω και τώρα τις αποικιακού χαρακτήρα συμβάσεις παραχώρησης του εθνικού δικτύου στους ιδιώτες;

2. Θα καταργηθούν τα πλευρικά διόδια στον κόμβο της Τραγάνας μετά από επαναδιαπραγμάτευση των σχετικών συμβάσεων;

3. Θα παρέμβουν άμεσα ώστε να καταργηθούν τα μετωπικά διόδια για τους κατοίκους των δήμων της περιοχής;

4. Θα υπάρξει δευτερεύον παράπλευρο δίκτυο δρόμων που θα εξυπηρετεί με ασφάλεια τους κατοίκους της περιοχής και αν ναι, πότε;

5. Με ποια λογική προβλέπονται στο Νομό Φθιώτιδας πέντε σταθμοί διοδίων; Ο Νομός επιβαρύνεται υπέρμετρα αφού ήδη κατασκευάζονται νέα μετωπικά διόδια στην Αγία Τριάδα κοντά στις Θερμοπύλες και πιθανά παράπλευρα και σε άλλες περιοχές.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τάσος Κουράκης

Γρηγόρης Ψαριανός

ΤΙ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
-Η κ. Μπιρμπίλη του Υπουργείου Περιβάλλοντος δηλώνει αναρμόδια.
-Ο κ. Μαγκριώτης του Υπουργείου Υποδομών , Μεταφορών, Δικτύων; ' Η σημερινή Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο των προεκλογικών δεσμεύσεων θα επανεξετάσει τη συγκεκριμένη πολιτική καθορισμού των διοδίων με στόχο τη διαμόρφωση σε εύλογο ύψος μειώνοντας το ποσό που εισπράττει για το Δημόσιο. Παράλληλα θα επανεξετάσει τις υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο παράπλευρο δίκτυο και θα δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή πρόσθετων προκειμένου να διευκολυνθούν οι τοπικές μετακινήσεις'.
Η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων - Λειτουργία και Συντήρηση έργων Παραχώρησης, επικαλείται τη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισε η Βουλή, δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη στη σύμβαση για εξαίρεση των κατοίκων των δήμων της περιοχής από την καταβολή διοδίων, δηλώνει ότι ο παράπλευρος δρόμος ΤΡΑΓΆΝΑ ΑΤΑΛΆΝΤΗ ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΚΑΛΉ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΙΚΡΌΤΕΡΟΥ ΜΉΚΟΥΣ και τέλος ότι ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΏΝ ΔΙΑΔΡΟΜΏΝ ΟΎΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΊΔΟΣ ΚΑΙ ΈΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΒΕΛΤΙΏΣΕΩΝ'
ΠΗΓΗ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...