Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

HONDA FC-X CLARITY



Το εν λόγω αυτοκίνητο είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί είναι το μοναδικό αυτοκίνητο αυτην τη στιγμή στον κόσμο που φέρει την τεχνολογία που θα έχουν τα αυτοκίνητα σε 10-15 χρόνια από σήμερα και σίγουρα για το υπόλοιπο του 21ου αιώνα εκτός αν επικρατήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα οποία θα φορτίζονται στο σπίτι. Το μέλλον θα δείξει

Μιλάμε για έναν πρωτοπόρο της αυτοκίνησης αφού είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής και όχι σπουδή που ενσωματώνει την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου.

Στην πραγματικότητα οι κυψέλες καυσίμου δεν κινούν το όχημα αφού την εύθυνη για την κίνηση του οχήματος την έχει ένας ηλεκτροκινητήρας εναλασσόμενου ρεύματος, σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 134 ίππους και 256 nm στρεπτικής ροπής απο 0-3056 στροφές.

Αντιλαμβάνεστε ότι εφ'όσον η ροπή αποδίδεται από τις 0 στροφές επί της ουσίας το αυτοκίνητο δε χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον με τη μορφή που το ξέρουμε στα αυτοκίνητά μας. Αντί αυτού διαθέτει ένα σύστημα μετάδοσης που έχει 2 σχέσεις μετάδοσης. Μια για την κίνηση εμπρός και μια για την όπισθεν. Τόσο απλά.

O βαθμός απόδοσης των κινητήρων αυτού του τύπου είναι περίπου 93%. Συγκρίνετέ το με το 30 % βαθμό απόδοσης που έχουν κατά μέσο όρο τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω μας και θα καταλάβετε πως καταφέραμε μέσα σε 150 χρόνια να καταστρέψουμε το περιβάλλον της γης και να καταναλώσουμε αυτό που η γη κατασκεύαζε για εκατομμύρια χρόνια.

Τι ακριβώς κάνουν οι κυψέλες καυσίμου όμως και γιατί είναι επαναστατικές.Οι κυψέλες καυσίμου υπάρχουν σε διάφορους τύπους ωστόσο για τις ανάγκες της αυτοκίνησης χρησιμοποιούνται συνήθως οι κυψέλες ανταλλαγής πρωτονίων με βαθμό απόδοσης περίπου 60 % προς το παρόν με τάση να ανέβει στο μέλλον.

Στην περίπτωση μας οι κυψέλες καυσίμου χρησιμοποιούν το υδρογόνο που υπάρχει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μαζί με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα προκειμένου να εκτελέσουν μια αντίστροφη ηλεκτρόλυση δηλαδή ενώνουν τα μόρια του οξυγόνου και του υδρογόνου και αυτή η διαδικασία παράγει ηλεκτρικό ρεύμα που τροφοδοτεί τον κινητήρα ενώ ως καυσαέριο παράγεται απλά εξαερωμένο νερό.

Στην πραγματικότητα η διαδικασία είναι αρκετά πολύπλοκη αλλά περαιτέρω εξήγηση εκφεύγει των αναγκών του συγκεκριμένου άρθρου που αφορά απλά ένα μοντέλο αυτοκινήτου.

Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου συναντούμε μερικά πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Κατ'αρχήν διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (διπλά ψαλίδια εμπρός- πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) οι οποίες σε συνδυασμό με τις αντιστρεπτικές δοκούς τα αλουμινένια υπολαίσια καθώς και τη σχεδόν άριστη κατανομή μάζας (53% εμπρός και 47 % πίσω) προσδίδουν ενδιαφέροντα οδικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο στον τομέα της ποιότητας κύλισης καθώς και στο κράτημα.

Το εσωτερικό θυμίζει διαστημόπλοιο ενώ είναι κατασκευασμένο από βιο-υλικά τα οποία είναι πλήρως ανακυκλώσιμα και ασφαλώς διαθέτει όλες τις απαραίτητες ανέσεις και ευκολίες που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο όχημα.


Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι αξιοπρεπείς με 0-100 γύρω στα 10 και τελική ταχύτητα γύρω στα 160 χιλ/ώρα. Αν και αυτοί οι αριθμοί δε δείχνουν εντυπωσιακοί ωστόσο το αυτοκίνητο λόγω της πολύ υψηλής ροπής από μηδενικές στροφές έχει καταιγιστικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις που είναι πιο σημαντικές από το marketing του 0-100 το οποίο δεν αφορά τον οδηγό που κινείται σε δημόσιο δρόμο.

Η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι σταθερή σε όλες τις συνθήκες δηλαδή εντός και εκτός πόλης δεν παρουσιάζεται διακύμανση γιατί απλά δε χρειάζονται αλλαγές ταχυτήτων που αυξάνουν την κατανάλωση στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Επί της ουσίας το αυτοκίνητο καταναλώνει 1 κιλό υδρογόνο ανα 96 χιλιόμετρα ενώ το ρεζερβουάρ χωράει 4 κιλά υδρογόνο σε πεπιεσμένη μορφή με πίεση 345 φορές μεγαλύτερη της ατμοσφαιρικής και έχει αυτονομία λίγο κάτω από τα 400 χιλιόμετρα.

H HONDA έχει επενδύσει τερατώδη ποσά για την εξέλιξη των κυψελών καυσίμου και του συγκεκριμένου αυτοκινήτου του οποίου το κόστος είναι άγνωστο αλλά υπολογίζεται περίπου στα 2 εκατομμύρια δολλάρια/όχημα για αυτό το λόγο η HONDA το διαθέτει αποκλειστικά με leasing στην Αμερική.

Η προσπάθεια για την απαγκίστρωση από το πετρέλαιο που έτσι και αλλιώς ευτυχώς τελειώνει είναι απαραίτητη για τη διάσωση του πλανήτη και αυτό το αυτοκίνητο είναι ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Μόνο και μόνο για αυτόν το λόγο η προσπάθεια της HONDA είναι αξιέπαινη.
mechluke.blogspot

Διαβάστε περισσότερα για υβριδικά μοντέλα πατώντας εδώ.
Διαβάστε περισσότερα για μοντέλα της Honda πατώντας εδώ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις χωρίς δάνειο από τράπεζα

Αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με άτοκες δόσεις Θέλετε να προβείτε στην αγορά μοτοσυκλέτας, σκούτερ ή παπιού με 36 άτοκες δόσεις και χωρίς δάνειο από τράπεζα; Και όμως γίνεται...Δείτε πώς:

Online εφαρμογή εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η εφαρμογή AUTOSCAN είναι μια μηχανή προσεγγιστικής εκτίμησης αξίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βασιζόμενη στην επεξεργασία μεταβλητών παραγόντων που επηρεάζουν την εμπορική μεταπωλητική τους αξία σε ετήσια βάση. Το ανθρώπινο δυναμικό της δραστηριοποιείται στον χώρο του αυτοκινήτου καθημερινά, διατηρώντας βάσεις δεδομένων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της εμπορικής αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς καταγράφοντας την διαδικασία αγοραπωλησίας τους. Αντλεί πολύτιμες πληροφορίες από τεχνικές και εμπορικές παραμέτρους που συνεχώς μεταβάλουν την οικονομική...

Αυτοκίνητα-ευκαιρίες: Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Ελέγξτε αν αξίζουν με 45 ευρώ παίρνοντας 10σέλιδη τεχνική αναφορά!

Το τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει αυτοκίνητα με 600-800 ευρώ! Το αρμόδιο τμήμα μεταχειρισμένων - κατασχεμένων αυτοκινήτων της Eurobank δίνει προς πώληση νέα αυτοκίνητα-προσφορές με πολύ χαμηλές τιμές και πού ξέρεις με λϊγο καλό ψάξιμο - και αρκετή τύχη -  ίσως βρείς αυτό που σε ενδιαφέρει χωρίς να πονέσει ιδιαίτερα η τσέπη σου...